Ježíšek přinesl i další rekord v odeslaných SMS

  • 38
Štědrý den zaznamenal stejně jako každý rok rekord v posílání textových zpráv na mobilní telefon. Poslali jsme jich celkem 52,2 milionu, což je o 6,4 více než před rokem. Nejvíce byli aktivní zákazníci operátora T-Mobile.

Klienti T-Mobile poslali na Štědrý den celkem 20,7 milionu SMS, to je skoro o pětinu více než loni. Počet volání zůstal na zhruba stejné úrovni jako minulý rok. "Největší hlasový provoz byl zaznamenán mezi 10:30 až 11:30. Nejvyšší počet hovorů v jednom okamžiku byl však tradičně po večerní nadílce - ve 20:15," uvedla Martina Kemrová z tiskového oddělení firmy.

Výrazný nárůst firma zaznamenala u obrazových MMS zpráv - počet stoupl na 88.000, tedy na 2,5násobek loňské skutečnosti. "Tématem MMS zpráv odeslaných zákazníky z mobilů byly patrně zážitky ze štědrovečerní nadílky, na rozdíl od textových zpráv jich totiž bylo nejvíce odesláno mezi 19:45 a 20:45," doplnila Kemrová. Zasílání SMS zpráv v síti T-Mobile mělo svoji špičku stejně jako loni mezi 9:45 a 10:45.

SMS centra společnosti Eurotel Praha doručila celkem 19,3 milionu SMS zpráv, meziročně o 2,4 procenta více. "V čase nejsilnějšího provozu, který nastal dopoledne mezi desátou a jedenáctou hodinou, SMS centra Eurotelu doručila téměř dva miliony SMS, přičemž během nejzatíženější minuty SMS centra doručila až 33.500 zpráv," uvedla mluvčí firmy Diana Dobálová.

Firmě stoupl rovněž i počet odbavených MMS zpráv, a to téměř trojnásobně na více než 61.000. Firma podle vlastního vyjádření nezaznamenala žádné technické problémy.

Oskar odbavil na Štědrý den ve své síti přes 12,2 milionu SMS oproti 9,5 milionu v loňském roce. Vrchol SMS provozu byl totiž těsně před jednou hodinou, kdy sítí letělo téměř 20 000 SMS za minutu oproti loňské špičce 15 000 SMS za minutu.

SMS zprávy si lidé podle naší statistiky posílali v nadprůměrné míře od půl osmé ráno, vrchol nastal v jednu hodinu odpoledne a druhý vrchol kolem čtvrté hodiny odpolední. Volat na Štědrý den Češi očividně příliš v lásce nemají, jelikož množství spojených hovorů kopírovalo víceméně běžný víkendový provoz. Největší množství spojených hovorů na Štědrý den bylo u Oskara zaznamenáno kolem 10 hodiny dopoledne.

Měli jste nějaké problémy s odesíláním textovek nebo voláním? Svěřte se nám v diskusi.

,