Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Lemonade Tycoon - likvidátor času a baterií

aktualizováno  1. ledna 0001 
Jaká je novinka firmy Hexacto, obchodní strategie Lemonade Tycoon, kterou jsme vám krátce představili v pátečních hrách do kapsy? Je skutečně dobrá, jak se čekalo, nebo nic moc? Nic z toho - Lemonade je absolutně skvělá hra a je jednou z nejlepších PalmOS her vůbec!

 

Namísto úvodu

Předělávky starších úspěšných her na PDA platformy mohou mít velký komerční úspěch, jako vše na tomto světě se ale musí umět dobře připravit. Specifika malých zařízení omezují "velké" hry zejména svými limitovanými grafickými možnostmi (rozlišení displejů). Na displeji 240x320 či 160x160 nebývá prostor pro nějaké rozsáhlejší akce a malý displej rychleji unaví a otupí pozornost každého hráče. Na PalmOS je třeba ještě překonat problém malé výkonnosti procesoru generace DragonBall 64K. 

Firma Hexacto má však s herními PDA projekty už svoje zkušenosti. Hru Lemonade Inc. navíc prodává již od jara tohoto roku pro PocketPC platformu a nyní ji nabídla též PalmOS uživatelům.

Lemonde Stand se jmenovala kdysi první verze této hry ještě na legendární počítače Apple II, Hexacto hru přizpůsobila podmínkám PDA do podoby Lemonade Inc. na PocketPC a po velkém úspěchu připravila i Lemonade Tycoon pro PalmOS. Firma navíc pokračuje v další práci - brzy si zahrají i uživatelé komunikátorů se SymbianOS a vyššího rozlišení se dočkají i majitelé PalmOS handheldů s displejem 320x320.

 

Bude se obchodovat

O co vlastně ve hře Lemonade Tycoon (Lemonade Inc.) jde? Poněkud nabubřele se tomu říká obchodní strategie, ale netřeba se bát těchto slov. Byznys, ve kterém se budete pohybovat, je prodej citronové limonády (sodovky) a během hry se naučíte pravidlům pro prodej tohoto nápoje tak, že si můžete příští týden klidně otevřít nějaký stánek in-natura...

Začínáme skromně

Na samotném začátku si můžete zvolit typ hry. Na výběr je hra career a challenge. Liší se od sebe tak, že zatímco career je běh na dlouhou trať a hrát ji můžete libovolně dlouho, v challenge budete hrát jen 30 "dnů" a jde o to, uhrát co nejvíc bodů (=peněz). Demoverze nás pustí jen do challenge režimu.

Nakupujeme ingredience
Máte v kapse $50 a vaše první kroky povedou k obrazovkám, kde část těchto peněz musíte proinvestovat. Máte totiž jen maličký stánek a nejasnou představu o tom, že chce nechutně zbohatnout v limonádové branži. Musíte nakoupit ingredience k výrobě limonády - těmi jsou cukr, citrony, kostky ledu a kelímky. Dají se koupit v různých množstvích - větší dodávky obsahují množstevní slevy, ale musíte být opatrní - třeba nespotřebovaný led se vám na konci každého dne rozpustí a musíte jej ráno kupovat znovu. Citrony se taky časem zkazí. Musíte prostě získat cit pro dobré nákupy za dobrou cenu, abyste neměli zbytečně mnoho ingrediencí skladem, ale zároveň abyste měli rezervu pro nepředvídané nákupy (když vám dojde nějaká i ingredience během dne, tak máte smůlu a neprodáte nic).

Mícháme nápoje
Po nákupu ingrediencí ještě musíte určit míchání nápoje v ten den, to znamená podíl jednotlivých přísad. Určete, kolik citronu, cukru a ledu má váš nápoj obsahovat. K čemu je to dobré? Jednak určením přísad ovlivňujete kvalitu nápoje (zákazníci, kteří si vaši limonádu koupí, budou spokojeni a zvýší se vaše reputace, budete-li naopak prodávat nějaký "patok", moc úspěšní dlouhodobě nebudete). Taky určujete náklady na limonádu, a tím i výši marže z jednoho kelímku. A v neposlední řadě můžete pomocí složení ingrediencí reagovat na změny počasí (při velkých teplotách můžete slavit úspěch s více kostičkami ledu v nápoji, v chladnu potěší  zákazníky víc citronu apod.).

