Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejrozšířenější značkou mobilů v ČR je Nokia

aktualizováno 
Výzkum provedený společnostmi GfK a TNSM potvrdil oblíbenost značky Nokia mezi soukromými uživateli mobilních telefonů v ČR. Alcatel pak preferují především mladší zákazníci, naopak Motorole dávají přednost ženy a starší lidé.

PRAHA (ČIA) - Mezi uživateli soukromých mobilních telefonů v České republice je nejrozšířenější značkou mobilních telefonů Nokia, kterou používá 14,3 procenta populace. Následují značky Alcatel (8,8 procenta), Siemens (6,3 procenta), Ericsson (3,8 procenta) a Motorola (3,4 procenta). Vyplývá to z výsledků výzkumu spotřebního a nákupního chování obyvatel Český index, který na vzorku populace ve věku 12 až 79 let realizovaly společnosti GfK Praha a TNSM od začátku dubna do konce září 2001.

Mezi uživatele značky Nokia patří především muži, respondenti ve věku 20 až 29 let, středoškoláci s maturitou, avšak v porovnání s ostatními značkami je zde velmi významná i skupina uživatelů s vysokoškolským vzděláním. Dále se jedná o uživatele s osobním příjmem nad 10 tisíc korun, z měst nad 100 tisíc obyvatel, obyvatele Prahy a středních Čech.

Značka Alcatel je preferována spíše lidmi ve věku 12 až 19 let, i když největší počet uživatelů je opět mezi věkovou kategorií 20 až 29 let. Vzhledem k oblibě značky u mladší generace patří uživatelé často do příjmové kategorie do 10 tisíc korun, jsou vyučení nebo se středním vzděláním bez maturity, a dále patří k populaci žijící ve městech nad 20 tisíc obyvatel.

Zatímco Nokia je u zákazníků všech tří tuzemských mobilních operátorů nejpoužívanější, na dalších místech je ale pořadí značek rozdílné. U Eurotelu je na druhém místě Alcatel a následují Siemens, Philips a Ericsson. V síti Peagas společnosti RadioMobil za značkou Nokia následují Alcatel, Siemens, Motorola a Ericsson, v síti Oskar Českého Mobilu je druhý Siemens před značkami Alcatel, Ericsson a Motorola.

Pouze značku Motorola používají více ženy než muži (53,8 procenta žen oproti 46,2 procentům mužů), tato značka je velmi často používána i staršími lidmi z věkových kategorií nad 50 let.

Autor:



Nejčtenější

Obchod pětiletky finišuje. Spojení Vodafonu a UPC ovlivní i trh v Česku

Vodafone jedná o převzetí operátora UPC

Vodafone by měl v nejbližší době koupit některé evropské pobočky Liberty Global. Obchod se týká i Česka, znamenalo by...

Drsná metoda autoškoly, žáci museli položit své mobily na silnici

Neobvyklý způsob učení parkování v čínské autoškole

V čínské autoškole vymysleli originální způsob, jak naučit studenty velmi opatrně zaparkovat. Na čáry vyhrazené pro...



Nejnovější smartphone od Samsungu se nedokáže připojit k internetu

Samsung Galaxy J2 Pro ve verzi bez internetu

Samsung připravil smartphone, který by u nás ocenili možná jen senioři. Případně ti, kteří se obávají možného zneužití...

V sobotu koupíte smartphony Xaiomi za 399 Kč a sluchátka za korunu

Sleva

Čínské Xiaomi od loňska oficiálně působí v Česku a po několika stáncích otvírá i plnohodnotný obchod. První zákazníci...

Bezplatná služba Spotify u O2 končí. Zatrhl ji ČTÚ

Operátor O2 nabízí zákazníkům prémiový účet Spotify na tři měsíce zdarma

Od června 2016 umožňovalo O2 zákazníkům využívat službu Spotify zcela bezplatně. Podle Českého telekomunikační úřadu...

Další z rubriky

Vedle sebe: nová Nokia 8110 s původním historickým „banánem“

Nokia 8110 4G a původní historická Nokia 8110

Nokia představila další retro model 8110 4G a my jsme si do Barcelony přivezli i jeho historický předobraz. Novinku...

Toto je nejlepší nokia. Dostala legendární jméno a bude pořádně drahá

Nokia 7 plus

Nejen retro telefony je živa Nokia. Tak by se dala snadno popsat tisková konference, na které kromě znovuzrozeného...

Takový foťák tady ještě nebyl. Nokia bude mít vzadu pět objektivů

Vizualizace chystané Nokie 8 Pro.

Nokia chystá nový model zatím známý jako 8 Pro. Měla by to být vylepšená verze současné Nokie 8. Především fotoaparát...



Najdete na iDNES.cz