Mobilní operátoři se zaměřují na služby spojené s mobilní sítí a výrobci věnují energii telefonům. Hmatatelné telefony jsou ovšem narozdíl od abstraktních služeb mnohem lépe propagovatelné. Zákazníci mají o nové telefony větší zájem než o služby a dokáží je také mnohem lépe odlišit.
Velký zájem o klíčové modely vytvořil fenomén brandování telefonů, kdy se operátoři snaží co nejvíce spojit své jméno a služby s některým telefonem. Podle množství objednaných telefonů tak operátor může získat upravené menu, spořič obrazovky, speciální ikony nebo pevně nadefinovaná tlačítka. Pomyslným vrcholem brandování je logo operátora vytištěné přímo na přístroji, se kterým se můžeme setkat u exkluzivních nabídek (Sharp GX23 – véčko pro Live! nebo Sharp TM100 - T-Mobile připravil ostrou specialitu).
Výhodu má v tomto boji globální operátor, protože nakupuje mnohem větší objemy telefonů, které pak distribuuje mezi jednotlivé pobočky. Snadno si tak může vybojovat například časově omezenou exkluzivitu na některý model. V případě, že telefon nenabízí i konkurence, je pak samozřejmě pro operátora výhodné začít jej propagovat.
Japonský Vodafone zveřejnil prezentaci svých konceptů, které plánuje exkluzivně nabízet svým zákazníkům. Jak to již u konceptů bývá, není jistě, že někdy spatří výlohy obchodů. Jisté je pouze to, že se jedná o další přehlídku velmi zajímavých modelů.
Wallet - pestrobarevné peněženky
Flex - displej tam, kde se vám líbí
Digi-k - véčko s optickým zoomem a podporou SD karet
Game - herní konzole nebo telefon?
Kono - brzy bude v nabídce
Apple - jablko s digitálním fotoaparátem
Tile - čistý japonský design
tRi - smartphone s utajenou klávesnicí
Původní prezentace Vodafone je k nahlédnutí zde. Pouze upozorňujeme, že je velmi nepřehledná a k jejímu přehrání budete potřebovat přehrávač Flash.