Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Který operátor loni získal nejvíce zákazníků?

aktualizováno 
Jako první z mobilních operátorů zveřejnil informace o svých zákaznících Eurotel. Z tiskové zprávy vyplývá, že Eurotel je absolutní jednička českého trhu. Pokud jde o celkový počet zákazníků, tak to platí. Jenže podle našich informací získali oba dva další operátoři v loňském roce více nových zákazníků.

Eurotel se považuje za jedničku českého mobilního trhu. Podle vlastní včerejší tiskové zprávy má nejvíc zákazníků (4 215 tisíc na konci roku) a získal 323 tisíc nových zákazníků. Generální ředitel Eurotel Terrence Valeski si pochvaluje především úspěšnou předvánoční kampaň (v posledním čtvrtletí Eurotel získal 195 tisíc zákazníků) a zájem o datové služby, především díky tarifu Data Nonstop (neomezený přístup k internetu, běžně za 999 Kč bez DPH, nyní v promoakci za 649 Kč bez DPH).

Jak jsou na tom konkurenti?

Konkurenční operátoři, Český Mobil a T-Mobile své úspěchy za loňský rok zatím nezveřejnili a dříve než v březnu (kvůli akcionářům a burzám) to ani učinit nehodlají. Podle informací, které se nám podařilo získat, ale získali loni více zákazníků než Eurotel. Náš zdroj z T-Mobile prozradil, že v roce 2003 tento operátor získal přibližně 350 tisíc nových zákazníků.

Z Oskara jsme získali podobnou informaci, i tento operátor potvrdil přibližně stejný počet nových zákazníků. Bohužel, oficiální kontakty obou operátorů odmítly tyto informace potvrdit či vyvrátit. Celkový počet aktivních simkaret by tak v České republice dosáhl 9,6 milionu. Je ale velmi těžké odhadovat, kolik z toho je skutečných zákazníků, osob či firem.

Čísla, která máme k dispozici neoficiálně, by odpovídala skutečné situaci na českém trhu. Eurotel je již tradičně aktivní v zimním období, v létě je slabý. Jenže letos to bylo extrémní. A pololetní kampaň většinu nových zákazníků nezíská. Eurotel zatím nezveřejnil finanční výsledky, které zřejmě ukážou, že sice získal dost nových zákazníků, jenže ti si pořídili předplacené karty Go, a to na otestování služeb a signálu (to je ten lepší případ) nebo je koupili s telefonem v sadě Go a po provolání je vyhodí.

Letos se budou muset operátoři snažit

Naopak oba konkurenti Eurotelu byli ve slabém období (pozdní jarní a letní měsíce) aktivní při získávání především firemních zákazníků. Eurotel těží z bohatých zákazníků z řad státních institucí (ty utrácí bez ohledu na minutové ceny, slevy je nezajímají), jenže jeho konkurenti mu loni řádně pustili žilou mezi středními podniky (T-Mobile získal i pár velkých firem, byť za cenu ztrátových, dumpingových nabídek) a malými živnostníky (ti jednoznačně preferují síť Oskar).

Eurotel právem vystupuje jako jednička mezi uživateli mobilních datových přenosů. Z těchto zákazníků má obrovské výnosy, jenže to nestačí. Klíčové je oslovit střední a malé podniky (tady má šanci soupeřit s T-Mobile) a živnostníky (zde asi Oskarovi nemůže konkurovat ani T-Mobile). Zatímco běžní uživatelé používající mobil pro soukromé potřeby více volat nebudou, ve firmách se budou mobily používat stále více. I když už ne tolik pro volání, ale pro mobilní aplikace. Eurotel asi pozici jedničky českého trhu neztratí, ale bude se muset snažit mnohem více než v uplynulých letech. A to i tehdy, když se nebudou hodnotit počty zákazníků, ale finanční ukazatele. Oskar má nižší náklady na provoz sítě a T-Mobile je více ochotný nabízet ceny na či pod úrovní nákladů. A s tím se bude muset Eurotel vyrovnat, zákazníci jsou totiž stále méně ochotní platit více za image prvního operátora.





Nejčtenější

Asus Zenfone 4 Selfie Pro
U volební urny neroztahujte selfie tyčku. Fotit však zakázáno není

Mobily budou hrát u právě probíhajících parlamentních voleb specifickou roli - spousta lidí si jimi bude dokumentovat svoji aktivitu při volbách. Co je ve...  celý článek

iPhone X
iPhonů X bude zoufale málo. Vyprodáno může být za pár minut

Uvedení iPhonu X se blíží, předobjednávky Apple spustí za několik dnů a první kusy zamíří ke koncovým zákazníkům už 3. listopadu. Telefonů však bude ve...  celý článek

Funkční 18palcový OLED displej lze nyní srolovat do 3cm ruličky.
Za tři roky budou mít iPhony ohebný displej. Samsung ostrouhá

iPhone se podle zákulisních informací dohodl s LG na vývoji ohebného displeje pro budoucí iPhony. Samsung tak přijde o lukrativní byznys.  celý článek

iPhone X
Je to konec mýtické čtečky v displeji? Výrobci sázejí na obličej

Čtečka otisků integrovaná do displeje měla být jednou z hlavních letošních inovací na poli smartphonů. Technologie je ovšem natolik složitá, že výrobci od...  celý článek

Smartphony OnePlus sbírají a odesílají některá uživatelská data na servery v USA
Populární smartphony šmírují uživatele. Denně odešlou desítky MB dat

Matematik a softwarový inženýr Chris D. Moore si všiml podivného chování svého smartphonu OnePlus 2. Zjistil, že telefon sbírá až podezřele podrobné informace...  celý článek

Další z rubriky

Úvod do nové webové aplikace Google Photos
Prahli po exkluzivních tapetách, získali neomezené úložiště u Googlu

Možnost ukládat bezplatně neomezené množství fotografií a videí v plném rozlišení na Google Photos je výsadou uživatelů referenčních smartphonů společnosti...  celý článek

Za nový iPhone 8 si nechal na ruku vytetovat logo T-Mobilu
Chtěl iPhone zdarma a tak si nechal vytetoval logo T-Mobilu

Neobvyklý způsob, jak si pořídit nový mobil, zvolil muž z USA. Domluvil se s ředitelem T-Mobilu, že si nechá vytetovat logo tohoto operátora na ruku výměnou za...  celý článek

KRACK: Key Reinstallation Attacks
Nepříjemné překvapení: I vaše wi-fi je zranitelná, odhalili experti

Bezpečnostní odborníci varují: zabezpečení bezdrátového připojení wi-fi pomocí WPA2 nelze považovat za bezpečné. Výzkumníci upozorňují, že zranitelností...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.