Podle analytické společnosti Strategy Analytics dosáhly prodeje LG rekordního propadu. Aktuálně jsou na nejnižší úrovni za celou dobu, kdy LG smartphony produkuje. Značka LG jednoduše netáhne a podbízivé ceny zákazníky nedokážou přesvědčit.
Levné modely smartphonů jsou nezajímavé, navíc je válcuje čínská konkurence, podobně jako špičkové modely LG. Jenže v jejich případě rozhodně neplatí, že jsou nezajímavé. Mají celou řadu unikátních funkcí a obvykle i velmi příznivou cenu. Často na úrovni agresivních čínských značek. Prodejní výsledky to však nepřináší, zákazníci prostě na značku LG neslyší. Možná i proto, že čínští výrobci mají propracovanější marketing.
LG nepomohl ani nový model G8 ThinQ, který byl představen v únoru. Čímž navázal na loňský top model V40 ThinQ, kterému se také příliš nedařilo. Ten byl sice představen už loni v září, ale stále jde o špičkový chytrý telefon s trojitým fotoaparátem a velkou operační i uživatelskou pamětí. S oficiální cenou 16 990 korun jde o výhodnou nabídku.
Loňský model G7 ThinQ v současné době stojí na našem trhu oficiálně 9 990 korun, což je o poznání méně, než kolik stojí obdobně vybavené konkurenční smartphony. Modelům střední třídy může stále konkurovat i předloňský model G6, který s cenou už spadl na 6 990 korun.
Změnu by měl přinést model V50 ThinQ 5G. Ten, jak název napovídá, je připraven pro sítě 5G. Jeho výbava je špičková. Je ovšem otázkou, zda se bude nabízet i na trzích, kde se zatím sítě páté generace jen tak nespustí. Unikátní je připojitelným druhým displejem. LG touto konstrukcí konkuruje ohebným smartphonům. Ty však mají stále hodně problémů a prakticky se zatím neprodávají.
Jenže právě lákavá podpora 5G bude tuto novinku limitovat v rozletu. Zajímavý smartphone bude v prodeji asi jen na vybraných trzích, což prodejům nepomůže. Jihokorejský výrobce by ale mohl připravit i verzi pro trhy, kde se zatím se sítěmi 5G nepočítá.
Mají šikovné inovace, které vás pravděpodobně nebudou zajímat |
LG bude novinku vyrábět namísto domovské továrny v Jižní Koreji v nové továrně ve Vietnamu. To pomůže firmě ušetřit za výrobu. LG navíc plánuje kompletní přehodnocení obchodní strategie.
Výrobce přes tristní obchodní výsledky patří mezi průkopníky na poli smartphonů. Jako první například připravil smartphone s dvoujádrovým procesorem, první prohnutý smartphone nebo to zkoušel s 3D smartphony.
Kdyby si LG dalo více záležet na modelu Prada, mohlo v roce 2007 zastínit dokonce první iPhone. LG Prada byl první mobil na trhu s kapacitním displejem. Tedy takovým, jaké známe dnes. Prada ale na rozdíl od iPhonu neuměla ovládání více prsty najednou.
LG tak muže spoléhat na výrobu komponentů pro jiné výrobce. Zejména jeho divize výroby displejů by mohla zatopit Samsungu a mnoha čínským producentům zobrazovacích panelů. Vlastní smartphony ale potřebuji přidat “wow” efekt a jihokorejská dvojka za Samsungem musí zlepšit marketing.