Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kontroverzní prodejce volání v Česku: Chce vybírat 5700 Kč za licenci

  10:08aktualizováno  10:08
Českými mailovými schránkami a internetem se šíří nabídka spolupráce s firmou ACN, která sama sebe prezentuje jako "největšího přímého prodejce telekomunikačních služeb". V brzké době má vstoupit na český trh. Firma v několika zemích řeší a řešila soudní spory ohledně svého působení.

Videotelefon fimy ACN | foto: Materiály firmy ACN

Společnost ACN sama o sobě říká, že to je 18 let fungující firma ve 23 zemích světa. Její roční zisky představují skoro miliardu korun, původem je americká.

Podle nejrůznějších zdrojů bylo na firmu ACN podáno několik trestních oznámení kvůli podezření z provozování nelegálního pyramidového schématu. Prošla už několika soudními spory, například v Austrálii, kde byla za pyramidu označena, ale soudem vyšší instance zase osvobozena. Zatím může v činnosti pokračovat dál.

Firma si na nezájem médií nemůže stěžovat

Podnikání ACN se snažil rozkrýt například americký televizní kanál Fox 11 News.  I v zemi svého původu podle Fox 11 News funguje stejně, jako chce podnikat v Česku. Prodává služby i přístroje a vybírá 499 dolarů od nových obchodních zástupců. To je zhruba 8 600 korun, tedy ještě víc než v ČR. 

MLM, nebo letadlo?

Zákonný rozdíl mezi legálním multi-level marketingem a nelegálním pyramidovým schématem je v tom, že multi-level marketingová firma generuje i jiný zisk, než jen ze vstupních poplatků členů, a vyvíjí skutečnou obchodní činnost.

Fox 11 News si také všiml velkého množství stížností lidí, kteří se zapojili do byznysu ACN. Reportáž také konstatuje, že naprosté minimum z nich si vydělalo alespoň tolik, aby to pokrylo vstupní náklady. Příznivci multi-level marketingu mají protiargument: stěžují si pouze lidé, kteří nevydrželi a nevydělávají. Ti, co vydrželi a podnikání jim vynáší, si nestěžují.

Na webových stránkách firmy najdeme hodně nekonkrétních informací. Jejich zahraniční verze často vedou bez dalšího vysvětlení na nabídku operátora, jejichž služby ACN přeprodává.

ANC prezentace

Mail nebo inzerát, který nabízí spolupráci, bývá podepsán plným jménem a kontaktem na člověka, který se snaží získat pod sebe další "ovečky" a tím pádem víc peněz. Prodej je postaven na principu multi-level marketingu, tedy mimo standardní prodejní kanály, jako jsou kamenné prodejny. Firma vyžaduje vstupní poplatky a propagaci pojala důkladně, včetně vlastního profilu na sociální síti Facebook.  

 "Registrace pro konzultanty, kteří chtějí služby ACN prodávat, stojí 5 700 Kč + DPH, odměnou pro registrované konzultanty je zisk minimálně jedno procento z každé útraty lidí, kterým konzultant služby prodá," stojí v jednom z inzerátu firmy. Stejné informace byly prezentovány i na on-line školení, kterého jsme se zúčastnili.

ANC prezentace

Prezentace firmy ACN i s pravopisnou chybou

Vydělat bude fuška

Vzhledem k tomu, že firma nabízí služby a generuje zisk, není to podle zákona tzv. letadlo. Už zběžný pohled na systém odměn však napovídá, že vstupní poplatek je poměrně vysoký oproti sumám, které si zpočátku může prodejce vydělat. Navíc se nedozví, kam a komu vybrané peníze poputují. Podle firmy ACN platíte za licenci, servis, poradenství a materiály. Sama firma upozorňuje, že vybudování stálého příjmu trvá a že firma nezaručuje obchodním zástupcům zisk. Podle on-line školení vyžaduje měsíční zisk v řádu tisíců korun vytvoření poměrně velké skupiny zákazníků a spolupracovníků.

ANC prezentace

Prý prodávají Vodafone, ten to však popírá

Většinou firma přeprodává služby jiných subjektů, v některých případech (např. internetové volání) je ovšem sama firma poskytovatelem služby. Zaujala nás informace, že ACN bude přeprodávat služby Vodafonu, podaná jako stoprocentní. I když ze zdrojů blízkých Vodafonu víme, že s nimi firma skutečně vede jednání, ale zatím s velmi nejistým výsledkem, Alžběta Weinfurtová z Vodafonu k tomu říká: "V současné době s touto firmou nespolupracujeme."

