Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kampelička rozdává pagery

aktualizováno 
Zajímavou metodu jak udržet své zákazníky informované, zvolila První pražská družstevní záložna. Rozdává svým zákazníkům pagery, na něž pak rozesílá informace.
On-line kontakt se svým peněžním ústavem budou od nynějška mít klienti První pražské družstevní záložny. V dnešní pohnuté době, která příliš nepřeje rozvoji kampeliček, jejich klientům často chybí především aktuální informace. Málo koho, když má v kampeličce peníze, potěší zpráva o hrozbě nucené zprávy nad nejmenovanou, třeba moravskou, záložnou. (Příklad jsme zvolili podle aktuální situace.) Pak zpravidla nastává chvilka pro telefon, kterou tisíce klientů využívají ke snaze dovolat se do svého ústavu a ujistit se, že jeho se potíže netýkají. Samozřejmě taková situace zákazníkům na klidu nepřidá.

To vše si zřejmě uvědomilo vedení První pražské družstevní záložny (PPDZ) a rozhodlo se podarovat každého ze svých zákazníků rovnou při podpisu smlouvy komunikačním médiem. Jeho prostřednictvím se bude zákazník on-line dozvídat aktuální zprávy z dění týkajícího se jeho záložny. Tím odpadne hysterické shánění informací, protože vše zajímavé by se rovnou mělo objevit v kapse nebo na opasku zákazníka. Asi již správně tušíte, že oním kontaktním médiem pager.

Odhlédněme nyní od záměru PPDZ a podívejme se blíže na zvolenou informační technologii. Pager si nikdy v Českých zemích nezískal dominantní postavení, jako se to podařilo mobilním telefonům. Obchodníci Radiokontaktu stále obtížněji hledali argumenty, kterými by přesvědčili své potenciální zákazníky o výhodách pagingu. Jednou z jeho hlavních nevýhod je nemožnost obousměrné komunikace, protože pager v současné podobě nedovoluje jakoukoli zpětnou reakci, příjemce zprávy. Využití pageru jako jednocestného komunikačního kanálu směrem ke klientům je zřejmě ideální možností. Je tak možné podat poměrně rozsáhlé informace, navíc v reálném čase, což tištěné zpravodaje zaručit nemohou a k internetu nemá přístup zdaleka každý. Radiokontaktu se tak osvědčila investice do možnosti skupinového posílání zpráv, bez níž by jeho služby záložně nebyly mnoho platné.

Radiokontakt tak nečekaně získal pěkných pár tisíc zákazníků, kteří jistě zlepší jeho příjmy. Samotné zprávy záložny by asi velkým příjmem nebyly, ale družstevníci mohou pagery samozřejmě používat také k soukromým účelům, což může tok pěnez opravdu rozhýbat. Navíc členové (zákazníci) záložny si mohou na pagery zvyknout a začít je používat i po případném vystoupení z družstva.

Pro úplnost dodáváme, že v ČR dnes fungují dva pagingové systémy – RDS a novější Ermes. Ermes je digitální a jeho majitelé mohou teoreticky zprávy dostávat i v zahraničí (zatím to mnoho nefunguje). Zprávy na pager je možno posílat prostřednictvím telefonní linky a operátora, jenž nadiktovanou zprávu přepíše a odešle. Druhou možností je posílání zprávy prostřednictvím internetu nebo pomocí e-mailu. Nedávno Radiokontakt zavedl také možnost posílat prostřednictvím jeho centrály e-maily na jakýkoli počítač, z jakéhokoli telefonu.



Témata: mobilní


Nejčtenější

Fotografické čipy Samsung ISOCELL
Už nebudou vykukovat. Samsung představil mobilní foťáky Isocell

Špičkové chytré telefony mnohým nahradí digitální kompakt. Z fotografických čipů pro smartphony se tak stává zajímavý segment a Samsung patří i v tomto směru...  celý článek

Huawei Mate 10 Lite
První top model, který nestojí ani 10 000 Kč. Smiřte se ale s ústupky

O tom levnějším z nových top smartphonů firmy Huawei jsme se toho během mnichovské premiéry moc nedozvěděli. Novinka Mate 10 Lite přijde do prodeje dříve než...  celý článek

Za nový iPhone 8 si nechal na ruku vytetovat logo T-Mobilu
Chtěl iPhone zdarma a tak si nechal vytetoval logo T-Mobilu

Neobvyklý způsob, jak si pořídit nový mobil, zvolil muž z USA. Domluvil se s ředitelem T-Mobilu, že si nechá vytetovat logo tohoto operátora na ruku výměnou za...  celý článek

Nokia 9
Skvělý start, hodnotí analytici návrat Nokie na trh

Návrat značky Nokia na trh byl doprovázen řadou analýz, které předpovídaly úspěch, nebo naopak krach. Nakonec to vypadá, že se návrat legendární značky může...  celý článek

iPhone 8 Plus
iPhony 8 nejdou na odbyt. Lépe se prodávají i loňské modely

O nové iPhony 8 není ve Spojených státech velký zájem. Dokonce se lépe prodává rok starý iPhone, který výrobce s nástupem modelu 8 zlevnil.  celý článek

Další z rubriky

Pixel 2 fotoaparát
iPhone 8 už nemá nejlepší foťák. Prvenství mu vydrželo jen několik dnů

Jen několik dní se ohřál Apple iPhone 8 Plus na trůnu nejlepšího fotomobilu podle testů organizace DxO Mark. V žebříčku mobilních telefonů se mu totiž shodným...  celý článek

Nahradí otisky prstů skener obličeje?
Měla to být největší inovace roku, ale nezvládl ji ani Apple

Dlouhé měsíce se o ní mluvilo, měl ji mít Samsung S8, pak to měla být klíčová vlastnost nového iPhonu. Jestliže výrobci už umí displeje zahnout a roztáhnout...  celý článek

Fronty jsou typické také pro prodejny firmy Apple ve chvílích, kdy startuje...
Reklamní průmysl zuří. Apple přestal sdílet historii prohlížení uživatelů

Při příležitosti aktualizace operačního systému a vyhledávače Safari udělala minulý měsíc společnost Apple důležitý krok k ochraně soukromí uživatelů....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.