Nebezpečná situace přitom paradoxně neměla co do činění s tolik diskutovaným ovlivňováním palubních přístrojů vzdušných strojů. Mobilní telefon sice byl hlavním figurantem situace, avšak ve zcela jiném pohledu, než na který jsme byli dosud zvyklí.
Během rutinního letu z Corku do Wexfordu musel stroj s typovým označením Eurocopter EC-120 s pilotem a jedním cestujícím na palubě nouzově přistát na vojenském letišti v Casementu. Vrtulník měl totiž zablokované kormidlo a nemohl zatáčet doprava, čímž se stal neovladatelným.
Nouzové přistání se naštěstí podařilo bez větších problémů, stroj nebyl poškozen a nikdo nebyl zraněn.
Vyšetřování odhalilo, že za celou nebezpečnou situaci mohl právě mobilní telefon. Vrtulník EC-120 má při letu přední část níže než ocas a za letu se díky nedbalosti pilota stalo nevyhnutelné. Mobilní telefon sklouzl ze zadního sedadla na podlahu a zapadl za řízení, které mechanicky zablokoval. - viz. fotogalerie
Kuriózní případ se stal dne 20. 9. 2000, o čemž svědčí záznamy v protokolu irského úřadu pro leteckou bezpečnost (AAIU Report No. 2001-007 a AAIU File No. 2000/0052 Published 25 August 2001).