LG G4

LG G4 | foto: LG

Že jsou mobily skvělý byznys? LG pláče nad ziskem 32 haléřů na kus

  • 28
Společnost LG Electronics se v uplynulém týdnu pochlubila svými finančními výsledky za druhé čtvrtletí roku 2015. Celkově je firma v mírném zisku a trochu k tomu přispěly i mobilní telefony. Ovšem opravdu jen minimálně, v přepočtu je zisk na jeden prodaný smarpthone pouhých 32 haléřů.

Celé LG Electronics vykázalo ve druhém čtvrtletí zisk, který v tiskové zprávě označuje jako „skromný“. Společnost za druhé čtvrtletí vykázala čistý zisk 226,4 miliardy wonů, neboli 206,38 milionu dolarů. Na koruny tedy něco přes pět miliard. O proti stejnému čtvrtletí předchozího roku je to propad téměř o polovinu, naopak vůči prvnímu čtvrtletí letošního roku jde o nárůst na téměř šestinásobek. To vše při celkových tržbách 15,07 bilionu wonů.

Na výsledcích firmy se celkově samozřejmě podepisuje i výkon mobilní divize LG Mobile Communications. Ta vykázala za druhé čtvrtletí příjmy 3,65 bilionu wonů, tedy 3,33 miliardy dolarů. Firma přitom prodala 14,1 milionu chytrých telefonů, což by při předpokladu minimálních prodejů obyčejných telefonů (čísla LG neuvádí) znamenalo průměrnou prodejní cenu 236 dolarů na jeden smartphone, v přepočtu tedy asi 5 800 korun. Oproti stejnému období loni propadly prodeje smartphonů LG o tři procenta, ovšem firma si pochvaluje růst příjmů v Severní Americe. Utržila tam meziročně o 36 procent více, a to prý především díky úspěchům telefonů střední třídy a tabletů. Firma se chlubí tím, že 8,1 milionu jejích smartphonů prodaných ve druhém čtvrtletí bylo vybaveno podporou LTE.

Ve výsledkové zprávě je ovšem ukryt i údaj o zisku samotné mobilní divize a ten moc optimistický není. Čistý zisk divize totiž činil 200 milionů wonů, tedy pouhých 182 551 dolarů. To představuje zisk pouze 0,0129 dolaru na jeden prodaný smartphone, tedy pouze 32 haléřů na kus. Za nízký zisk může špatná pozice LG v prémiovém segmentu na domácím trhu, vysoký konkurenční tlak na cenu a také vysoké marketingové náklady spojené s uváděním nového špičkového modelu G4.

Pro následující čtvrtletí LG předpokládá, že bude velmi složité získávat tržní podíl, firma ovšem hodlá zvyšovat příjmy, a to především díky prémiovým modelům, jako je G4, a díky novým typům v mainstreamových kategoriích.