Městský úřad Pohořelice - ilustrační foto

Městský úřad Pohořelice - ilustrační foto | foto: Monika Tomášková, MF DNES

Jsou drazí a nepořádní, stěžuje si česká samospráva na mobilní operátory

  • 18
Celých 71 procent českých obcí a měst není spokojeno se službami mobilních operátorů. Nejvíce jim vadí vysoké ceny a chyby ve vyúčtování. Vyplývá to z průzkumu spokojenosti městských a obecních úřadů se službami mobilních operátorů, který provedla Asociace pro komunikaci ve veřejném sektoru.

Nejčastější výtky směřovaly k vysoké ceně služeb, nepřehlednosti vyúčtování a chybám ve fakturaci. Městům se také nelíbí, že se operátorů musí mnohdy doprošovat. To je problém především u menších obcí, se kterými operátor zachází téměř jako s běžným klientem.

Především menším městům (pod 10 000 obyvatel) také vadí víceleté úvazky. Celých 89 procent menších obcí je ochotno přistoupit pouze na jednoletý úvazek. Na dvouletou smlouvu je ochotno přistoupit až 61 procent obcí střední velikosti (10–50 tisíc obyvatel).

Především pro malé obce jsou telekomunikační služby výraznou položkou v rozpočtu, a úřad se tak snaží ušetřit vyhledáváním nejvýhodnějších nabídek. Podle průzkumu by tyto obce uvítaly službu, která je běžná v zahraničí; operátoři zde obcím často vrací rozdíl mezi skutečně provolanou částkou a částkou, kterou by úřad provolal v případě volby ideálního tarifu.

Pro větší obce, které používají více než 100 SIM karet, je naopak atraktivní služba volání za jednotný paušál. Tuto možnost označilo za zajímavou celých 85 procent obcí s více než 50 tisíci obyvateli. Podle všeho naši mobilní operátoři takové služby standardně nenabízejí.

Průzkumu se účastnilo 40 měst a obcí o velikosti 5 000 až 400 000 obyvatel.