Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nahlédli jsme do ráje smartphonů. Mají tam i exotické modely

aktualizováno 
Vodafone od srpna nabízí na několika prodejnách rozšířenou nabídku chytrých telefonů. Najdete v ní přístroje, které u ostatních operátorů často neseženete.

Rozšířená nabídka smartphonů u operátora Vodafone | foto: Mobil

Nabídnout podstatně širší portfolio chytrých telefonů než konkurence zní na první pohled jako snadný úkol. Jenže jak nám odhalili představitelé operátora Vodafone, za rozšířenou nabídkou se skrývá řada komplikací a změn. Na druhou stranu velká nabídka chytrých telefonů slouží pro operátora jako jakási laboratoř: na vybraném vzorku si může vyzkoušet, o jaké přístroje budou mít zákazníci zájem.

Více smartphonů jen někde

Vodafone nazývá prodejny s rozšířenou nabídkou chytrých telefonů pracovně House of Smartphones. Najdeme je v krajských městech: dvě jsou například v Praze, po jedné pak najdeme v Brně, Plzni, Ústí nad Labem a Pardubicích. Většinou jde o takzvané datové prodejny, ve kterých se operátor soustředil na propagaci a nabídku datových služeb. V těchto prodejnách najdou zákazníci podstatně více modelů chytrých telefonů než v ostatních operátorských obchodech.

Rozšířená nabídka smartphonů u operátora Vodafone

Na první pohled je prodejna k nerozeznání od běžné. Odlišuje jí jen fakt, že na pultech v prodejně je více mobilů, které si mohou zákazníci otestovat. Konkrétně jeden pult, kam se vejde až dvanáct přístrojů, které operátor nemá k dispozici na jiných prodejnách. Telefony navíc nejsou pouze makety, jsou plně funkční a k dispozici k vyzkoušení.

Personál vybraných prodejen je také speciálně vyškolen. Do rozšířené nabídky se také dostanou tablety a právě jedna ze "supersmartphoních" prodejen může být vhodným místem pro jejich koupi.

Vodafone přistoupil ke strategii rozšířené nabídky, ze dvou důvodů. Jednak chtěl zákazníkům nabídnout širší portfolio telefonů, zároveň si také chtěl otestovat zájem o jednotlivé přístroje a mobilní platformy. "Když jsme přemýšleli, jak se odlišit od konkurence a jak oslovit i trochu jinou cílovou skupinu zákazníků, byla šíře nabídky mezi prvními nápady," říká ke vzniku nového portfolia David Novák, který je ve Vodafonu zodpovědný za portfolio telefonů.

Testování zájmu a služba zákazníkům

Důvod, proč je rozšířená nabídka k dispozici jen na několika vybraných prodejnách, je vcelku jednoduchý: firma nemusí mít tolik přístrojů skladem, což jí umožňuje vyplnit místa v nabídce dalšími modely a zároveň šetří peníze. "S každou další položkou na sladě jdou náklady hodně rychle nahoru," říká Novák a dodává: "Navíc se s síří portfolia komplikuje školení prodejců a jejich schopnost zákazníkům pomoci s nastavením jejich telefonu. Proto jsme přistoupili na koncept několika prodejen se speciálně proškoleným personálem."

Tím se operátor chrání také vůči poměrně rychlému životnímu cyklu, který některé špičkové telefony potkává. Novinka nakoupená na sklady za plnou cenu už totiž třeba po půl roce zná svého nástupce a její ceny výrazně klesají. A s nimi často i zájem zákazníků, které chtěl operátor svou rozšířenou nabídkou oslovit.

"Modely můžeme do nabídky velmi rychle přidávat nebo je z ní vyřazovat," říká David Novák. "Velmi úspěšné přístroje přitom mohou být přeřazeny do běžné nabídky a my můžeme zkoumat zájem zákazníků o jiné modely," dodává. Všechny telefony z rozšířené nabídky se pochopitelně dají zakoupit v e-shopu operátora.

