Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Microsoft uvedl na trh inteligentní hodinky s pagerem

aktualizováno 
Odkládaný projekt dostal název MSN Direct. Hodinky přijímají informace z rádia zatím jen v USA a Kanadě, Microsoft uvažuje o expanzi.

Jak jsme již informovali před rokem, Microsoft se svými partnery vyvinul digitální hodinky kombinované s pagerem, které přijímají údaje o přesném času, textové informace, jakákoli další data a aplikace pro jejich zpracování z vysílání rozhlasových stanic na velmi krátkých vlnách. Hodinky a příslušná informační služba byly nyní uvedeny na trh pod značkou MSN Direct. Obsah dodává Microsoft, hodinky vyrábí trojice výrobců: Abacus, Fossil a Suunto.

 

Digitální hodinky jsou vybaveny maticovým displejem, částečně proto připomínají hračku Tamagotchi. Američanům pro změnu evokují hodinky vybavené televizní obrazovkou komiksového a filmového detektiva Dicka Tracyho, jeden z modelů Fossilu z Tracyho hodinek přímo vychází svým designem, motivy na displeji i balením. Hodinky s televizorem se poprvé objevily v komiksu o Dicku Tracym v roce 1964, letos tedy oslavíme jejich čtyřicáté narozeniny.

Přístroj naslouchá rozhlasovým vlnám v pásmu VKV na frekvenci 88 až 108 MHz a hledá rozhlasovou stanici, která na subnosné vlně vysílá šifrovaný obsah MSN Direct. Každé hodinky mají svůj individuální klíč, dalšími klíči jsou šifrovány i jednotlivé informační kanály.

Uživatel hodinek je musí po zakoupení nejdříve aktivovat po internetu. Může si vybrat buď měsíční tarif 10 dolarů (první měsíc zdarma), nebo roční tarif 60 dolarů (což vychází na 5 dolarů měsíčně). Po aktivaci jsou hodinky schopny přijímat přesný čas v dané lokalitě a upravit jej po přechodu do jiného časového pásma. Hodinky přijímají také krátké textové zprávy odesílané programem MSN Messenger, e-mail ani SMS zatím přijmout nedokáží. Samozřejmostí je předpověď počasí, kurzy akcií a zpravodajství dodávané MSNBC, uživatel si může vybrat lokalitu pro předpovědi počasí, sledované akcie a témata zpravodajství. Výhodou při publikování zpravodajtví MSN Direct oproti šíření zpráv e-mailem, SMS, WAPem či na webu je, že zprávu stačí vysílat pouze jednou pro všechny hodinky MSN Direct v dané oblasti. Zcela individuální je naopak kalendář v hodinkách, který je možno synchronizovat s kalendářem v programu Microsoft Outlook. Pro synchronizaci je třeba nainstalovat doplněk Outlooku, který změny v kalendáři odesílá do centrály MSN Direct, ta je pak šíří rádiem.

Problémem by mohla být škálovatelnost. Signál MSN Direct pokrývá velkou část území Spojených států a části Kanady, vysílat individuální zprávy ve všech lokalitách naráz by citelně limitovalo kapacitu MSN Direct a znemožňovalo mezinárodní expanzi, o které Microsoft také uvažuje. Řešení je prosté, uživatel MSN Direct si prostřednictvím webového prohlížeče definuje oblast, kde bydlí, a oblast, kam dojíždí do zaměstnání. V případě cesty jinam je nutné změnit i nastavení uživatelského profilu. Pokud se ovšem uživatel dostane do lokality, kde signál MSN Direct není dostupný, může rádio v hodinkách zcela vypnout, akumulátor pak vydrží déle.

Hodinky pro MSN Direct se samozřejmě nenatahují, obsahují akumulátor a kvůli poměrně vysoké spotřebě rádia i vestavěného mikroprocesoru je nutné je pravidelně dobíjet jako mobilní telefon.

