Samsung Galaxy Tab 10.1 a Apple iPad 2

Samsung Galaxy Tab 10.1 a Apple iPad 2 | foto: Mobil.iDNES.cz

Lidé si v reklamě pletou tablety Samsung s iPady, ukázal průzkum

  • 250
Soudní bitva mezi Applem a Samsungem odhalila další zajímavou skutečnost. Podle průzkumů, které si nechal Samsung vypracovat, jen málo konzumentů reklamy dovede tablety Galaxy Tab identifikovat jako tablety Samsung a pletou si je s iPadem od Apple.

Samsung si kvůli probíhajícímu soudnímu sporu s kalifornským rivalem Apple nechal mimo jiné vypracovat průzkum, ze kterého vyplývá, že má korejská firma potíže s inzertní propagací svých tabletů Galaxy. Podle průzkumu si polovina diváků televizních reklam plete tablety Galaxy Tab iPadem od Applu.

Průzkum ale zachází ještě dál a vyplývá z něj, že jen 16 procent diváků si při reklamách na tablety Galaxy Tab uvědomovalo, že sleduje reklamu na produkt značky Samsung.

Další výsledky jsou ale ještě horší. Jen 11 procent dotazovaných totiž dovedlo při dotazu přiřadit tablety Galaxy Tab ke korejské značce. To znamená, že potenciální zákazníci tyto produkty neznají. Naopak produkt iPad dovedlo ke svému výrobci Apple přiřadit rovnou 65 procent dotazovaných. To naopak znamená, že znalost tohoto produktu je velmi dobrá.

Samsung chtěl pravděpodobně ukázat významné tržní postavení Applu na poli tabletů, a to z několika důvodů. Apple jednak tvrdí, že Samsung jeho tržní postavení ohrožuje, ale z průzkumu vyplývá, že tomu tak vlastně není. Samsung chce také ukázat, že pro mnoho lidí je iPad doslova synonymem tabletu a že je velmi těžké se proti němu se svým vlastním produktem prosadit.

Apple ale samozřejmě celý průzkum interpretuje jinak. Tvrdí, že jeho výsledky vlastně jen dokazují kopírování ze strany Samsungu. Tím, že Samsung okopíroval produkt a v podstatě i kopíruje marketingové kampaně, prý mate zákazníky, a krade tak veškerou hodnotu, kterou Apple vytvořil.

Jenom za rok 2010 investoval Apple do propagace iPadu 149,5 milionu dolarů, tedy v přepočtu přes 3 miliardy korun.