Pamětníci si možná ještě vzpomenou, že kdysi existovaly telefony Siemens. Německá značka pojmenovávala řady svých telefonů stejně jako automobilka Mercedes. Auta ale nyní nahradily kondomy.
Mobil a kondom jsou si v něčem podobné. Povolujeme jim přístup do našeho nejbližšího soukromí. Wildfire, Touch, Desire, Sensation, Cruise, Intensity nebo Vitality. Jsou to jména nejen úspěšných mobilů, ale zároveň i značky, které oslovují zákazníky na obou trzích.
"Komunikují emoce, což asi je způsob, jak zredukovat odcizenost technologie a podpořit budování osobní vazby na ni. Většina z nich je hodně dynamická, což zase podle mě má připomínat inovace," vysvětluje David Šimák z konzultantské agentury Idealisti.
Ostatní výrobci se zatím drží konzervativnější koncepce. "Poslední verze je taková, že každý model bude mít tři číslice a jediné, co se tam přidává, bude buď Asha nebo Lumia," vysvětluje postup u finské Nokie šéf místního zastoupení Petr Kasa.
Reklamní legenda Marty Neumeier tvrdí, že dobrý název produktu musí být výrazný, krátký, jednoduše vyslovitelný a zapamatovatelný. Musí být ale také podpořený kvalitou samotného výrobku. "Třeba Nokia měla zpočátku značení jenom čísly a krásně to fungovalo. Taková 5110 byla legenda i bez cool názvu," dodává Šimák.