Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Gigantické iPhony jsou nejnovější doplněk smrti

  0:18aktualizováno  0:18
V základní podobě nesou jen jméno a data narození i úmrtí, ale i náhrobky jdou s dobou. Ruský kameník a designér Pavel Kalyuk přemýšlel, jak upoutat pozornost velkoobchodních zákazníků na své služby. Netradiční myšlenku mu vnukla sociální síť Vkontakte, která je ruskou obdobou Facebooku

Ruský kameník vyrábí náhrobní kámen v podobě iPhonu | foto: Profimedia.cz

Jeden z jejích uživatelů totiž zveřejnil koláž na téma náhrobních kamenů inspirovaných mobilními telefony. „A jednomu z našich klientů se to líbilo,“ přiblížil Kalyuk zrod neobvyklého nápadu.

Ve své společnosti Autograph tak začal pracovat na vskutku netradičním náhrobku z čedičové desky. Předlohou mu byl jeden z nejzásadnějších mobilních milníků. Řeč je o iPhonu, Apple jeho představením v roce 2007 změnil mobilní trh. Budeme-li konkrétnější, tak jako vzor posloužila jeho čtvrtá generace (iPhone 4).

„Nejlepší na tom je, že je shodný s původním telefonem. Dodržujeme všechny původní parametry přístroje,“ zmínil Kalyuk. Čedičové zvětšenině neschází například reálné podání reproduktoru nebo znázornění čočky čelního fotoaparátu. Avšak i přes velkolepé kasání se, jak je přístroj v náhrobku věrně reprodukován, si nelze nepovšimnout zásadního rozdílu.

Autor sice nezapomněl ani na takový detail jako otvory pro mikrofon, nicméně v umístění ovládacích tlačítek hlasitosti a přepínacího tlačítka tichého režimu se zmýlil. Ta jsou totiž oproti skutečnému iPhonu umístěna na pravém boku telefonu. A fanoušci Applu si všimnou i další odlišnosti. Zadní ploše sice dominuje stejně jako u skutečného iPhonu velké logo nakousnutého jablka, na náhrobku je však posunuto více do středu zad. Ve srovnání se špatným umístěním tlačítek jde však jen o drobnost.

Na bizarní náhrobek, který zvolil jako prezentaci své společnosti na letošním ročníku novosibirského veletrhu pohřebních služeb, však Kalyuk neopomněl přenést ani text výrobce umístěný u skutečného telefonu ve spodní části zadní plochy. Část čelní plochy, která u předlohy odpovídá ploše displeje, pak může nést jakýkoli motiv. K jeho vytvoření firma používá počítačem řízené laserové gravírování, stejným způsobem jsou na čedič přeneseny i výše zmíněné motivy (logo, text) odpovídající skutečnému telefonu.

Ačkoli byl čedičový „iPhone“ vytvořen jen coby forma reklamy a i podle slov autora bylo účelem pouze upoutání pozornosti velkoobchodních zákazníků zajímajících se o rytiny do kamene, vzbudil zájem u široké ruské veřejnosti. Kalyukova společnost začala dokonce přijímat první objednávky na tento bizarní náhrobek. Autor tak o svém netradičním počinu hovoří nadneseně jako o nejnovějším doplňku smrti.

Základní cena náhrobku v podobě iPhonu je 35 tisíc rublů, v přepočtu tedy necelých 13,5 tisíce korun. Ta se však může lišit na základě individuálních požadavků zákazníka, a to v závislosti na zvoleném materiálu a rozměrech náhrobku. K této částce je pak nutné připočítat dalších 30 tisíc rublů (cca 11,5 tisíce korun), kterou si firma naúčtuje za instalaci.

Jakkoli můžeme v našich končinách tento kamenický počin vnímat jako nepatřičný, v Rusku si na takové okázalosti potrpí. Náhrobní kameny s vyobrazením nebožtíků v nadživotní velikosti přitom patří k těm střídmějším. Pozůstalí se totiž neostýchají používat i výjevy ze života zesnulých, náhrobky tak zdobí portréty zesnulých u slavnostní tabule či s oblíbeným vozem.

Autor:



Nejčtenější

Berte, dokud je. Mobil pro fajnšmekry po neúspěchu drasticky zlevnil

Essential PH-1

Keramické tělo, jeden z nejmodernějších procesorů, 128 GB vnitřní paměti a velký displej s tenkými rámečky a...

Konkurenci poprvé ukazuje záda, Huawei P20 Pro je nejlepší smartphone

Huawei P20 Pro

Čínský Huawei si dal letos na nových modelech řady P20 opravdu záležet. Model P20 Pro chce být tím nejlepším...



Drsná metoda autoškoly, žáci museli položit své mobily na silnici

Neobvyklý způsob učení parkování v čínské autoškole

V čínské autoškole vymysleli originální způsob, jak naučit studenty velmi opatrně zaparkovat. Na čáry vyhrazené pro...

Američtí teenageři se mohou z iPhonů zbláznit. A zájem roste

iPhone 8 Plus v Drážďanech

Ve Spojených státech je mezi mladými uživateli smartphonů enormní zájem o iPhony - v současnosti je vlastní 82 procent...

Bezplatná služba Spotify u O2 končí. Zatrhl ji ČTÚ

Operátor O2 nabízí zákazníkům prémiový účet Spotify na tři měsíce zdarma

Od června 2016 umožňovalo O2 zákazníkům využívat službu Spotify zcela bezplatně. Podle Českého telekomunikační úřadu...

Další z rubriky

Účet na Facebooku si zrušil i spoluzakladatel Applu Steve Wozniak

Spoluzakladatel Apple Computer Steve Wozniak skoncoval s Facebookem

Skandál úniku informací z Facebooku, který se dotkl přibližně 87 milionů účtů, spustil iniciativu #DeleteFacebook, v...

Který mobil bude mít jako první skládací displej? Bude to přetahovaná

Podle IHS Technology přijdou smartphony se skládacím displejem přibližně za rok.

Do závodu o první telefon se skládacím displejem se pravděpodobně zapojí firma Huawei. Ta chce předehnat Samsung, který...

Prodloužení penisu inzerovala reklama v dětských mobilních hrách

Reklama na pomůcku pro prodloužení penisu na stránkách Wish.com (cenzurováno)

Britská reklamní komise upozornila na závadné reklamy americké nákupní služby Wish, které se zobrazovaly v dětských...



Najdete na iDNES.cz