Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mobil se na slunci v autě neuvařil, ale baterie může začít hořet

  14:31aktualizováno  14:31
Teplota mobilu za sklem auta může vystoupat nad 60 stupňů Celsia. Náš telefon sice i poté pracoval bez problémů, ale v ruce ho nešlo udržet. U jiných přístrojů ovšem podobné teploty mohou znamenat problémy s nabíjením nebo dokonce s poškozením baterie.

Mobil se v autě přehřívá, největší riziko představuje baterie. | foto: Mobil iDNES.cz

Pro mobil je v současných horkých dnech nejrizikovější palubní deska auta. Teplota procesoru mobilu v našem testu vyskočila za 15 minut z 31 stupňů na téměř 75 stupňů Celsia. Ale to není zase tak neobvyklé, takových teplot může procesor dosáhnout i při hraní náročnějších her. V těchto režimech má problémy s přehříváním například výkonný procesor Snadragon 810 (více zde). 

Testovali jsme telefony Samsung Galaxy A5 a HTC One M8 a oba nadále fungovaly bez problémů, respektive bylo pozorovatelné drobné zpomalení a zadrhávání systému. Ale opět platí, že do podobné situace se můžete dostat i náročnější prací s přístrojem.

Praktický problém byl jiný: telefon po patnácti minutách na sluníčku pálil tak, že jej v podstatě nešlo udržet v ruce, takže v dlani s ním nešlo pracovat. Na držáku ano, protože displej tak horký nebyl. Oba testované přístroje mají kovový kryt, takže u mobilů s plastovým krytem to bude o trošku lepší. Zahřátý mobil v podstatě nešlo ihned dát ani do kapsy kalhot, nepříjemně pálil.

Fotogalerie

Teplotní test s pomocí aplikací Cooler Master, CPU Temp (nefunguje u všech modelů) a Temperature Guard (všechny bezplatně v Google Play) jsme prováděli s telefonem v pohotovostním režimu a také v režimu spuštěné navigace, která sama o sobě vytěžuje procesor. Teplota procesoru se však lišila jen o pár stupňů.

Největší riziko při přehřátí mobilu představuje baterie. Lithiové články (Li-ion a Li-pol), které se v mobilech používají, mohou při přehřátí začít hořet a nebo vybuchnout. Podobných případů bylo u mobilů už několik. Pokud je baterie v pořádku, je v ní zabudovaná elektronika, která při přehřátí baterii odpojí a třeba znemožní nabíjení. Ale pokud je elektronika poškozená, riziko vzplanutí i výbuchu je reálné (více zde).

Některé země například neumožňují přepravu lithiových baterií v odbaveném zavazadle, musí cestovat s pasažérem. Platí to například v Číně, kde si na to na kontrolách dávají velký pozor. Známé jsou i problémy s lithiovými články použitými přímo v letadlech. Třeba nový Boeing 787 byl na mnoho měsíců odstaven z provozu, protože baterie použitá v letadle několikrát začala hořet (více zde).

V případě našeho testu nás aplikace upozornila, že po 15 minutách na slunci baterie překročila teplotu 50 stupňů Celsia. Zkusili jsme v tuto chvíli mobil zapojit do autonabíječky a baterie se začala nabíjet. To samé pak při opakování testu mimo automobil a při zapojení do běžné nabíječky.

Na sociálních sítích si však hodně lidí stěžuje, že v současných vedrech se přehřátý mobil odmítl nabíjet. Obvykle v autě u předního skla a při puštěné navigaci. Řešení je snadné, stačí mobil sundat z držáku a nechat ho vychladnout, navigaci vypnout, shodit všechny běžící procesy a chvíli počkat. Teplota klesne na přijatelnou úroveň během deseti minut.

Nejrizikovější je situace, kdy je v mobilu neoriginální baterie od neznámého výrobce, která může mít nefunkční ochrannou elektroniku nebo ji nemusí mít vůbec. Pak hrozí riziko vzplanutí nebo i výbuchu. A to může být především v jedoucím autě velmi nebezpečné.

Autor:




Nejčtenější

Huawei Mate 10
Kdo bude mít nejdražší smartphone na trhu? iPhone X ohrozí nový Huawei

Huawei se vypracoval na jednoho z největších producentů smartphonů. Odpovídá tomu i sebevědomí čínské značky. Chystaný model Mate 10 má mít v nejvyšší...  celý článek

Lenovo Moto E4 a Lenovo Moto E4 Plus
Větší model zaujal obří baterií. Toto jsou nové levné motoroly

Do rukou se nám dostaly smartphony Lenovo Moto E4 a E4 Plus. Jedná se o modely nižší střední třídy, z nichž je zajímavý zejména ten větší svou vysokou...  celý článek

Řídící jednotka stojanu Huawei technologie LTE/UMTS
Zcela mění technologii sítě, a tak převedou zákazníky ke konkurenci

Operátor Nordic Telecom poskytuje mobilní internet na starší technologii CDMA a atypické frekvenci 420 MHz. Nyní bude síť měnit a využije moderní technologii...  celý článek

Google Pixel XL 2
Nové Pixely od Googlu odhaleny, ovšem zatím jen zezadu. Levné nebudou

Google oficiálně představí nové smartphony řady Pixel za necelé dva týdny. Podoba novinek je už odhalena, ovšem zatím pouze zezadu. Známé jsou už i ceny.  celý článek

LG Q6
Do prodeje se dostal nový zmenšený supersmartphone. Cena je solidní

Na našem trhu se začalo prodávat zmenšené LG, která boduje designem, rozměry a skvělým displejem. Přináší moderní konstrukci vycházející ze špičkového modelu...  celý článek

Další z rubriky

Huawei P10
Apple už není světová dvojka mezi mobily, předehnal ho Huawei

Výrobce iPhonů se bude muset spokojit se třetím místem na žebříčku světových výrobců smartphonů. V červnu a červenci jej totiž předehnal čínský Huawei. Je...  celý článek

Ilustrační snímek
Svým mobilem sponzorujete fotbal. Víte, který klub je „váš“?

Ceny některých smartphonů působí jako červený hadr na býka. Mají ovšem opodstatnění, tedy alespoň v očích výrobců. Ti z prodejů musí pokrýt nejen náklady...  celý článek

Android 6.0 Marshmallow
Hlídejte si nepoužívaný smartphone. Google po dvou měsících maže zálohy

Pokud jste přestali používat telefon s operačním systémem Android na více než 2 měsíce, pravděpodobně jste přišli o zálohy dat z aplikací, wi-fi hesla,...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.