Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Také jste už nahradili textování na mobilu primitivními obrázky?

  0:05aktualizováno  0:05
Chcete reagovat na zprávu, ale časová tíseň to nedovoluje. Nezdvořilost je vám však cizí, a tak místo textu odešlete poměrně primitivní obrázek. Oblíbenost obrázků v mobilní komunikaci stoupá, například v uspěchaném Japonsku jsou trendem. A například pozvání na pivo rozpozná z takového obrázku opravdu každý.

Aplikace Line se zakládá na komunikaci prostřednictvím primitivních obrázků. | foto: Line

Obrázkové komunikaci nahrává zejména uspěchanost dnešní doby, patrně nejvíce pak shon pozdního pracovního odpoledne, kdy se zaměstnanci snaží dohnat resty a přesto jsou již myšlenkami zcela jinde. Místo vypisování dlouhého textu tak kolegu pozvou na pivo takzvanou obrázkovou nálepkou. Je primitivní, přesto výstižná.

Ani případné odmítnutí není díky často spíše úsměvné formě těchto obrázků považováno za tolik nezdvořilé. Komunikace pak může vypadat například následovně: Spiklenecky mrkající muž s půllitrem piva v ruce/Prací zavalený medvídek/Na kolenou prosící muž/Omlouvající se medvídek.

Nálepky najdete i v mobilním Facebooku

V konverzaci ve Facebooku nebo v jeho messengeru najdete velké množství nálepek. Vybírat můžete z mnoha grafik a témat, většina jich je ke stažení zdarma.

"Je to skvělé, když nemáte čas psát celou zprávu a přitom nechcete být nezdvořilí," uvedl pro list The New York Times čtyřiatřicetiletý Motoko Kondo z tokijské návrhářské agentury. "S pomocí nálepek vedu občas i celé rozhovory,“ dodal.

Právě v Japonsku je tato komunikace velmi oblíbená. Pro místní obyvatele jde totiž o podstatně jednodušší a rychlejší způsobu vedení konverzace oproti vypisování každého znaku zamýšleného textu. Na takové formě komunikaci se přímo zakládá japonská mobilní aplikace Line. Tamní uživatele si získala zejména roztomilostí použitých obrázků. V Zemi vycházejících slunce frčí prostě vše, co je roztomilé.

Line je jedním z mobilních kecálků, který se mezi uživateli rychle šíří. Od roku 2011 tuto aplikaci aktivně využívá již více než 430 milionů uživatelů po celém světě. Stejného počtu dosáhl koncem letošního ledna například i konkurenční WhatsApp (WhatsApp má 430 milionů uživatelů, denně odbaví padesát miliard zpráv), o měsíc později již ohlásil překročení hranice 465 milionů měsíčně aktivních uživatelů.

Fotogalerie

I v případě WhatsAppu mohou uživatelé vzájemně komunikovat prostřednictvím primitivních obrázků. Avšak stejně jako například v případě Messengeru či mobilního ICQ však není takový způsob komunikace tím primárním.

Podle provozního šéfa společnosti Line Takešiho Idezawy prochází posílání zpráv neustálou evolucí. A obrázkové nálepky jsou pouze jednou z mnoha. U původně ryze textových mobilních kecálků tak již není nikterak výjimečný například ani videochat.

Vývojáři takových aplikací tak musejí opravdu bedlivě sledovat vývoj trhu a pohotově reagovat na nároky uživatelů. Pro ty je totiž velmi snadné dosud používanou aplikaci nahradit jinou, která svižněji reaguje na jejich požadavky.

Co je totiž pro uživatele přínosem, je pro vývojáře tím zásadním hnacím motorem. Na mysli máme především automatické importování kontaktů přímo z telefonního seznamu používaného zařízení. Při přechodu na konkurenční aplikaci tak uživateli nehrozí, že přijde o dosavadní kontakty. Nicméně k uchování spojení s vybranou osobu pak musí mít i protistrana v zařízení instalovánu příslušnou mobilní aplikaci.

Jakkoli je tato forma mezi mobilními uživateli rozšířená, nic se nesmí přehánět. Nadměrné používání mobilních kecálků může být i zdraví nebezpečné. A používání obrázkových nálepek to nikterak nezvrátí. Na jednu stranu lze jejich prostřednictvím danou věc vyřešit podstatně rychleji, na druhou však může mít uživatel vzhledem k jejich časté roztomilosti neustálou potřebu rozesílat stále nové nálepky. Jenže dlouhodobě jednotvárné pohyby palců i neustálé držení telefonu mohou vyústit až ve WhatsAppitidu (více čtěte zde).

Autor:


Nejčtenější

Takto vypadá boj o zákazníky: pětkrát více dat a úhrada smluvní pokuty

Slovenský operátor O2 navýšil základní data u vybraných tarifů

Od revoluce v roce 2013 zažívá český mobilní trh spíše menší otřesy, zákazníci operátorů toužící po neomezeném tarifu s...

Konkurence se trefuje do „předražených“ nových iPhonů

Všechny tyto produkty Xiaomi stojí stejně, jako nový model iPhone XR

Na vysoké ceny novinek od Applu reagovali konkurenti poněkud posměšnými nabídkami. Ukazují v nich, co všechno z jejich...



Feministky kritizují nové iPhony. Jsou moc velké na ženskou ruku

iPhone XS/XS Max

Od doby, kdy Apple upustil od malých smartphonů, úhlopříčka nových modelů prudce narůstá. Nejnovější model ve verzi Max...

Nejnovější hodinky Apple Watch se povedly. Změří i elektrokardiogram

Apple představil Watch Series 4 s většími displeji a senzorem pro měření EKG

Přestože byly hlavními hvězdami tiskové konference Applu nové iPhony, zájem vzbudila i další generace chytrých hodinek....

Prohlédněte si nejlepší a nejdražší iPhone. Máme ho jako první

iPhone XS Max

Stejně jako v předchozích letech jsme se i letos vypravili do Německa, abychom mohli vyzkoušet nejnovější smartphone od...

Další z rubriky

Smartphonová válka přinese bláznivý říjen. Tyto novinky budou stát za to

Podoba Huawei Mate 20 Pro

Na rozdíl od předchozích let bude podzim bohatý na novinky. Na trhu panuje válka, a tak výrobci musí představovat nové...

Úředníci budou mít v Rusku svou mobilní síť včetně rychlých dat

Moskevský Kreml

Do roku 2024 by mělo Rusko mít speciální mobilní síť určenou výhradně pro potřeby státních úřadů. V pondělí se na tom...

Úspornější displeje zajistí delší výdrž iPhonů, jsou však ještě ve vývoji

iPhone X se loni stal prvním telefonem Applu s moderním OLED displejem. Letos...

iPhony nikdy nebyly šampiony ve výdrži baterie, v této disciplíně patří mezi průměrné smartphony. Lepší výsledky by...

Najdete na iDNES.cz