Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Japonci se stydí za nejlepší mobil na trhu

  0:18aktualizováno  0:18
Prodej šesté generace top modelů jihokorejského Samsungu začal i v Japonsku, ovšem v poněkud strohém stylu. Japonský trh se smartphony totiž nemůže unést fakt, že jeden z nejočekávanějších modelů tohoto roku není z jejich produkce.

Oficiální promo materiály pobočky Samsung v Japonsku zamlčují název značky | foto: samsung.com/jp

Šestá generace topmodelu Galaxy S zažívá velice chladné uvítání na japonský trh. Nejnovější počin Samsungu se tu začal prodávat 8. dubna, ale je víc než zřejmé, že korejská značka není v Japonsku příliš vítaná. Marketingová kampaň byla na zdejším trhu jen velice stručná a japonští operátoři si dvojice nových telefonů prakticky nevšímají.

Navrch se všichni prodejci, včetně oficiální pobočky Samsungu, snaží nemilosrdně odstranit firemní logo jak ze samotných telefonů, tak z veškerých propagačních materiálů.

Operátor NTT docomo zapírá, že by existovala značka Samsung
Ani na oficiálních stránkách japonského Samsungu nenalezneme logo firmy

Operátor NTT docomo zapírá, že by existovala značka Samsung

Operátoři, kteří tento telefon nabízejí, jsou pouze dva. NTT DoCoMo nabízí model S6 jen ve variantě s 32GB pamětí a ve zlaté a černé barvě. S6 edge se dá u tohoto operátora pořídit pouze ve zlaté a zelené barvě a jen s 64GB pamětí. Značka Samsung je zde zcela potlačena, v popisu produktu a na těle samotného mobilu nalezneme pouze označení „Galaxy“ a logo operátora.

Operátor KDDI dokonce zcela ignoruje model S6 a nabízí výhradně S6 edge v černé, bílé a zlaté barvě s možností volby mezi pamětí 32 nebo 64 GB. Logo Samsung opět nenajdeme téměř nikde, pouze malým písmem na stránkách operátora vedle označení modelu.

Zvláštní japonské značení mobilů

U japonských operátorů je obvyklé, že mobily značí zkratkou, v které nebývá jméno výrobce. SO je například Sony. Jenže třeba na Xperii Z3 od Sony je logo výrobce tradičně nad displejem, u Samsungu logo chybí. Příklad zde.

Není to poprvé, kdy operátoři mazali logo Samsungu z telefonů. NTT DoCoMo už reguloval původní model Galaxy S z roku 2010. Tehdy se logo přesunulo do spodní části zadního krytu, z přední části pak zcela zmizelo. Vloni byla podobně upravena i pátá generace řady Galaxy S, a to u obou operátorů. NTT DoCoMo opět odsunul logo Samsung do spodní zadní části, KDDI jej zcela odstranil a na telefonu nechal pouze označení „Galaxy S“. Pro NTT DoCoMo je tak letošní rok premiérou v ohledu, že se loga Samsung zbavil úplně.

Navíc u tohoto operátora lze logo výrobce nalézt pouze až na 30. straně produktové brožury, kde se nachází právní ustanovení. Pokud by telefon kupoval člověk zcela neseznámený se situací na trhu smartphonů, pravděpodobně by se domníval, že výrobce těchto telefonů je značka Galaxy.

Japonsko na Jižní Koreu nestačí

Japonsko, jakožto jedna z technologických velmocí, se zkrátka odmítá smířit s faktem, že je Jižní Korea v oblasti mobilních technologií začíná předbíhat. Například technologii LTE Advanced (LTE-A), kterou Jižní Korea uvedla do provozu už před rokem, začíná Japonsko spouštět teprve nyní.

Paradoxně právě japonský operátor NTT DoCoMo byl prvním operátorem na světě, který v roce 2001 spustil technologii 3G. Zatímco ve zbytku světa se posílaly pouze zprávy SMS, Japonci již běžně posílali telefonem e-maily.

Co se samotných telefonů týče, tak například v oblasti zobrazovacích technologií je Jižní Korea oproti Japonsku také napřed. OLED panely jsou právě u Samsungu naprosto běžnou záležitostí, jihokorejští výrobci se je navíc učí i ohýbat. Oproti tomu například japonské Sony stále vybavuje své telefony technologií LCD.

Situace na trhu se smartphony v Japonsku

Situace na trhu se smartphony v Japonsku

Přesto se v Japonsku stále více než telefony Samsung prodávají domácí výrobky – Sharp, Fujitsu a Sony. Japonsko je v tomto ohledu patřičně pyšné na svou domácí výrobu a to i přesto, že v porovnání se zahraničními produkty se nejedná o špičky trhu. Nesmíme ale opomenout fakt, že to platí pouze u zařízení s operačním systémem Android. Pokud srovnáme poměry na zdejším mobilním trhu obecně, naprosto drtivě zde dominuje značka Apple.

Autor:



Nejčtenější

Už se napálilo hodně lidí. Volali jim kvůli nevěře nebo bouračce

Ilustrační foto

V posledních týdnech se stala populární aplikace, která za vás volá danému číslu a předem nahranou zprávou zkouší...

Historicky nejnižší cena. Samsung S8 můžete koupit za polovinu

Samsung Galaxy S8

Samsung po celý květen vrací při koupi loňských modelů S8 a S8+ 4 000 korun v rámci cashbacku. Jenže po registraci do...



Pět let stará operátorská revoluce. Mnozí aktéři se výročí nedožili

(Ilustrační snímek)

Tuzemský mobilní trh zažil v roce 2013 zásadní proměnu, vedle síťových operátorů na něm začali působit i další...

Apple se už jednou spálil. Přesto je opět ve hře levný smartphone

iPhone 5s spolu s levnější variantou 5c s plastovým krytem

Je téměř jisté, že duo nástupců historicky nejdražšího iPhonu letos doplní ještě třetí levnější model s LCD panelem....

Neomezené tarify jen tak nebudou, nahradily by wi-fi, říká šéf Vodafone

Petr Dvořák, nový generální ředitel české pobočky Vodafonu

Neomezené mobilní datové tarify budou moci operátoři nabídnout, až budou mít domácnosti dostatečně rychlý pevný...

Další z rubriky

Americký prezident Trump zachraňuje čínský kolos, který Američané potopili

Americký prezident Donald Trump (18.4.2018)

Spojené státy uvalily sedmileté embargo na společnost ZTE. To fakticky znamená krach tohoto obřího technologického...

Smartphony zažívají v Evropě útlum. Dodávky rekordně klesly

Dodávky smartphonů v Evropě za první čtvrtletí 2018

V prvním čtvrtletí bylo na evropské trhy dodáno meziročně o rekordních 6,3 procenta méně chytrých telefonů. Vyplývá to...

Aplikace měla hlídat teenagery, neuhlídala ani sama sebe

(Ilustrační snímek)

Služba, která umožňovala rodičům sledovat aktivitu dětí na mobilech, zcela selhala v ochraně dat. Na internet unikla...



Najdete na iDNES.cz