Když začal Eurotel počátkem dubna nabízet neomezený přístup k internetu pomocí GPRS za paušál, vzbudil tím u některých uživatelů internetu nadšení, u jiných obavy z možných technických problémů způsobených náporem uživatelů. T-Mobile kontroval o měsíc později skromnější nabídkou, po tři měsíce se však mohou z internetu za paušál těšit i jeho uživatelé. Obě nabídky byly zjevně připravovány narychlo a obě slibovaly výrazné zvýšení provozu v síti, bylo tedy možné očekávat technické nebo obchodní problémy.
Eurotel šokoval některé ze svých zákazníků s paušálním datovým tarifem Eurotel Data Nonstop, když obdrželi faktury s částkami za datové přenosy v řádu desítek či stovek tisíc korun. V horším případě si problém způsobili sami, pokud začali nezřízeně datovat ještě předtím, než jim dorazilo z Eurotelu potvrzení o aktivaci tarifu Data Nonstop. Zarážející je však situace, ve které se nikoli vlastní vinou octli jiní zákazníci. Eurotel jim naúčtoval objem dat přenesený již po aktivaci paušálního tarifu. Jak potvrdil Martin Žabka z tiskového oddělení Eurotelu, chyba v účetním systému postihla desítky zákazníků, žádný z nich však nepřišel k žádné finanční újmě, Eurotel chybu uznal a napravil.
Zákazníci T-Mobile byli pro změnu postiženi technickými problémy. Zákazníci s dočasným paušálem využili státní svátek 8. května k vyzkoušení přístupu na internet prostřednictvím GPRS. Kolem jedenácté hodiny se začala projevovat zvýšená zátěž sítě. Podle Jiřího Hájka z T-Mobile se objevila nekorektní implementace funkce dynamických access listů a IDS v operačním systému aktivních prvků na síti (Cisco IOS). Uživatelé nemohli přistupovat k službám internetových serverů na jiných portech než 80 a 21, bylo tak sice možno prohlížet běžné webové schránky a stahovat soubory protokolem FTP, přístup na zabezpečené webové stránky prostřednictvím šifrovacího protokolu HTTPS nebo běžná práce s elektronickou poštou byly vyloučeny. Jak nám sdělila Martina Kemrová z T-Mobile, problém byl definitivně vyřešen až 9. května kolem půl dvanácté dopoledne „vypnutím některých funkčností Cisco IOS, které problém způsobovaly, tyto funkčnosti nejsou z pohledu zákazníka podstatné a jejich vypnutí se jej v žádném případě nijak nedotkne.“ Martina Kemrová nás ujistila, že problém by se již neměl opakovat, i přes neustále rostoucí provoz na GPRS má T-Mobile údajně dostatek kapacit na všech zařízeních.
Společnost Cisco nám odmítla cokoli sdělit s poukazem na dohodu, kterou uzavřela s T-Mobile. Problém s GPRS u T-Mobile přitom nebyl ojedinělý. V dubnu nefungoval protocol FTP u připojení ADSL v síti Českého Telecomu kvůli problémům s funkcí Cisco Express Forwarding (CEF).