Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Navigace Mio C710+: nejvybavenější Mio na našem trhu

aktualizováno 
Do našeho testu se dostala navigace Mio C710, která je vlajkovou lodí výrobce v tomto segmentu. Nabídne mnoho nadstandardních funkcí a vždy vás dovede bez větších potíží do cíle. Přišli jsme ale také na její slabiny.

Navigace Mio C710 je velmi povedený přístroj mířící do rukou náročných zákazníků. Pomůže vám jak při cestách automobilem, tak částečně i při cykloturistice. | foto: Michal Hron, Mobil

Výrobce Mio u nás donedávna nebyl vůbec znám. Přitom jde o nezanedbatelnou společnost, která má ve svém portfoliu nejen navigátory, ale nám i mnohem bližší mobilní telefony.

Vstup produktů tohoto výrobce na český trh tak lze považovat za obrovský úspěch. Jejich distributor začínal v podstatě od píky a během pár chvil se navigace Mio postavily bok po boku i takovým hráčům, jako je TomTom či Garmin.

Dnes se podíváme na nejvybavenější automobilovou navigaci z portfolia výrobků Mio. Nese označení C710(+) a může se pochlubit opravdu bohatou výbavou, kvalitními mapami od TeleAtlasu a téměř perfektní konstrukcí připomínající přenosné multimediální přehrávače.


Kapitoly recenze:


Příslušenství a výdrž - na kolo i do auta

Mio C710 je dodáváno s velmi bohatým příslušenstvím, které jej předurčuje nejen k použití v automobilu, ale například i pro cykloturistiku. V balení naleznete jak tradiční husí krk s přísavkou na čelní sklo vašeho čtyřkolého miláčka, tak držák na řídítka běžného jízdního kola.

Navigace Mio C710+


Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+

Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+


Krom toho s koupí navigace dostanete i slušnou sadu manuálů a návodů včetně CD s potřebným softwarem, pevné pouzdro pro přenášení navigace, šňůrku na zápěstí, stereofonní sluchátka (špunty) a externí anténu pro příjem informací RDS TMC. Samozřejmostí je i datový kabel, síťová a automobilová nabíječka.

Vestavěná baterie je typu Li-Ion a chlubí se kapacitou 1200 mAh. Výrobce uvádí výdrž až 5,5 hodiny při zapnutém šetřícím režimu, kdy displej navigace automaticky pohasne v případě, že není třeba podávat přesné informace o trase (například při další odbočce až za pár kilometrů - jízda po dálnici).

Navigace Mio C710+


Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+

Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+


Pokud však navigaci využíváte naplno, tedy s plným podsvícením displeje a aktivním GPS přijímačem, vydrží na příjmu maximálně 4,5 hodiny. Těchto hodnot se nám však při testování dosáhnout nepodařilo, navigace se automaticky vypnula již po 3,5 až 4 hodinách.

Vzhled - tak trochu hloupé PDA

Vzhled navigátoru připomíná tradiční kapesní počítače především díky rozměrnému dotykovému displeji na čelní straně. Ten je samozřejmě aktivní TFT, chlubí se rozlišením QVGA 320 × 240 obrazových bodů a podporou 65 tisíc barev.

Navigace Mio C710+


Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+

Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+


Můžete mu nastavit jas zvlášť pro základní menu přístroje a zvlášť pro navigační program MioMAP. Jeho čitelnost na přímém slunci je plně dostatečná, zázraky však nečekejte. S dotykovým displejem jsme měli občas problémy, kdy se po stisku tlačítka ozvala zvuková odezva, avšak zařízení nic neprovedlo.

Celý navigátor je vyroben z kvalitního černého plastu a jeho konstrukci lze označit za výbornou. Střídmý a plně účelový design nebude v interiéru jakéhokoli automobilu nijak rušit. Rozměry navigace jsou 112 × 76 × 20,6 mm a váha příjemných 174 gramů.

Navigace Mio C710+


Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+

Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+


Z důležitých prvků si nelze nevšimnout čtveřice kláves na pravém boku přístroje. Jsou ohraničeny chromovým rámečkem a pokryty gumou pro větší odolnost proti povětrnostním podmínkám (pro případ cykloturistiky). Zde můžete zařízení vypnout/zapnout, vrátit se do hlavní nabídky navigačního programu či rychle upravit hlasitost podávaných hlasových povelů.

Po levém boku displeje najdete dvě výrazné stavové diody. Modrá informuje o aktivní funkci Bluetooth, druhá - oranžová - o stavu baterie. První z nich je při jízdě v noci až příliš výrazná a často nás tak rušila. Vespod navigátoru se usídlil 3,5 mm Jack konektor pro připojení sluchátek, respektive antény pro RDS-TMC vysílání, a miniUSB datový konektor.

