V praxi to má vypadat tak, že bude vyplácet dvě koruny za přijetí reklamní SMS zprávy a 0,75 koruny za e-mail. Podmínkou je registrace na webových stránkách firmy a vyplnění formuláře o svém bydlišti a zájmech. Právě na tyto údaje chce Zefcom lákat inzerenty, kteří by dokázali cílit na konkrétnější skupinu lidí a dělit se o příjmy s dobrovolnými účastníky systému. Ti mají dostávat peníze na účet, složenkou, popřípadě jako telefonní kredit.
U e-mailů má být zpětná vazba zajištěna povinným odklikáváním odkazů, u SMS zpráv však žádná taková zpětná kontrola neexistuje. Irové zároveň slibují, že konkrétní data nebudou dál předávat a denně budou posílat maximálně tři zprávy na jedno číslo. Pokud příjemce reklama omrzí, může se odhlásit. Projekt odstartoval na stránkách hellomobile.cz předevčírem a podle mluvčí společnosti v Česku má již v registru osmdesát lidí. „Společnost zřejmě počítá s tím, že ten, kdo data poskytuje, netuší, jak mohou být takové údaje cenné,“ říká Pavel Brabec z Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace.
Podobné projekty, které byly postavené na odměňování lidí za příjem reklamních e-mailů a sledování proužků na počítačové ploše, byly populární v době internetové horečky okolo roku 2000. Jeden z nejpopulárnějších běží na stránkách spedia.net. Většina však zkrachovala pod tíhou uživatelů, kteří systém různě obcházeli, a následném nezájmu zadavatelů reklamy.