Pokud ne, raději to nedělejte, výsledné číslo by vás totiž mohlo nepříjemně překvapit. Nejrůznější průzkumy na toto téma se shodly, že průměrný Evropan či Američan shlédne k displeji svého telefonu zhruba 150krát za den. To znamená, že mobilu se dostane pozornosti zhruba jednou za šest a půl minuty, kdy nespíte.
Podle společnosti Young and Rubicam a jejího vlastního průzkumu se na telefon dívají méně například Afričané, a to v průměru zhruba 82krát za den, což odpovídá zhruba každým dvanácti minutám v rámci běžné denní doby.
Není se pak čemu divit, že textové zprávy nás pak takzvaně doženou vždy a všude. Novozélandský průzkum ukázal, že běžná e-mailová zpráva je v průměru přečtena zhruba 48 hodin poté, co byla odeslána, zatímco SMS za pouhé čtyři minuty. Jiným způsobem řečeno: SMS si v průměru uživatel přečte 720× dříve než e-mail.
Tato skutečnost činí z textových zpráv po klasických hovorech nejen nejrychlejší způsob mobilní komunikace, ale také velmi efektivní a atraktivní reklamní kanál pro inzerenty.