Cyklostezka s názvem Rheinische Apfelroute, jejíž sedmdesát kilometrů dlouhá hlavní trasa bude spojovat šest obcí v okrese Rhein-Sieg v blízkosti Bonnu (s vedlejšími cestami má cyklostezka více než 120 kilometrů), se má veřejnosti slavnostně otevřít v neděli 19. května. Turistické sdružení Rhein-Voreifel, které stojí za jejím vybudováním, musí ovšem na poslední chvíli řešit jednu velkou nepříjemnost.
Aby se totiž cyklostezka financovaná Evropským fondem pro regionální rozvoj stala známou, má i své logo. To se již objevuje nejen na značení trasy, ale i na propagačních materiálech. Má podobu stylizovaného červeného jablka se zeleným lístečkem. Střed jablka pak vyplňuje název cyklostezky, tedy nápis „Apfel Route“. Proč jablko? Podle turistického sdružení je pozitivním symbolem pro všechny v tomto okrese pěstované zemědělské produkty. Trasa totiž vede největší pěstitelskou oblastí ovoce a zeleniny v Severním Porýní-Vestfálsku, okolo mnoha ovocných sadů včetně právě jablečných.
Jenže právě proti logu německé cyklostezky, které si sdružení Rhein-Voreifel nechalo již loni zapsat u německého patentového úřady jako ochrannou známku pro různé produkty a služby, se koncem února ohradil americký Apple. Důvod? Vadí mu jeho vzhled, který je až příliš podobný jeho logu. Ať už jde prý například o otevření jablka vpravo evokující nakousnutí v logu Applu, o umístění zeleného lístečku či o vysoký stupeň fonetické a vizuální podobnosti. Společnost se kvůli tomu stala terčem posměšků.
Německé sdružení je nicméně po konzultaci s právníkem specializujícím se na ochranné známky přesvědčeno, že argumenty Applu by u soudu neobstály. Je nicméně pravděpodobné, že ochranná známka se bude nakonec vztahovat pouze výhradně na cyklostezku přes pěstitelskou oblast Rhein-Voreifel. Případný soudní spor by byl totiž pro turistické sdružení finančně neúnosný.