Model, který má zachránit značku: Motorola Milestone

Model, který má zachránit značku: Motorola Milestone | foto: Motorola

Motorola se vrací do Česka. Přijde s novou strategií i webem

  • 34
Americká Motorola, která se před časem zcela stáhla z českého trhu, hlásí návrat. Na počátku příštího roku nabídne Čechům dva modely postavené na operačním systému Google Android.

Na český trh se Motorola vrací po asi roční odmlce. Pro deník E15 to uvedl ředitel české pobočky Motoroly Petr Špinar. Podle něj firma změnila svou strategii: "Dříve jsme představovali jeden model za druhým. Teď se spíše než na kvantitu chceme soustředit na kvalitu," řekl deníku.

První produkty chce české zastoupení dostat na trh již na počátku roku 2010. Pro svůj návrat si zvolila modely Milestone a Cliq. Oba telefony využívají operačního systému Android od americké firmy Google.

V nejbližší době se firma chystá spustit i nové lokální webové stránky, které budou výsledkem "globální rekonstrukce", řekl E15 Špinar.

"V minulosti se klíčovým modelům Motoroly na českém trhu celkem dařilo. Není tedy překvapením, že se sem Motorola opět vrací," uvedl odborník na telekomunikace Martin Zikmund.

Motorola je firmou jednoho telefonu

Právě změnu strategie vidí Zikmund pro další působení firmy na trhu jako klíčovou. "O Motorole je známo, že je firmou jednoho telefonu; ve své době to byl například model StarTAC či nověji velmi úspěšný RAZR. Jakmile popularita takového telefonu klesla, stáhla se z trhu i sama společnost, jelikož na svůj úspěch nedokázala navázat," vysvětlil.

Oživení firmy je ale opět spojeno s uvedením ambiciózního modelu, kterým je Motorola Milestone. "Otázkou tak zůstává, zda se nová strategie firmy vůbec nějak projeví a bude úspěšná," dodal Zikmund. Příští rok chce navíc firma přijít s až dvaceti novými modely s operačním systémem Google Android. - čtěte Motorola v příštím roce uvede 20 smartphonů s Androidem

S modelem Milestone již firma zabodovala v Americe, kde ho od konce října nabízí operátor Verizon pod označením Droid. K zájmu zákazníků přispěla i masivní reklamní kampaň ostře namířená proti přístroji Apple iPhone. - čtěte Motorola ostře útočí na iPhone, dělá si z něj srandu

Podíl firmy na světovém trhu klesl

V posledních letech firmě klesl podíl na celosvětovém trhu s mobilními telefony zhruba o 15 procentních bodů. Výrazný útlum přitom zažila nejen v Evropě, ale i na domácím americkém trhu. Na hospodaření firmy se dle odborníků značně projevila i stávající ekonomická krize.

Omezení aktivit ve východoevropském regionu dokazují i analytické odhady, podle kterých prodala Motorola v této oblasti jen 315 000 přístrojů, zatímco nejúspěšnější Nokia přes devět milionů.