T-Mobile

T-Mobile | foto: T-Mobile

Na vlastní oči: jak T-Mobile loví nové zaměstnance?

  • 15
T-Mobile loví do řad svých zaměstnanců samozřejmě i čerstvé absolventy vysokých škol. My jsme se byli podívat, jak takový lov vypadá a jak se při něm T-mobile prezentuje.

Akce T-Mobile Day se koná jednou ročně a je určena pro studenty vyšších ročníků vysokých škol, kteří pomalu uvažují o možnostech budoucího zaměstnání, nebo například hledají práci při studiu na částečný úvazek.

Letošní ročník se konal včera, tedy v úterý 5. prosince a až na mou osobu se jej zúčastnili pouze a jen studenti Fakulty elektrotechnické ČVUT. Přitom na akci by si na své přišli i studenti vysokých škol ekonomického směru, protože i ti samozřejmě mohou u operátora najít uplatnění. Přítomných bylo zhruba padesát.

Celá akce nebyla žádným přehnaným lanařením nových duší, v podtextu bylo stále dobře cítit, že si T-mobile své zaměstnance pečlivě vybírá.

Cílem této zhruba půldenní prezentace bylo představit operátora samotného a přiblížit studentům fungování společnosti a to jak z hlediska globálního, tak i z pohledu jednotlivých oddělení. Studenti tak měli vzácnou příležitost získat informace, které ve školních lavicích a laboratořích nedostanou.

Mimo jiné se T-mobile pochlubil i několika zajímavými informacemi ze svého zákulisí. Dozvěděli jsme se například, že v současnosti je přes službu Internet 4G přenášeno více dat, než přes klasické GSM/GPRS a to i přes to, že jej používá podstatně méně zákazníků.

Zajímavá jsou také fakta ohledně zaměstnanců společnosti. Jejich průměrný věk je 29 let a 50% z nich je ve věku 21 - 25 let. Sem většinou spadají absolventi středních škol působící přímo v prodejní síti T-mobile. Samotný operátor také poskytuje rovné příležitosti ženám i mužům. Ženy tak tvoří 49% zaměstnaneckého kolektivu společnosti.

Podobnou akci jako T-Mobile Day pořádá operátor i na jaře, v tomto termínu jde ale především o exkurzi na vybraná pracoviště, jako třeba dohledové centrum.