Pevná linka (ilustrační foto)

Pevná linka (ilustrační foto) | foto: jefffservice.co.uk

Lidé provolají více u UPC než u Telefóniky O2. Rozhodlo bezplatné volání v síti

  • 44
Zákazníci protelefonují v průměru víc minut přes rozvody kabelové televize, než přes klasickou pevnou telefonní linku. Zatímco v síti UPC byl průměr za třetí čtvrtletí zhruba 300 minut na uživatele, u Telefóniky O2 to bylo okolo 260 minut.

Volání přes kabel podporuje zejména to, že UPC nabízí volání v rámci své sítě bezplatně a zpoplatňuje hovory do ostatních sítí. Bezplatné hovory u operátora tvoří 46 procent všech odchozích volání a jejich podíl roste.

Celkový počet uživatelů pevných linek klesá a lidé dávají při hlasové komunikaci stále více přednost mobilním telefonům. Jen loni klesl počet linek v pevných a kabelových sítích o 5,5 procenta na 1,9 milionu. Do letošního září se počet pevných linek v síti O2 meziročně snížil o téměř šest procent na 1,69 milionu, počet telefonních přípojek u UPC stoupl o pětinu na 183.000.

Počet aktivních mobilních telefonů v posledních letech stagnuje. Na konci září se pohyboval okolo 13,4 milionu SIM karet, což představuje asi 128 telefonních čísel na 100 obyvatel. Objem provolaných minut ale roste, jen u O2 se od ledna do září zvýšil o osm procent na 6,56 miliardy minut odchozích a příchozích hovorů.


Témata: O2, operátor, Rozvod, UPC