Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Postrach číšníků: mobilní závisláci je zdržují od práce a ještě si stěžují

  0:02
Aby snížila počet stížností na pomalou obsluhu, posílila newyorská restaurace personál. K rychlejšímu vyřízení objednávek měl přispět i jednodušší jídelní lístek. I přesto si zákazníci stále stěžují. Průzkum však prokázal, že na vině jsou oni sami. Více než objednávka je totiž zajímají smartphony.

V průměru více než polovina hostů si v restauracích fotografuje jídlo | foto: Profimedia.cz

Jedny z nejčastějších stížností, s nimiž se provozovatelé oblíbené newoyrské restaurace setkávají, je nespokojenost zákazníků s pomalou obsluhou a neúměrně dlouhou dobou při čekání na volný stůl. Počet těchto stížností se během deseti let nikterak výrazně nesnížil, i když restaurace posílila obsluhující personál a snížila počet položek v jídelním lístku.

Majitelé restaurace se proto rozhodli najmout firmu, která měla přijít zdánlivě neřešitelnému problému na kloub. Výsledek srovnání deset let starých videozáznamů a digitálních záznamů z letoška je překvapující.

Porovnány byly záznamy z 1. července 2004 a z letošního 3. července, kdy bylo v restauraci jen o něco málo více zákazníků než před deseti lety. Při srovnání 45 objednávek vyšlo najevo, že v roce 2004 opouštěli hosté restauraci v průměru za hodinu a pět minut. Nyní v ní stráví téměř dvě hodiny. Kvůli mobilům.

Jen od usazení zákazníka k objednávce uplyne nyní v průměru 21 minut, před deseti lety měl host objednané jídlo v průměru již za osm minut. Čas, který posléze personál kuchyně potřebuje k přípravě jídla, se během deseti let nikterak nezměnil. V průměru je pokrm servírován za šest minut od přijetí objednávky.

Chytré telefony pak způsobily i nárůst požadavků na usazení k jinému stolu. Zatímco v roce 2004 na něm trvali jen tři hosté, nyní je počet šestinásobný. A důvod? Nedostatečně silný wi-fi signál.

V průměru sedm případů, kdy si zavolá zákazník ke stolu obsluhu, se týká problémů s wi-fi připojením. Potvrzuje to přímo personál restaurace. Na dostupných videozáznamech je totiž patrné pouze to, že hosté obsluze ukazují něco na mobilech. Takové zaneprázdnění si přitom vyžádá v průměru pět minut, během nichž se personál nemůže věnovat ostatním hostům.

Průzkum v newyorské restauraci (vzorek 45 hostů)
20042014
Počet žádostí o jiný stůl318
Řešení problémů s Wi-Fi-5 minut
Doba od usazení do objednávky8 minut21 minut
Příprava a servírování jídla6 minut6 minut
Focení jídla-3 minuty
Selfie s jídlem-4 minuty
Skupinová fotka s obsluhou-5 minut
Počet vrácených jídel k ohřátí29
Placení a odchod5 minut20 minut
Doba strávená v restauraci1 hodina 5 minut1 hodina 55 minut

Zhlédnutí letošních záznamů prokázalo, že se zákazníci po usazení ke stolu příliš neobtěžují věnovat objednávce. Místo jídelního lístku totiž v mnohých případech berou do ruky mobilní telefony. Objednávka se tak několikanásobně prodlouží.

Výjimkou není ani situace, kdy při dotazu personálu, zda má již vybráno, se zákazník do jídelního lístku ještě ani nepodíval. Často se ani neobtěžuje zvednout oči od displeje telefonu. Číšník tedy vyčkává, případně se ke stolu opakovaně vrací. Tedy opět další mnohaminutové zdržení.

Z letošních záznamů je také velmi dobře patrné nadšení zákazníků pro mobilní fotografie. Více než polovina (26 z 45 zákazníků) z nich stráví v průměru tři minuty focením jídla, další čtyři pak pořizováním selfie s jídlem a při jeho konzumaci. Není pak nikterak překvapivé, že v porovnání s deset let starými záznamy vzrostl počet lidí (devět oproti dvěma v roce 2004), kteří vracejí jídlo zpět k ohřátí.