Co na to konkurence

Dva největší čeští operátoři se zatím od svého menšího rivala neinspirovali v oblasti širší nabídky chytrých telefonů a podle všeho ani o takovém rozšíření v současnosti nepřemýšlí. Zájemce o chytré telefony se snaží oslovit jinak.

"Na všech našich značkových prodejnách najdou zákazníci funkční telefony s aktivním připojením k internetu, takže si lze všechny funkce detailně vyzkoušet," říká Blanka Vokounová z O2. A zároveň dodává, že chytrým telefonem jsou vybaveni všichni konzultanti na prodejnách. Se smartphony tak mají osobní zkušenosti a mohou díky tomu zákazníkům lépe poradit.

Fotogalerie

Operátor O2 také nabízí řadu služeb, které zákazníkům pomohou s nastavením chytrého telefonu a s objevováním jeho možností. Takovou službou je třeba O2 Guru s videonávody, jak používat a nastavovat vybrané služby, zajímavostí je i technická podpora na sociálních sítích.

Čtyřčlenný tým specialistů zastihnou uživatelé na Facebooku, Twitteru nebo YouTube kanálu společnosti denně od osmi hodin ráno do osmi hodin večer. Objevit funkce telefonu a zajímavé aplikace pak pomáhá služba Už vím proč předinstalovaná v každém chytrém telefonu od O2.





Nejčtenější

Xiaomi Mi A1
Raketové Xiaomi. Superlevné mobily útočí i na Česko

Čínské Xiaomi po loňském oslabení letos očekává rekordní prodeje. Podle odhadů vedení by celkový objem vyexpedovaných smartphonů měl dosáhnout 90 milionů kusů....  celý článek

Vedoucímu hotelové služby explodoval v kapse košile Samsung Galaxy Grand Duos.
V kapse košile ucítil teplo, krátce poté jeho samsung explodoval

Nepříjemné chvilky zažil o poslední zářijové sobotě 47letý hotelový provozní Yulianto, v náprsní kapse jeho košile mu totiž explodoval telefon Samsung Galaxy...  celý článek

Microsoft Lumia 950 XL
Microsoft připravil dárek pro nejvěrnější fanoušky mobilních Windows

Mobilní Windows už nejsou pro Microsoft prioritou, jejich vývoj ukončil. Přesto americký gigant vydal stejně jako pro počítače aktualizaci Fall Creators Update.  celý článek

Honor 6A
Nenápadný premiant nižší třídy. Vyzkoušeli jsme Honor 6A

Nejlevnější model v nabídce značky Honor je dobrým příkladem toho, jak se mají dělat levné smartphony. Soustředí se na baterii, kvalitu displeje a na systém,...  celý článek

Nové ovládací centrum umožňuje přidávat další funkce.
Nový Android má extrémně málo smartphonů. U Applu je to úplně jinak

Díky tomu, že Apple si sám vyvíjí software i hardware, je aktualizace iPhonů a iPadů velmi snadná. Naopak Android má roztříštěnou základnu přístrojů od tisíců...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Zkontrolujte účet od operátora, na reklamaci roamingu jsou dva měsíce

Od 15. června nesmí operátoři při využití mobilních služeb v členském státě EU účtovat žádný příplatek k domácím sazbám. Český telekomunikační úřad proto...  celý článek

Ilustrační snímek
Dovolená v Egyptě je vyšla draho. Operátor chtěl téměř 80 tisíc

Deset srpnových dní strávených v Egyptě se britskému páru výrazně prodražilo. Důvodem nebyly ovšem neplánované výdaje v místě pobytu, překvapení přišlo až po...  celý článek

T-Mobile Streamon služba
Náhoda, nebo záměr? T-Mobile bleskově reaguje na neomezená data Vodafonu

T-Mobile bleskově zareagoval na novou nabídku datových neomezených balíčků Vodafonu. Službu Streamon představí ve stejný den, na kdy to naplánoval Vodafone.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.