ANC prezentace

 

Snadný výdělek?

Prodej systémem multi-level marketingu je ve světě běžný a i u nás funguje mnoho firem, které jej úspěšně praktikují. Dealeři si díky systému mohou hodně vydělat, ale musí pod sebou vytvořit velkou síť dalších prodejců, z kterých jim půjdou provize. Z podstaty ale nemůže zázračně zbohatnout každý, systém potřebuje pěšáky, kteří vydělávají na výše postavené prodejce.

O konkrétních nabídkách služeb a tarifů zatím firma poskytuje jen obecné informace. Přitom má podle vlastních slov vstupovat na český trh zhruba za dva týdny. Dostupný by měl být například tarif internetového volání přes videotelefony firmy ACN za 260 korun měsíčně. Cena přístroje by měla být 4 250 korun. 

Ani reklamní video s Donaldem Trumpem telefonujícím prostřednictvím videotelefonu nás nepřesvědčilo, že by měl někdo takovýto přístroj raději než bezplatný Skype spolu s webkamerou. Zástupce společnosti však argumentuje: "Naše videotelefony mají mnohem lepší kvalitu obrazu a jeho synchronizace se zvukem než internet." 

Princip prodeje je klasickým příkladem multi-level marketingu. Obchodní zástupci primárně přeprodávají telekomunikační služby koncovým uživatelům. Z útraty každého zákazníka, kterého získají, pak mají pravidelné měsíční provize.

Mnohem více peněz však mohou získat, pokud vybudují pod sebe síť dalších obchodních zástupců. Ti taktéž budou prodávat služby, z nichž opět půjdou provize nejen obchodnímu zástupci, který s ním službu uzavřel, ale i tomu nad ním. Takto si lze vybudovat až sedm úrovní obchodních zástupců, z jejichž činnosti jdou tomu původnímu provize.





Nejčtenější

Portfolio smartphonů Samsung
Devět letošních Samsungů, který je nejzajímavější?

Samsung letos na našem trhu uvedl celkem 9 různých modelů napříč řadami J, A, S a Xcover. Měli jsme v redakci unikátní příležitost nafotit je všechny pohromadě...  celý článek

ZTE Axon M
Výjimečný rozevírací smartphone je tu, ale konstrukce je zvláštní

Na rozkládací smartphony s ohebnými displeji se čeká už nějaký ten pátek. Nové ZTE Axon M sice přináší rozevírací koncepci, ovšem ohebný displej nemá. To...  celý článek

Smartphony OnePlus sbírají a odesílají některá uživatelská data na servery v USA
Populární smartphony šmírují uživatele. Denně odešlou desítky MB dat

Matematik a softwarový inženýr Chris D. Moore si všiml podivného chování svého smartphonu OnePlus 2. Zjistil, že telefon sbírá až podezřele podrobné informace...  celý článek

iPhone 8 Plus
iPhony 8 nejdou na odbyt. Lépe se prodávají i loňské modely

O nové iPhony 8 není ve Spojených státech velký zájem. Dokonce se lépe prodává rok starý iPhone, který výrobce s nástupem modelu 8 zlevnil.  celý článek

iPhone 8 Plus
iPhone 8 je tak výkonný, že tomu nevěřil ani tvůrce testu Geekbench

Výkon nového procesoru A11 Bionic od Applu vyrazil dech i tvůrci benchmarku Geekbench. Nedokáže pochopit, že smartphony s Androidem tak zaostávají.   celý článek

Další z rubriky

Scotty Allen s iPhonem 7, do kterého přidal sluchátkový port
Nadšenec se podomácku zbavil největší chyby nových iPhonů

Internetový kutil Scotty Allen se skutečně nezastaví před žádným obtížným úkolem. Poté, co si letos v dubnu podomácku sestavil z náhradních dílů funkční iPhone...  celý článek

Nahradí otisky prstů skener obličeje?
Měla to být největší inovace roku, ale nezvládl ji ani Apple

Dlouhé měsíce se o ní mluvilo, měl ji mít Samsung S8, pak to měla být klíčová vlastnost nového iPhonu. Jestliže výrobci už umí displeje zahnout a roztáhnout...  celý článek

Za nový iPhone 8 si nechal na ruku vytetovat logo T-Mobilu
Chtěl iPhone zdarma a tak si nechal vytetoval logo T-Mobilu

Neobvyklý způsob, jak si pořídit nový mobil, zvolil muž z USA. Domluvil se s ředitelem T-Mobilu, že si nechá vytetovat logo tohoto operátora na ruku výměnou za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.