Avšak v kurzu není jen focení samotného pokrmu. Celkem 27 zákazníků se totiž obrací na číšníky se žádostí o skupinovou fotografii, přičemž 14 z nich se kvůli nespokojenosti s předchozím snímkem fotí opakovaně. Obsluhu tím zaměstnají v průměru na dalších pět minut. A ostatní hosté v restauraci? Pokud se nezabavili vlastními smartphony, tak musejí s objednávkou prostě počkat.

Mobily ovlivnily i dobu strávenou v restauraci po dojedení. Kontrola všech aktuálně pořízených fotografií, návštěva sociálních sítí a mnohé další činnosti ji výrazně prodloužily. K zaplacení a odchodu z restaurace tak nyní zákazník potřebuje v průměru 15 minut, tedy třikrát více než v roce 2004.

I přes výše uvedené skutečnosti si majitelé restaurace váží každého zákazníka. Mnohem vděčnější jsou však za ty, kteří se v jejich podniku nevěnují mobilům, nýbrž společnosti u stolu. Ostatní hosty pak vyzývají, aby byli k ostatním ohleduplnější a neokrádali personál o čas kvůli svým rozmarům.

Mohli by se také inspirovat například brazilským barem Salve Jorge, kterému s mobilními závisláky již došla trpělivost. Telefon totiž musejí používat k podpírání speciálních sklenic (více čtěte zde).

Autor:
  • Nejčtenější

Neomezená data dává O2 ještě levněji než dříve. S odměnou jsou za hubičku

15. dubna 2024  7:02

Základní datově neomezený tarif za cenu nižší, než standardně stojí tarif s 12 GB dat? U O2 na...

Doma si natáhnete neviditelné kabely k internetu. Huawei ukázal inovace

17. dubna 2024

Huawei na každoroční roadshow ukázal v Praze své inovace pro letošní rok. Vedle průmyslových...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K mobilu teď dostanete televizi zdarma a levnější jsou také iPhony

16. dubna 2024,  aktualizováno  10:12

Výrobci mobilních telefonů se už zase začínají předhánět ve výhodných nabídkách. Přímé slevy jsou...

Čínský smartphonový standard dorazil do Česka. Není co vytknout, ani cenu

17. dubna 2024  7:02

Motorola představila hned tři modely z top řady Edge. První se začne prodávat model Edge 50 Pro,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pošlete sportovní fotku a vyhrajte smartphone nebo dres Patrika Schicka

8. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 13:04

Zachyťte na fotografii sportovní moment a vyhrajte úplnou novinku, smartphone vivo V40 SE s bohatou...

Mobily začínají vadit. Obec u Paříže je zakázala, v Nizozemsku nesmějí do škol

19. dubna 2024

Premium Ačkoliv žijeme v době, kdy mnoho lidí téměř nedá mobil z ruky, někde už úřadům a dalším institucím...

I velké značky mají laciné smartphony. Ale počítejte s kompromisy

19. dubna 2024

Výrobci telefonů mají zpravidla řešení i pro ty zákazníky, kteří potřebují co možná nejlevnější...

Pošlete sportovní fotku a vyhrajte smartphone nebo dres Patrika Schicka

8. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 13:04

Zachyťte na fotografii sportovní moment a vyhrajte úplnou novinku, smartphone vivo V40 SE s bohatou...

Tento podnik budou milovníci vína zbožňovat. Musí se ovšem vzdát mobilu

18. dubna 2024  12:33

Se zajímavým způsobem, jak strávníky přimět ke vzájemné komunikaci, přišel majitel restaurace v...

eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie
eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie

Milovníci kosmetiky pozor! Tento týden soutěžíme o pět velkých balíčků v celkové hodnotě 5000 Kč. Zapojte se do soutěže a vyhrajte lákavý balíček...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...