Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Krabičky, co ušetří body i peníze - handsfree Pama

aktualizováno 
Držení telefonního přístroje trestá nový silniční zákon třemi body a pokutou ve výši jednoho tisíce korun. Pokud se chcete přísným sankcím vyhnout a přesto telefonovat, můžete využít například jedno z dvojice Bluetooth handsfree značky Pama.
Pama handsfree

Pama handsfree | foto: Pama

Trh s handsfree sadami pro mobilní telefony ovládají bluetooth sluchátka. Jejich výhody jsou zřejmé. Vejdou se do každé kapsy a nikde nepřekáží přívodní kabel.  Mají ale také své stinné stránky. Zejména při použití v automobilu je reprodukce zvuku nepřirozená a také je velmi ovlivněna vnějším hlukem.

Nejvhodnějším řešením pro telefonování v automobilu se tak zdá být instalace pevné sady. Zde ale narazíte na řadu nevýhod, jimž dominuje především vysoká pořizovací cena. Samotný zásah do interiéru vozidla a omezená přenositelnost takového zařízení též nepatří mezi příjemné záležitosti.

V poslední době se tak stává stále oblíbenějším řešením použití Bluetooth zařízení, která v sobě kombinují komfort pevných sad i mobilitu přenosných hansdfree. A právě takové jsou modely PNG8 a PNG9 od méně známé značky Pama. Jak již označení PNG (Plug and go - zasuň a jeď) napovídá, zařízení nevyžadují žádnou instalaci. Pouze se připnou na sluneční clonu auta, stejně jako nedávno testovaný Sony Ericsson HCB-100 - více zde

Vzhled - elegán a tranzistorák

Popravdě řečeno, design obou přístrojů se od sebe příliš neliší. Jediným rozdílem je přítomnost displeje u modelu PNG9. Ten je u zařízení s nižším označením nahrazen děrováním předního panelu pro reproduktor, což vzdáleně připomíná kdysi tolik oblíbená tranzistorová rádia.

  

Přední části těl obou přístrojů dominuje kovový kryt, který je po obou stranách lemován černým plastem. V pravé části se usídlila dvojice  tlačítek pro ovládání hlasitosti, zatímco prostor uprostřed patří multifunkčímu tlačítku. To má kruhový tvar a umožňuje příjem a odmítnutí hovoru, stejným tlačítkem se provede také uvedení přístroje do provozu. V horní části se nachází průhledný plast, za kterým je ukryta dvojice informačních diod.

  

Vyšší z obou modelů obsahuje navíc dvanácti znakový modře podsvícený displej o rozměrech 30 x 12 mm. Ten je lemován chromovaným, přibližně eliptickým rámečkem. Tato kombinace je velmi elegantní a přidává vyššímu modelu hodně na vzhledu. Obě zařízení mají také shodné rozměry 108 x 57 x 31mm, přičemž elegantnějšímu vzezření by jistě prospěla menší tloušťka. Jinak ale oba modely působí velmi kompaktně, a především model PNG9 se může stát elegantním a praktickým doplňkem v interiéru vozu.

  

Důležitým prvkem je také spona, která slouží k připevnění těchto handsfree ve voze. Primárně je určena k uchycení na sluneční clonu, při troše fantazie se dá ale najít i mnoho jiných míst, kam zařízení připevnit. Na rozdíl od většiny jiných modelů není spona pevně připevněna k tělu přístroje. Tam si své místo našel výklopný gumový stojánek, sponu najdete v krabici samostatně a připíná se jednoduchým klipem.  Konstrukce spony je provedena z ploché tenké oceli, která je uvnitř polstrovaná a zajistí kvalitní a jisté uchycení.

Ovládání - jasně stručně

K ovládání hovoru slouží především multifunkční tlačítko, které dominuje přední části těla přístroje. Změna hlasitosti je možná díky dvojici tlačítek umístěných na pravé straně. Při připnutí k sluneční cloně jsou snadno dostupná přímo nad hlavou řidiče, a tak se stává ovládání velmi intuitivním. Všechna tlačítka jsou pogumovaná a jejich stisk je velmi jistý, doprovázený zřetelným cvaknutím. V případě vyššího modelu jste o všech úkonech informováni prostřednictvím malého displeje.

  

Při prvním uvedení zařízení do provozu je nutné spárování s telefonem. To je velmi snadné pomocí jednoho stisku tlačítka a zadání kódu v mobilním telefonu. Při dalším zapnutí se již spojení provede automaticky. Zapnutí se provádí pomocí delšího stisku multifunkčního tlačítka a je doprovázeno zřetelným tónem. Spárování s telefonem proběhlo vždy hladce a bez jakýchkoliv problémů. O úspěšném navázání komunikace jste informováni také informační diodou.

  

Oba modely podporují standardy Handsfree i Headset, a tak můžete handsfree použít v podstatě s jakýmkoliv mobilním telefonem vybaveným technologií Bluetooth. Přístroje můžete spárovat až se 4 různými telefony.

Připoutat a vyjíždíme

Jak již bylo řečeno, nejlepší je umístění tohoto handsfree na sluneční clonu. Zařízení drželo na svém místě bez problémů, jen při drobných nerovnostech vozovky docházelo k zanedbatelnému pohybu. To bylo dáno zejména vyšší hmotností tohoto hansdfree, která je pro oba modely shodných 126 gramů. Jako velmi praktická se jeví konstrukce spony. Oboustranný klip umožní připevnit přístroj na spodní i horní část otevřené clony, stejně tak jako na clonu sklopenou.

