V minulém roce přitom výrazně rychleji rostlo připojení přes ADSL. Počet přípojek se během roku zvýšil o 86 000 na 101 000, zatímco kabelové firmy přilákaly jen něco přes 35 000 zákazníků a na konci roku měly 65 000 klientů.
V dubnu měl Telecom 127 000 uživatelů ADSL a kabelové společnosti přes 90 000 zákazníků. Největší UPC registrovala podle neoficiálních informací 55 000 zákazníků a Karneval 20 000 uživatelů. "Noví zákazníci internetu přibývají v průměru tempem 600 zákazníků týdně," uvedl marketingový ředitel Karnevalu Dušan Jelínek. Podle Františka Maliny z UPC mírně převládá zájem o připojení o rychlosti jeden megabit/s nad pomalejším.
Zájem o mobilní připojení prostřednictvím sítě CDMA Eurotelu se zvýšil z 30 000 uživatelů na 43 000 klientů na konci prvního čtvrtletí.
Proč Telecom měnil tarify?
Minulý čtvrtek přinesl změnu pro uživatele pevných linek. Na základě rozhodnutí ČTÚ změnil Český Telecom své tarify. Velké změny se tak dají čekat u dial-up připojení k internetu.
O další růst internetu přes kabel se může paradoxně zasloužit zejména Český Telecom, který minulý týden reagoval na rozhodnutí ČTÚ změnou cen.
Proti dosavadnímu stavu nebude od června například možné využívat k připojení přes ADSL nejlevnější program Mini, což fakticky znamená zvýšení ceny o 114 korun při přechodu na nejbližší nejlevnější program.
Nejistota kolem nové nabídky Telecomu se podle kabelových operátorů projevila pětinovým zvýšením zájmu na jejich infolinkách. Telecom ale chce do začátku června pro uživatele ADSL připravit cenové zvýhodnění, které by dopad rozhodnutí ČTÚ eliminovalo.
Kromě nárůstu internetových přípojek začínají kabeloví operátoři testovat i digitální vysílání. Karneval zkušební digitální vysílání spustí v květnu. Prostřednictvím set-top boxů, bude mít stovka domácností v Praze a severních Čechách možnost využít výhod, které placené digitální vysílání nabízí. Více si přečtěte na Technet.cz
Internet. (Ilustrační foto) |