Prognózy úspěchů MSN Direct se navzájem velmi liší. Je otázkou, zda mobilní telefony nebudou příliš silným konkurentem, zda si lidé zvyknou pravidelně dobíjet hodinky, platit pět až deset dolarů měsíčně za to, že hodinky fungují, a svěřovat obsah svého kalendáře i údaje o místě pobytu společnosti Microsoft. Současný obchodní model a složení služeb si navíc přímo říkají o vyšetřování antimonopolními úřady. Dřívější podobné projekty zkrachovaly, ať se již jednalo o stahování videoher z rádia navržené stejnou společností SCA Data, která se podílela i na vývoji radiové části MSN Direct, nebo o hodinky Timex synchronizované z monitoru PC pomocí elektronového paprsku v obrazovce a fotodiody. Výrobce Fossil také nedávno zrušil svůj projekt PDA řady Palm zmenšeného do náramkových hodinek.

MSN Direct však nabízí velmi mnoho pozitivních vlastností. Rozhlasový signál se šíří lépe než signál pro mobilní telefon. Hodinky také nic nevysílají, a proto je možné je nosit i v nemocnici či v letadle, přijímač MSN Direct by bylo možné umístit také třeba do autorádia, kde by odpadly problémy s malým displejem a s dobíjením.





Nejčtenější

Příchod sítí 5G je plánován na rok 2020
Nástup sítí 5G je zase o něco blíže. První vysílače jsou už postavené

Berlín Příchod sítí 5G je plánován až na rok 2020, ale k důležitým milníkům dochází už teď. Společnost Deutsche Telekom spustila první evropské vysílače umožňující...  celý článek

iPhone 8 Plus
iPhone 8 je tak výkonný, že tomu nevěřil ani tvůrce testu Geekbench

Výkon nového procesoru A11 Bionic od Applu vyrazil dech i tvůrci benchmarku Geekbench. Nedokáže pochopit, že smartphony s Androidem tak zaostávají.   celý článek

Funkční 18palcový OLED displej lze nyní srolovat do 3cm ruličky.
Za tři roky budou mít iPhony ohebný displej. Samsung ostrouhá

iPhone se podle zákulisních informací dohodl s LG na vývoji ohebného displeje pro budoucí iPhony. Samsung tak přijde o lukrativní byznys.  celý článek

Fidget spinner mobil pořídíte za asi 350 korun.
Hit letošního roku už můžete mít i jako mobil. Stojí několik stovek

Hračka původně určená k relaxaci, fidget spinner, je hitem letošního roku. Její slávy využil výrobce z Hongkongu, který do ní vtěsnal celý funkční mobil....  celý článek

iPhone X
Je to konec mýtické čtečky v displeji? Výrobci sázejí na obličej

Čtečka otisků integrovaná do displeje měla být jednou z hlavních letošních inovací na poli smartphonů. Technologie je ovšem natolik složitá, že výrobci od...  celý článek

Další z rubriky

Microsoft Lumia 950 a 950 XL
Microsoft konečně přiznal, že jsou Windows na mobilech mrtvá

Viceprezident Microsoftu v sérii příspěvků na Twitteru potvrdil konec mobilních Windows. Softwarový gigant už nějakou dobu nemá v přípravě žádné hardwarové ani...  celý článek

Nahradí otisky prstů skener obličeje?
Měla to být největší inovace roku, ale nezvládl ji ani Apple

Dlouhé měsíce se o ní mluvilo, měl ji mít Samsung S8, pak to měla být klíčová vlastnost nového iPhonu. Jestliže výrobci už umí displeje zahnout a roztáhnout...  celý článek

Fronty jsou typické také pro prodejny firmy Apple ve chvílích, kdy startuje...
Reklamní průmysl zuří. Apple přestal sdílet historii prohlížení uživatelů

Při příležitosti aktualizace operačního systému a vyhledávače Safari udělala minulý měsíc společnost Apple důležitý krok k ochraně soukromí uživatelů....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.