Navigace Mio C710+


Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+

Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+


Mezi nimi naleznete nenápadné, leč užitečné tlačítko reset a vpravo od nich hlavní vypínač systému. V příručce pro rychlý start se uvádí, že jej máte přepnout stylusem, k čemuž je i přizpůsoben. Dotykové pero však v základním balení nenajdete a budete si tak muset vypomoci jinak. Pro ovládání dotykového displeje je však uzpůsoben přívěsek na zápěstí.

Horní strana tohoto Mia nabídne především slot pro paměťové karty SD/MMC a výrazný plastový výstupek ukrývající přijímač GPS signálu. Poslední zajímavé prvky najdeme v zadní části, kde se ukrývá mřížka hlasitého reproduktoru a gumovou záslepkou krytý konektor pro připojení externí antény.

Ovládání a parametry - bez "oken" ani ránu

Po prvním zapnutí navigátoru se vám zobrazí krátký průvodce, který vás provede nastavením časové zóny, času, data a jazykové mutace přístroje. Celá nabídka může být v naší mateřštině, stejně jako navigační povely. V našem případě byl k dispozici jen mužský hlas, není však velký problém dohrát i jiné alternativy.

Základní nabídka čítá pouhých šest položek - kontakty, kalkulačka, MioMap, MP3, fotografie a nastavení. Ovládání všech aplikací je velmi intuitivní a díky rozměrnému dotykovému displeji i snadné. Veškerá tlačítka jsou dostatečně velká a lze je tak tisknout pouhým prstem. Jen u zadávání adresy v navigačním programu je klávesnice titěrnější, stále však ovladatelná.

Navigace Mio C710+

¨
Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+

Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+


Celý systém je postaven na Win CE 4.2 Core, programovou nadstavbu vytvořil samotný výrobce. Navigační software pak pochází od společnosti iGO a je shodný s nedávno recenzovanou navigací MyGuide 3060 Go. Zpravidla používá mapové podklady TeleAtlas, umí pracovat s dopravními informacemi z kanálu RDS-TMC a jeho ovládání je až na pár drobností intuitivní.

Navigace Mio C710+ se může pochlubit vnitřní flash pamětí o kapacitě 2 GB, které sekunduje 64 MB operační paměti SDRAM. Celkovou kapacitu lze navíc rozšířit pomocí již zmiňovaného slotu SD/MMC. O místo (nejen) na mapové podklady tak nouzi mít nebudete. V základu najdete pokrytí téměř celé Evropy.

Mapové pokrytí u Mio C710+
Andorra, Rakousko, Belgie, Dánsko, Finsko, Francie, Německo, Gibraltar, Itálie, Lichtenštejnsko, Luxembourg, Monaco, Norsko, Portugalsko, Irsko, San Marino, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Nizozemí, Velká Británie, Vatikán, Polsko, Česká Republika, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Chorvatsko, Bosna & Hercegovina, Slovinsko
* Mio C710 je ochuzeno o východní státy


Práce s navigací - intuitivní i krkolomná

Vzhled navigačního programu je poměrně povedený, ač viditelná mapa tvoří primárně přibližně jen dvě třetiny displeje. Další třetinu zabírá grafický prvek sdružující základní informace o jízdě. Ten však lze během navigování vypnout a mapu tak nechat zobrazit přes celý displej.

V horní části informuje grafický panel o další změně směru a její vzdálenosti, následující tři políčka s informacemi jako je čas, rychlost či zbývající doba do cíle, si lze navolit v nastavení programu.

Navigace Mio C710+


Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+

Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+


V pravé části obrazovky se nachází také čtyři poloprůhledná tlačítka. První z nich nastavuje orientaci mapy (vždy ve směru jízdy, vždy k severu, letecký pohled), pomocí druhé se dostanete k přehledu družic v dosahu a nastavení systému RDS-TMC, třetí informuje o stavu baterie a odkáže vás na nastavení programu, čtvrtá ovládá funkci Bluetooth.

Spodní pravý roh displeje pak ukrývá malou záložku, která po dotyku odkryje příruční menu. Díky němu můžete velmi rychle přidat nalezený stacionární radar, případně přizpůsobovat trasu pomocí lomových bodů neboli míst, kde se chcete před cílem ještě zastavit či kolem nich jen projet. Zadání adresy je však nutné provést přes klávesu Menu v levém informačním sloupci.

Navigace Mio C710+


Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+

Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+


Zde máme k navigaci jednu výtku. Po zadání adresy si totiž z cílových míst přisvojí oblast, tedy například Prahu 2, kterou je při zadání dalšího cíle nutné neustále měnit. Je to přinejmenším otravné, stejně jako nutnost stisku klávesy Navigovat v příručním menu před samotným navigováním. Do té doby totiž navigace zobrazuje pouze vlaječku s cílem.

