Sháňka po iPhonu 5 je stále vysoká.

Sháňka po iPhonu 5 je stále vysoká. | foto: Apple

Zákazníci přebíhají mezi operátory, jen aby měli iPhone 5

  • 49
Japonský operátor NTT DoCoMo zaznamenal po pěti letech výrazný úbytek klientů ve své síti. Jen minulý měsíc přišel o desítky tisíc zákazníků. Příčinou je prý sháňka po šesté generaci iPhonu. Podobný problém řeší i americký T-Mobile.

Podle agentury Reuters přišel japonský operátor NTT DoCoMo během listopadu o 41 tisíc svých zákazníků. Důvodem však nebyla nespokojenost s cenovou politikou tohoto největšího japonského mobilního operátora, ale nemožnost pořízení iPhonu 5. Alespoň tak si operátor výrazný úbytek zákazníků vysvětluje.

Šestou generaci iPhonu totiž v Japonsku nabízí dvojice menších operátorů, kteří podle Reuters zaznamenali ve stejném období výrazný nárůst svých zákazníků. KDDI hlásí 228 tisíc nových účastníků, SoftBank Mobile pak dokonce 302 tisíc nových zákazníků. Tito operátoři si tak nemohou stěžovat, přestože SoftBank se při zahájení prodeje iPhonu 5 musel vypořádat s krádeží více než stovky kusů v celkové hodnotě 7,45 milionu jenů, tedy zhruba 1,8 milionu korun (více zde).

Úbytek zákazníků zaznamenal například i operátor T-Mobile USA, jenž to také připisoval absenci iPhonu ve své nabídce. Je dosud jediným významným americkým operátorem, kterému v nabídce iPhone chybí. Podle generálního ředitele mateřské firmy Deutsche Telekom Reného Obermanna však operátor počátkem letošního prosince podepsal s Applem smlouvu.

Podle té bude moci jeho produkty nabízet již v roce 2013. John Legere, šéf společnosti T-Mobile USA, doufá, že právě populární iPhone pomůže během příštího roku co nejdříve ukončit odliv zákazníků. Tento odvážný cíl považuje za splnitelný.

V Česku mají v nabídce iPhone 5 T-Mobile a Vodafone a to za zhruba stejných podmínek. O2 již druhý rok mobily od Applu v portfoliu nemá, ale zákazníkům na něj nabízí dotaci, když si ho pořídí u konkurence nebo v oficiálním obchodu Applu. A právě tam je iPhone 5 pro české zákazníky nejvýhodnější.