Mobilní výrobci chtějí, aby se telefony jmenovaly sexy. Ilustrační snímek.

Mobilní výrobci chtějí, aby se telefony jmenovaly sexy. Ilustrační snímek. | foto: Profimedia.cz

Sensation či Wildfire. Mobily se jmenují jako kondomy

  • 23
Výrobci mobilních telefonů chtějí, aby jména telefonů zněla sexy. Možná i proto se inspirují u producentů prezervativů. Zamyslete se nad jménem svého telefonu, možná také najdete souvislost.

Pamětníci si možná ještě vzpomenou, že kdysi existovaly telefony Siemens. Německá značka pojmenovávala řady svých telefonů stejně jako automobilka Mercedes. Auta ale nyní nahradily kondomy.

Mobil a kondom jsou si v něčem podobné. Povolujeme jim přístup do našeho nejbližšího soukromí. Wildfire, Touch, Desire, Sensation, Cruise, Intensity nebo Vitality. Jsou to jména nejen úspěšných mobilů, ale zároveň i značky, které oslovují zákazníky na obou trzích.

"Komunikují emoce, což asi je způsob, jak zredukovat odcizenost technologie a podpořit budování osobní vazby na ni. Většina z nich je hodně dynamická, což zase podle mě má připomínat inovace," vysvětluje David Šimák z konzultantské agentury Idealisti.

Ostatní výrobci se zatím drží konzervativnější koncepce. "Poslední verze je taková, že každý model bude mít tři číslice a jediné, co se tam přidává, bude buď Asha nebo Lumia," vysvětluje postup u finské Nokie šéf místního zastoupení Petr Kasa.

Reklamní legenda Marty Neumeier tvrdí, že dobrý název produktu musí být výrazný, krátký, jednoduše vyslovitelný a zapamatovatelný. Musí být ale také podpořený kvalitou samotného výrobku. "Třeba Nokia měla zpočátku značení jenom čísly a krásně to fungovalo. Taková 5110 byla legenda i bez cool názvu," dodává Šimák.