Ve zmiňovaném menu naleznete i možnosti pro úpravu trasy, můžete si zde nechat zobrazit i detailní itinerář. Zároveň zde máte možnost rychlého nastavení pohledů či nočního/denního režimu. Dostanete se odtud i k obsáhlé databázi bodů zájmů (POI), která sdružuje nepřeberné množství adres restaurací, benzínových stanic atp.

Bohaté nastavení bez zbytečných složitostí

Nastavení navigačního programu je velmi pestré a přesto přehledné. V obecném nastavení lze zvolit bezpečnostní režim, který při jízdě nedovolí přístroj ovládat, zapnout automatické přepínání do nočního režimu, varování při překročení rychlostního limitu či zobrazení radarů. Poslední dvě volby mají i svá detailní nastavení.

Navigace Mio C710+


Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+

Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+


Na stejném místě navolíte i oblíbené cíle. V základu jde o Domov a Práci, není však problém položky přejmenovat dle vašeho gusta. Poslední možností, kterou zde najdete, je nastavení přepočtu trasy v případě jejího opuštění. Navigátor vás může buď pevně vést zvolenou trasou, dotázat se na přepočet či přepočíst trasu automaticky.

V nastavení zvuku můžete přizpůsobit hlasitost hlasových povelů, klávesnice a ostatních systémových zvuků. Zároveň lze aktivovat volbu dynamické hlasitosti, která přizpůsobuje sílu hlasových povelů aktuální rychlosti. Před každým hlasovým povelem si můžete také zvolit, zda zazní upozorňovací tón jednou, dvakrát, či vůbec.

Pod položkou Parametry trasy naleznete volby pro upřesnění chování navigátoru. Zvolíte zde formu preferované trasy, tedy nejrychlejší, nejkratší či ekonomickou, která kombinuje obě předchozí možnosti. Zároveň upřesníte typ dopravního prostředku, jemuž navigace přizpůsobí chování (automobil, taxi, autobus, TIR, první pomoc, chodec, kolo).

Navigace Mio C710+


Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+

Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+


Vzhledem k nastavenému dopravnímu prostředku pak nadále můžete upřesnit chování navigátoru pomocí zaškrtávacích políček. Povolíte mu tak vedení po nezpevněných komunikacích, dálnicích a placených dálnicích či možnost navést vás na trajekt a vést vás přes hranice. Zároveň zde můžete zakázat povel pro otočení do protisměru.

Další sekci tvoří jazyková nastavení. Volit můžete jak jazyk prostředí, tak hlasových povelů. Nastavit lze i čas a datum. V rozšířeném nastavení pak volíte formy pohledů (2D, 3D), vzhled základní obrazovky, dobu a sytost podsvícení displeje, barevný profil denního a nočního zobrazení mapy či povolení automatického zoomování mapy při navigaci.

Praktické zkušenosti - citlivost a malé chybky

Navigační program iGO, resp. MioMAP, startuje velice svižně a již během pár vteřin s ním můžete pracovat. Záměrně přitom vynecháváme slovíčko "plně", jelikož je potřeba počkat na nalezení družic. To je možná jediná výrazná nevýhoda tohoto Mia, jelikož doba od spuštění programu po vaší lokalizaci je skutečně nezanedbatelná.

S citlivostí souvisí i jiné nepřesnosti, na které jsme během testování narazili. Nejednou se nám totiž stalo, že se navigátor mylně domníval, že se nacházíme v paralelní ulici o blok dále, než jsme ve skutečnosti byli. Poté - při zapnuté hlasové navigaci - započne kanonáda příkazů a překvapený řidič může značně zazmatkovat.

Navigace Mio C710+


Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+

Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+


Ostatní "krpy" lze již přisoudit mapovým podkladům. Tradičně jsou to chybějící kruhové objezdy, které ještě nebyly zaktualizovány, či uváděné rychlostní limity. Mio C710 nás v Praze navádělo i k rychlosti 100 km/h tam, kde je povoleno pouhých 70 km/h již několik let (Radlická ulice).

Shodou náhod jsme mohli navigátor vyzkoušet i na nově otevřeném úseku dálnice D11. V tomto případě byl úsek na použité mapě sice zaznamenán, navigátor jej však neměl aktivován a neustále se nás tak snažil z dálnice svést. Až u zavěšeného mostu, u kterého dálnice původně končila, se navigátor rozhodl vést nás po dálnici až do Prahy. Po aktualizaci map bude již vše v pořádku.

Z praktických zkušeností nutno vypíchnout i fakt, že nás navigátor mnohdy doslova zaskočil komunikacemi, kterými nás vedl. Z krásné asfaltky nás hnal přes zablácenou, leč zpevněnou polňačku. Jaké překvapení na nás však čekalo po zjištění, že komunikace je pouze zablácená od místního hospodářského družstva.

