Jaký typ mobilu Alcatel je nejporuchovější?
U prvních dodávek přístrojů OT 501 a 701 jsme zaznamenali větší poruchovost než obvykle. Jednalo se závady mechanického charakteru. Naproti tomu rádi konstatujeme, že přístroje OT 311 a OT 512 mají velmi nízkou poruchovost.
Jaké jsou nejčastější závady na jednotlivých typech, případně obecné slabé místo mobilů Alcatel?
Docela často se objevují závady na SW, způsobené zásahem po nelegálním odblokování přístrojů, nebo závady způsobené v návaznosti na používání neoriginálního příslušenství.Vzhledem k rychlému vývoji v tomto odvětví se stává, že nejsou přesně definovány technické standardy. Pak se někdy může stát, že se objeví poruchy, které mají příčinu v nesrozumitelné komunikaci mezi SIM kartou či jinými službami poskytovanými operátorem na jedné straně a přístrojem na straně druhé.
Co se týká výdrže baterií, je nutno konstatovat, že z důvodu splnění testovacích norem jsou baterie měřeny v laboratorních podmínkách. Skutečná výdrž baterie v reálné síti může být mírně nižší.
Jaká je nejdražší oprava na Alacatelu?
Jedná se o závadu na základní desce. Zde se cena opravy u některých typů může vyšplhat až na 3.500,- CZK. Základní desku je nutné posílat na opravu do zahraničního servisního střediska, kterých má Alcatel z důvodu vysokých pořizovacích nákladů na vybavení na celém světě pouze několik.Z důvodu cenové politiky operátorů, kteří dotují ceny některých telefonů, se cena za opravu zdá neúměrná. Oprava závady se pak obecně považuje za nerentabilní. Jedná se však pouze o malou část všech oprav.
Jaká je nejlevnější oprava a jaká je základní cena v servisu?
Jedná se o drobné mechanické závady a opravy, např. výměnu antény nebo předního krytu. Častý je požadavek zákazníků na přehrání SW, jehož cena se pohybuje kolem 450,- CZK s daní. Některé z našich servisních středisek mají na svých webových stránkách zveřejněný ceník nezáručních oprav.
Opravujete také zoxidované mobily?
Oxidace je obecně velmi diskutované téma, v konečném výsledku se v poměru ke všem opravám jedná o malý zlomek. Ze statistiky vyplývá, že počet přístrojů zasažených oxidací se zvyšuje se stářím přístroje, tedy s delší možností zasažení. Častý je dotaz zákazníků, jak oxidace vznikla. Servisní středisko není povinno zjišťovat, kdo a jak závadu způsobil. Pouze konstatuje, že výrobek je poškozen způsobem, který nemůže být uznán jako záruční závada. Všechna servisní střediska pořizují digitální fotografie zasažení, které jsou zákazníkům k dispozici. Oxidace, která na telefonu vznikne, se jako závada může projevit i po velmi dlouhé době.Pokud se týká samotné opravy, je na zvážení technika / servisního střediska, zda se pokusí oxdiaci opravit - vyčistit. Servisní střediska většinou čistí lehká, malá povrchová zasažení. Na všechny opravy musí servisní středisko poskytnou záruku. Desky se skládají z několika vrstev a servisní středisko se nemůže zaručit, že v přístroji nebyla zasažena oblast, kterou není možné zkontrolovat. Z toho důvodu se větší rozsah oxidací většinou neopravuje.