Dobrá cena = základ úspěchu
Třetí obrazovkou je stanovení ceny nápoje. To není tak jednoduché, jak se zdá, v mnoha případech je cena klíčová. Mohou nastat dva extrémy - cena vaší limonády je nízká, zákazníci se jen hrnou, ale vaše výnosy nepokryjí ani náklady. Když naopak cenu přeženete, neprodáte nic, zákazníci budou vaše produkty považovat za předražené a vašemu stánku se prostě vyhnou.

Po stanovení ceny ještě vložte údaj, kolik jste v daný dech ochotni investovat do reklamy (Advertising). Bez reklamy o vás nebudou zákazníci vědět, na začátku ale budete obracet každý dolar, a investujte tedy i do reklamy uvážlivě (prodáte tak 10-20 limonád s marží kolem jednoho dolaru...).

Kam svůj stánek umístit?
Každé ráno vás čeká ještě strategické rozhodování - kam svůj stánek umístíte? Ve hře na vás čeká celkem pět lokací, lišících se nejen podmínkami, počtem a charakterem nakupujících, ale i cenou, kterou budete muset každý den zaplatit za pronájem. Za stánek na pláži zaplatíte $40, ale v horkých dnech to může být k nezaplacení. Stánek ve vašem sousedství je zdarma, ale lidí je tu poskrovnu.

Podpořte svůj prodej rozumnou investicí
Až vyděláte nějaký ten dolar, můžete zapřemýšlet o nějaké investici, kterou podpoříte svoje další podnikatelské aktivity. Zdržuje vás pomalá příprava další várky limonády a příliš mnoho zákazníků kvůli této prodlevě odchází? Kupte si za $150 Power Juicer - nová várka nápojů bude za pár vteřin. Za $250 můžete mít registrační pokladnu - zvýší to rychlost obsluhy a fronty zmizí coby dup. Nebo zainvestujete do nových stánků či ledničky?

Ukončení přípravy kola
Když projdete všechny popsané obrazovky (ikony ve spodní části displeje), máte hotovu přípravu. Tyto operace budete provádět po skončení každého dne ve hře - nakupovat chybějící přísady, korigovat ceny, určovat peníze do reklamy, měnit složení nápoje a umístění stánku, zvažovat investice apod.

Na pomoc vám přichází ještě dvě věci - tou první je předpověď počasí (podle ní můžete korigovat složení nápoje, umístění stánku apod.) a taky nějaký ten titulek z místních novin (nemá zrovna na pláži autogramiádu oblíbený sportovec a nebude tam plno limonádychtivých dětí a jejich rodičů?).

 

Den začíná...

Když máte vše nakoupeno a připraveno, stiskněte tlačítko START DAY. Otevře se displej s vaší lokací, kolem stánku chodí lidé a někteří z nich si koupí váš nápoj.

Postaviček je několik typů. Děti stojí ochotně ve frontách, jsou ale značně kritické k nápojům a dost hledí na cenu. Pak jsou tu "kravaťáci" - dospělí s kufříky a ženské v kostýmcích. Cena pro ně není tak podstatná, jako spíš čas - z fronty nervózně odcházejí po chvilce pryč a pravou pohromou je zdlouhavá příprava nových nápojů. Dospělí v bílé košili jsou tak něco mezi tím.

Můžete sledovat celý průběh vašeho obchodního dne v přímém přenosu, tlačítkem ">>"můžete celý průběh zrychlit a můžete taky přeskočit toto zobrazení tlačítkem SKIP a nechat si jen připsat body za prodané limonády. Já doporučuji vše bedlivě sledovat. Jednak je to hezké a jen tak pochopíte mentalitu a chování vašich zákazníků a budete moci korigovat svoje další postupy. Nad hlavami zákazníku se občas objevují symboly s výmluvnými gesty (moc chutnalo, brrr - hnus, tak tady čekat nebudu, předraženou limonádu si nechte apod.), díky kterým můžete upravovat v dalších kolech svoji cenovou a míchací "politiku".

