Obyvatelé Liberce již nemusí tak často na úřady, stačí jim mobil, internet či speciální obrazovky

Obyvatelé Liberce již nemusí tak často na úřady, stačí jim mobil, internet či speciální obrazovky | foto: Profimedia.cz

Liberec umožní svým občanům vyřizovat agendu přes mobilní telefon

  • 3
Mobilní telefon, internet a multimediální obrazovky přímo ve městě poslouží občanům Liberce k vyřizování svých agend s místními úřady. Město totiž v těchto dnech spouští nový projekt, jehož cílem je zajistit co největší otevřenost úřadu místním občanům.

Liberecký magistrát spouští v těchto dnech projekt Otevřené město. Místo osobních návštěv budou moci místní občané svou agendu vyřizovat přes internet, mobilní telefony nebo multimediální obrazovky ve městě. Náklady na projekt činí přibližně 20 milionů korun, informuje dnešní Liberecký deník.

"Oslovit by měl i ty, kteří nechtějí čekat fronty u přepážek a zvládnou jednotlivé úkony přes internet," dodal primátor Liberce Jiří Kittner. Během letošního roku by se měly vytvořit potřebné složky pro chod systému a zajištění formální stránky oboustranné výměny informací. Oříškem bude zajistit ochranu osobních dat, upozorňuje list.

"Jde o převzetí principů elektronického bankovnictví. Občan nebo firma bude mít účet, prostřednictvím kterého se například dozví, v jaké fázi vyřizování je jeho žádost na magistrátu, nebo bude moci hradit nejrůznější poplatky," vysvětlil tajemník magistrátu Marek Řeháček. Projekt počítá s využitím systému také při krizových situacích k rychlému varování obyvatel.

Do projektu zapojí magistrát i městskou kartu.