 
Pama PNG8 - konstrukce spony umožňuje
uchycení na obě strany clony

Standardní dosah kolem deseti metrů je v interiéru vozu jen těžko využitelný. Pokud se ale rozhodnete použít toto handsfree mimo automobil, musíte počítat s nižší kvalitou zvuku při zvětšení vzdálenosti od telefonu. V okruhu sedmi metrů ale zůstává zvuk srozumitelný a bez rušení.

 
Také vyšší model PNG9 má více možností, kam
lze připevnit

Reprodukce zvuku byla na poměrně vysoké úrovni. O dosažení krajní hodnoty zesílení jste informováni tónem, v případě vyššího modelu se aktuální úroveň hlasitosti objeví také na displeji. Ten je ale daní za menší hlasitost zvuku. Přeci jen zabírá displej místo pro reproduktor, a tak hlasitější a srozumitelnější zvuk můžete očekávat od nižšího modelu. Je ale nutné říci, že během testování byla hlasitost obou modelu dostačující a zvuk srozumitelný.

Co říci závěrem

Až na drobné výjimky nás tato dvojice přenosných bezdrátových handsfree sad poměrně mile překvapila. Design obou modelů je povedený, elegantnějšímu vzhledu by ovšem prospěly menší rozměry, zejména pak tloušťka. Výborně řešená je konstrukce spony, která umožňuje větší variabilitu při umísťování těchto handsfree ve voze.

Reprodukce zvuku byla velmi kvalitní, potěšila nás také ergonomie ovládání. Mírným zklamáním byla vyšší hmotnost, která by mohla při méně kvalitním držení sluneční clony dělat problémy. Pro úplnost ještě dodejme, že cena za vyšší model PNG9 se pohybuje kolem tří tisíc korun. V případě modelu bez displeje je to o pět set korun méně.


TIP: Víte, jak se vyvarovat pokutě? Přečtěte si související články!

Sony Ericsson HCB 100

Sony Ericsson vám zachrání řidičák

Nový silniční zákon přinesl přísnější tresty pro telefonující řidiče. Zakázáno je už samo držení telefonu v ruce. Pokud se chcete vyhnout přísným trestům a přesto telefonovat, můžete použít některé z bohaté nabídky handsfree na našem trhu. Jednou z možností je novinka Sony Ericsson HCB-100.

Srovnání headsetů

Volné ruce bez drátů - srovnání nejlevnějších sluchátek

Pokud nechcete už nikdy více rozmotávat kabel svého handsfree, zkuste bezdrátovou alternativu. Podívejte se na srovnání cenově dostupných Bluetooth sluchátek na našem trhu.
 

Parrot Rhythm n'Blue

Parrot Rhythm n'Blue - více než jen autorádio

Autorádio Parrot vám na cestách umožní nejen poslech rádia či oblíbeného CD s MP3 soubory. Kouzlo tohoto výrobku je v implementované technologii Bluetooth, díky které jej můžete proměnit plnohodnotnou handsfree


volby, univerzal

Jednoduchá handsfree sada vyjde levněji než pokuta

Pouhé dva dny zbývají do doby, kdy vstoupí v platnost nový silniční zákon. S ním přijde i zpřísnění pro telefonující řidiče. Pokud přemýšlíte, jak ušetřit nemalý peníz za případnou pokutu, připravili jsme malý přehled.


 

Autor:




Nejčtenější

iPhone X
Je to konec mýtické čtečky v displeji? Výrobci sázejí na obličej

Čtečka otisků integrovaná do displeje měla být jednou z hlavních letošních inovací na poli smartphonů. Technologie je ovšem natolik složitá, že výrobci od...  celý článek

iPhone X
iPhonů X bude zoufale málo. Vyprodáno může být za pár minut

Uvedení iPhonu X se blíží, předobjednávky Apple spustí za několik dnů a první kusy zamíří ke koncovým zákazníkům už 3. listopadu. Telefonů však bude ve...  celý článek

Navigace testuje majáky v pražskému tunelu
Mobil se neztratí ani v tunelu Blanka. Zkusili jsme testovací majáky Waze

Populární navigační aplikace Waze se v Praze možná dočká příjemného vylepšení. V tunelu, kde není dostupný signál z navigačních satelitů GPS, se bude...  celý článek

Nové ovládací centrum umožňuje přidávat další funkce.
Nový Android má extrémně málo smartphonů. U Applu je to úplně jinak

Díky tomu, že Apple si sám vyvíjí software i hardware, je aktualizace iPhonů a iPadů velmi snadná. Naopak Android má roztříštěnou základnu přístrojů od tisíců...  celý článek

Honor 6A
Nenápadný premiant nižší třídy. Vyzkoušeli jsme Honor 6A

Nejlevnější model v nabídce značky Honor je dobrým příkladem toho, jak se mají dělat levné smartphony. Soustředí se na baterii, kvalitu displeje a na systém,...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Smartphony za hubičku koupíte i v Česku. Připravte se ovšem na ústupky

Pořízení chytrého telefonu nemusí být nákladnou záležitostí, jste-li ochotni učinit řadu ústupků. Výběr je velmi široký, levných modelů, které zůstávají ve...  celý článek

Huawei Mate 10 Pro
Má skvělou výbavu a podle výrobce je lepší než iPhone X

Mnichov (od zpravodajů Mobil.iDNES.cz) Huawei v Mnichově představuje nové modely Mate 10. Trojice novinek patří ve svých segmentech na špičku. Ceny jsou překvapivě výhodné.  celý článek

Honor 6A
Nenápadný premiant nižší třídy. Vyzkoušeli jsme Honor 6A

Nejlevnější model v nabídce značky Honor je dobrým příkladem toho, jak se mají dělat levné smartphony. Soustředí se na baterii, kvalitu displeje a na systém,...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.