Operátoři mají své zákazníky pod dozorem

Operátoři mají své zákazníky pod dozorem | foto: Metro.cz

Lidovky.cz: Operátoři prověřují své klienty, zajímá je platební morálka

Mít jistotu, zda nový zákazník splácí své dluhy včas a bez problémů, chce zřejmě každá banka či splátková společnost. Před více než rokem se ale o platební morálku svých nových klientů začali více zajímat i mobilní operátoři.

Mobilní operátoři nově prověřují své nové zákazníky v registru dlužníků Solus. Mění tím svůj přístup k novým smlouvám, u kteých například T-Mobile přestane vybírat zálohy při podpisu smlouvy. Informovali o tom dnešní Lidové noviny.

„Důvodem přistoupení k registru byl nárůst nedobytných společností, což nás nutilo rozložit jejich cenu na všechny koncové zákazníky,“ řekla Lidovým novinám mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová. Využívání informací z databáze neplatičů podle ní umožnilo zvýhodnění platících zákazníků. - více zde

Mobilní operátoři T-Mobile a Telefónika O2 prověřují platební morálku všech nových zákazníků, kteří s tím souhlasí. Vodafone prý k této praxi brzy přistoupí také. Výjimku budou ale mít právnické osoby, u kterých souhlas nebude vyžadován. - více čtěte na serveru Lidovky.cz