Ostatní funkce - poslouží i jako luxusní HF

Jeden z nejvybavenějších navigátorů na českém trhu samozřejmě nemůže postrádat ani funkci Bluetooth pro bezdrátové propojení s mobilním telefonem. Díky ní můžete z přístroje velmi jednoduše (spárováním s telefonem) učinit skutečně luxusní handsfree sadu. Propojením zvukového výstupu navigátoru s autorádiem získáte navíc i kvalitní zvuk.

Navigace Mio C710+


Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+

Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+ Navigace Mio C710+


Hodit se bude i jednoduchá kalkulačka - například na výpočet spotřeby automobilu - či přehrávač MP3 souborů. Zároveň lze na přístroji prohlížet i fotografie. Máte-li tak fotoaparát využívající stejný formát paměťových karet (SD/MMC), společně s navigátorem zakoupíte i přenosný multimediální přehrávač s možností okamžitého prohlížení právě pořízených fotografií na rozměrném displeji.

Suma sumárum

Navigace Mio C710 je velmi povedený přístroj mířící do rukou náročných zákazníků. Pomůže vám jak při cestách automobilem, tak částečně i při cykloturistice. Jeho výdrž je dostatečná, kvalita zpracování perfektní a pochválit musíme i bohaté základní příslušenství. Problémy jsme naopak měli s citlivostí GPS přijímače a během ovládání se setkáte i s několika zcela zbytečnými kroky. Výtku máme i ke spojení konektoru pro sluchátka s výstupem pro anténu RDS-TMC systému. Mio C710+ však právem patří mezi elitu na českém trhu.

Proč koupit?

  • perfektní dílenské zpracování
  • bohatá výbava
  • mapové podklady s širokým pokrytím 
  • veškeré potřebné příslušenství v základu

Proč nekoupit?

  • malé klávesy při zadávání adresy pomocí softwarové QWERTY klávesnice
  • nutnost neustálé změny města při zadávání adresy
  • sloučený konektor sluchátek a antény RDS-TMC

Kdy?

 V prodeji

Za kolik?

10 690,- Kč včetně DPH 

Zapůjčila společnost PalmPc.cz

Autor:




Nejčtenější

Fidget spinner mobil pořídíte za asi 350 korun.
Hit letošního roku už můžete mít i jako mobil. Stojí několik stovek

Hračka původně určená k relaxaci, fidget spinner, je hitem letošního roku. Její slávy využil výrobce z Hongkongu, který do ní vtěsnal celý funkční mobil....  celý článek

Nokia 9
Skvělý start, hodnotí analytici návrat Nokie na trh

Návrat značky Nokia na trh byl doprovázen řadou analýz, které předpovídaly úspěch, nebo naopak krach. Nakonec to vypadá, že se návrat legendární značky může...  celý článek

Ilustrační snímek
Pražské metro pokryla wi-fi síť. Zatím pouze v šesti stanicích

V šesti stanicích metra spustil Pražský dopravní podnik (DPP) připojení k internetu prostřednictvím wi-fi. Cestující tak získají nejen přístup k dopravním...  celý článek

Smartphony OnePlus sbírají a odesílají některá uživatelská data na servery v USA
Populární smartphony šmírují uživatele. Denně odešlou desítky MB dat

Matematik a softwarový inženýr Chris D. Moore si všiml podivného chování svého smartphonu OnePlus 2. Zjistil, že telefon sbírá až podezřele podrobné informace...  celý článek

KRACK: Key Reinstallation Attacks
Nepříjemné překvapení: I vaše wi-fi je zranitelná, odhalili experti

Bezpečnostní odborníci varují: zabezpečení bezdrátového připojení wi-fi pomocí WPA2 nelze považovat za bezpečné. Výzkumníci upozorňují, že zranitelností...  celý článek

Další z rubriky

Evropský navigační systém Galileo
Navigační systém Galileo slaví historický milník, zaměřil svůj první cíl

Evropský navigační systém Galileo, do nějž Evropa pumpuje miliardy eur, funguje. Historického milníku systém dosáhl v úterý, když na zemském povrchu zaměřil...  celý článek

Údajné snímky Motoroly X-Phone
Motorola připravuje velký návrat se smartphonem Moto X. Nebude z Číny

Někdejší přední výrobce mobilních telefonů Motorola chystá velký návrat na trh. Plánuje výrobu smartphonu s názvem Moto X, od kterého se očekává velká výdrž...  celý článek

Mio MiVue 388
Nová „černá skříňka“ pro řidiče: Mio MiVue 388 upozorní na radary

Stále populárnější kategorie kamer do automobilů se rozrostla o zajímavou novinku z dílen známého výrobce navigací Mio. Kamera zvládne videozáznam v kvalitě...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.