 

Závěr

Lemonade je prostě skvělá hra. Rekordmani se mohou zapsat do tabulky na stránkách firmy Hexacto (nějaký Sourpus tam nahrál 791 tisíc, což vám bude připadat jako neuvěřitelná věc...). V demoverzi jsem nikde nenašel dokumentaci k programu ke stažení není ani na stránkách firmy Hexacto. Na druhou stranu je hra prošpikována nápovědami u jednotlivých obrazovek a u Hexacta je stránka s FAQ.

Možnost investovat a vylepšovat by měla zaručit dlouhou hratelnost, samotný princip této obchodní strategie byl ostatně již v minulosti bohatě ověřen na jiných platformách. Stáhněte si demoverzi a program prozkoušejte, moc bych se divil, kdyby se vám nezalíbil už na první pohled.

 

Lemonade Tycoon

Obchodní strategie

Autor: Hexacto
Verze: 1.0
Jazyk: anglicky
Podporované počítače: PalmOS, PocketPC (připravuje se verze pro SymbianOS)
Cena: $19,95

Hodnocení Palmare.cz

+ 
vynikající zábava po mnoho dnů
grafické zpracování hry, jednoduché ovládání
bohaté možnosti nastavení

 

-  
strašlivý "žrout" baterií a času :-)
absence dokumentace v demoverzi

 

 
"Hratelnost", zábava :   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Zpracování a ovládání :   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Rychlost a stabilita :   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Dokumentace a nápověda :   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Poměr cena/výkon :   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 
Celkové hodnocení


 

 





Nejčtenější

Nové ovládací centrum umožňuje přidávat další funkce.
Nový systém od Applu už má 47,3 % přístrojů. Android Oreo jen 0,2 %

Díky tomu, že Apple si sám vyvíjí software i hardware, je aktualizace iPhonů a iPadů velmi snadná. Naopak Android má roztříštěnou základnu přístrojů od tisíců...  celý článek

Funkční 18palcový OLED displej lze nyní srolovat do 3cm ruličky.
Za tři roky budou mít iPhony ohebný displej. Samsung ostrouhá

iPhone se podle zákulisních informací dohodl s LG na vývoji ohebného displeje pro budoucí iPhony. Samsung tak přijde o lukrativní byznys.  celý článek

iPhone X
Je to konec mýtické čtečky v displeji? Výrobci sázejí na obličej

Čtečka otisků integrovaná do displeje měla být jednou z hlavních letošních inovací na poli smartphonů. Technologie je ovšem natolik složitá, že výrobci od...  celý článek

Honor 6A
Nenápadný premiant nižší třídy. Vyzkoušeli jsme Honor 6A

Nejlevnější model v nabídce značky Honor je dobrým příkladem toho, jak se mají dělat levné smartphony. Soustředí se na baterii, kvalitu displeje a na systém,...  celý článek

iPhone X
iPhonů X bude zoufale málo. Vyprodáno může být za pár minut

Uvedení iPhonu X se blíží, předobjednávky Apple spustí za několik dnů a první kusy zamíří ke koncovým zákazníkům už 3. listopadu. Telefonů však bude ve...  celý článek

Další z rubriky

Logo aplikace Sarahah
Už přes ni vyhrožovali smrtí. Přesto je aplikace extrémně populární

Vysoký nárůst popularity zaznamenala aplikace Sarahah, určená k posílání anonymních zpráv. Ačkoliv se v posledních týdnech těší velké oblibě, zahaluje ji také...  celý článek

Find Wifi funkce na Facebooku
Ušetříte za mobilní data. Facebook vám ukáže bezplatnou wi-fi

V aplikaci sociální sítě Facebook se objevila nová užitečná funkce - dovede vás nasměrovat k nejbližší veřejné wi-fi síti.  celý článek

Mobilní Messenger projde změnou, k nelibosti uživatelů v něm budou cílené...
Bez reklamy ani ránu. Bude už i na Facebook Messengeru v mobilu

Oblíbený mobilní kecálek se brzy promění. Facebook totiž do Messengeru po úspěšném testování implementuje cílené reklamy. Zobrazovat se budou na domovské...  celý článek

Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?
Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?

Tragický případ z minulého týdne nejspíš pohne českými zákony o pěstounské péči.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.