Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Japonci se stydí za nejlepší mobil na trhu

  0:18aktualizováno  0:18
Prodej šesté generace top modelů jihokorejského Samsungu začal i v Japonsku, ovšem v poněkud strohém stylu. Japonský trh se smartphony totiž nemůže unést fakt, že jeden z nejočekávanějších modelů tohoto roku není z jejich produkce.

Oficiální promo materiály pobočky Samsung v Japonsku zamlčují název značky | foto: samsung.com/jp

Šestá generace topmodelu Galaxy S zažívá velice chladné uvítání na japonský trh. Nejnovější počin Samsungu se tu začal prodávat 8. dubna, ale je víc než zřejmé, že korejská značka není v Japonsku příliš vítaná. Marketingová kampaň byla na zdejším trhu jen velice stručná a japonští operátoři si dvojice nových telefonů prakticky nevšímají.

Navrch se všichni prodejci, včetně oficiální pobočky Samsungu, snaží nemilosrdně odstranit firemní logo jak ze samotných telefonů, tak z veškerých propagačních materiálů.

Operátor NTT docomo zapírá, že by existovala značka Samsung
Ani na oficiálních stránkách japonského Samsungu nenalezneme logo firmy

Operátor NTT docomo zapírá, že by existovala značka Samsung

Operátoři, kteří tento telefon nabízejí, jsou pouze dva. NTT DoCoMo nabízí model S6 jen ve variantě s 32GB pamětí a ve zlaté a černé barvě. S6 edge se dá u tohoto operátora pořídit pouze ve zlaté a zelené barvě a jen s 64GB pamětí. Značka Samsung je zde zcela potlačena, v popisu produktu a na těle samotného mobilu nalezneme pouze označení „Galaxy“ a logo operátora.

Operátor KDDI dokonce zcela ignoruje model S6 a nabízí výhradně S6 edge v černé, bílé a zlaté barvě s možností volby mezi pamětí 32 nebo 64 GB. Logo Samsung opět nenajdeme téměř nikde, pouze malým písmem na stránkách operátora vedle označení modelu.

Zvláštní japonské značení mobilů

U japonských operátorů je obvyklé, že mobily značí zkratkou, v které nebývá jméno výrobce. SO je například Sony. Jenže třeba na Xperii Z3 od Sony je logo výrobce tradičně nad displejem, u Samsungu logo chybí. Příklad zde.

Není to poprvé, kdy operátoři mazali logo Samsungu z telefonů. NTT DoCoMo už reguloval původní model Galaxy S z roku 2010. Tehdy se logo přesunulo do spodní části zadního krytu, z přední části pak zcela zmizelo. Vloni byla podobně upravena i pátá generace řady Galaxy S, a to u obou operátorů. NTT DoCoMo opět odsunul logo Samsung do spodní zadní části, KDDI jej zcela odstranil a na telefonu nechal pouze označení „Galaxy S“. Pro NTT DoCoMo je tak letošní rok premiérou v ohledu, že se loga Samsung zbavil úplně.

Navíc u tohoto operátora lze logo výrobce nalézt pouze až na 30. straně produktové brožury, kde se nachází právní ustanovení. Pokud by telefon kupoval člověk zcela neseznámený se situací na trhu smartphonů, pravděpodobně by se domníval, že výrobce těchto telefonů je značka Galaxy.

Japonsko na Jižní Koreu nestačí

Japonsko, jakožto jedna z technologických velmocí, se zkrátka odmítá smířit s faktem, že je Jižní Korea v oblasti mobilních technologií začíná předbíhat. Například technologii LTE Advanced (LTE-A), kterou Jižní Korea uvedla do provozu už před rokem, začíná Japonsko spouštět teprve nyní.

Paradoxně právě japonský operátor NTT DoCoMo byl prvním operátorem na světě, který v roce 2001 spustil technologii 3G. Zatímco ve zbytku světa se posílaly pouze zprávy SMS, Japonci již běžně posílali telefonem e-maily.

Co se samotných telefonů týče, tak například v oblasti zobrazovacích technologií je Jižní Korea oproti Japonsku také napřed. OLED panely jsou právě u Samsungu naprosto běžnou záležitostí, jihokorejští výrobci se je navíc učí i ohýbat. Oproti tomu například japonské Sony stále vybavuje své telefony technologií LCD.

Situace na trhu se smartphony v Japonsku

Situace na trhu se smartphony v Japonsku

Přesto se v Japonsku stále více než telefony Samsung prodávají domácí výrobky – Sharp, Fujitsu a Sony. Japonsko je v tomto ohledu patřičně pyšné na svou domácí výrobu a to i přesto, že v porovnání se zahraničními produkty se nejedná o špičky trhu. Nesmíme ale opomenout fakt, že to platí pouze u zařízení s operačním systémem Android. Pokud srovnáme poměry na zdejším mobilním trhu obecně, naprosto drtivě zde dominuje značka Apple.

Autor:




Nejčtenější

Lenovo Moto E4 a Lenovo Moto E4 Plus
Větší model zaujal obří baterií. Toto jsou nové levné motoroly

Do rukou se nám dostaly smartphony Lenovo Moto E4 a E4 Plus. Jedná se o modely nižší střední třídy, z nichž je zajímavý zejména ten větší svou vysokou...  celý článek

LG Q6
Do prodeje se dostal nový zmenšený supersmartphone. Cena je solidní

Na našem trhu se začalo prodávat zmenšené LG, která boduje designem, rozměry a skvělým displejem. Přináší moderní konstrukci vycházející ze špičkového modelu...  celý článek

Google Pixel XL 2
Nové Pixely od Googlu odhaleny, ovšem zatím jen zezadu. Levné nebudou

Google oficiálně představí nové smartphony řady Pixel za necelé dva týdny. Podoba novinek je už odhalena, ovšem zatím pouze zezadu. Známé jsou už i ceny.  celý článek

Řídící jednotka stojanu Huawei technologie LTE/UMTS
Zcela mění technologii sítě, a tak převedou zákazníky ke konkurenci

Operátor Nordic Telecom poskytuje mobilní internet na starší technologii CDMA a atypické frekvenci 420 MHz. Nyní bude síť měnit a využije moderní technologii...  celý článek

Huawei Mate 10
Kdo bude mít nejdražší smartphone na trhu? iPhone X ohrozí nový Huawei

Huawei se vypracoval na jednoho z největších producentů smartphonů. Odpovídá tomu i sebevědomí čínské značky. Chystaný model Mate 10 má mít v nejvyšší...  celý článek

Další z rubriky

Donald Trump při předvolebním setkání s voliči v americkém městě North...
Trump má v iPhonu jedinou aplikaci. Jakou, to uhádne každý

Aktivita amerického prezidenta na sociální síti Twitter je pověstná, takže není divu, že prezidentský iPhone prostý všech vymožeností přeci jen jednu aplikaci...  celý článek

Sony Xperia XZ1
Smartphony jsou konečně chytré, inovace táhne software

Veletrh IFA ukázal na poli smartphonů jeden trend, který bude v blízké budoucnosti sílit. U chytrých telefonů se o ty nejzajímavější inovace postará software,...  celý článek

Apple Watch Series 3
S novými hodinkami od Applu si i zavoláte, ale ne v Česku

Ačkoliv nové hodinky Apple Watch při představení výrazně zastínila speciální edice iPhonu, mají jednu poměrně klíčovou vlastnost - umí fungovat nezávisle na...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.