K nedělnímu bojkotu se přihlásily tisíce zákazníků, už nyní chystají další akci. Ilustrační foto

K nedělnímu bojkotu se přihlásily tisíce zákazníků, už nyní chystají další akci. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Nedělní bojkot operátorů podpořily tisíce lidí, protesty budou gradovat

  • 169
Nedělního bojkotu mobilních operátorů na protest proti přemrštěným cenám se alespoň symbolicky zúčastnily tisíce lidí. Vyplývá to z počtu přihlášených fanoušků facebookové skupiny, která protest organizovala. Podle operátorů byl však v uvedenou dobu provoz standardní. Rozhořčení zákazníci již chystají další odvetu.

K bojkotu, ke kterému vyzvala skupina "Nechceme předražené mobilní volání a služby" na sociální síti Facebook, se alespoň symbolicky přihlásilo zhruba 7 500 jejích fanoušků. Kolik z nich skutečně svůj telefon uplynulou neděli v 17:00 na dvě hodiny vypnulo, však nelze nijak ověřit.

Situace z pohledu Mobil.cz

"17.7.2011 od 17:00 do 19:00 jsme poprvé vypnuli své telefony na protest proti předraženému mobilnímu volání v Česku. Na Facebooku se k akci přihlásilo více než 7 000 z vás. Další tisíce z vás akci podpořily bez registrace, na základě zpráv o akci. Všem, kteří protest podpořili, děkujeme," píší na svých stránkách organizátoři akce.

Operátoři však tvrdí, že se bojkot na provozu jejich sítí nijak neprojevil. "Tato neděle se ničím nelišila od běžného víkendového provozu," uvedla Alžběta Weinfurtová z tiskového oddělení Vodafonu. Martina Kemrová, tisková mluvčí T-Mobilu, pak poznamenala, že oproti běžnému provozu v dané době operátor zaznamenal v síti dokonce o 50 tisíc zákazníků více. "Podíl zákazníků, kteří se rozhodli nepoužívat naše služby, byl tak malý, že naše systémy nic nezaznamenaly," uvedl Martin Žabka z O2.

Rozhořčení klienti se však nevzdávají a posilněni mediálním zájmem o bojkot vyhlásili již další den protestu. Ten se uskuteční 17.8.2011, opět od 17:00. Princip protestu je stejný:  vypnout své mobilní telefony, tentokrát ale na tři hodiny. Již v pondělí se k akci přihlásilo téměř 500 fanoušků stránky.

"Jak jsme předpokládali, protest byl ze strany mobilních operátorů bagatelizován. A co hůře, některá vyjádření tiskových mluvčí operátorů hraničí s pohrdáním zákazníky. Pokud se vám toto jednání nelíbí, přidejte se k další protestní akci," nabádají správci úspěšné facebookové stránky.

Bojkotem chtějí nespokojení zákazníci upozornit na současné poměry na českém telekomunikačním trhu, jehož ceny jsou ve srovnání se zahraničím několikanásobně vyšší. Organizátoři akce pak poukazují i na "neschopnost regulačního úřadu" ČTÚ.