Za módní telefon je přitom považován takový přístroj, který si zákazník kupuje výhradně jako doplněk svého image.
Výrobcům nakonec ani nic jiného než zaměření na výjimečný design v horizontu několika let nezbude. V dnešní době začíná být téměř nemožné odlišit produkty od ostatních přidáním nové technologie. Na trhu totiž existují standardizované mobilní platformy, do kterých se jen nahrávají jiné soubory, popř. se osazují různými displeji a fotomoduly.
Zákazník tak brzy uvidí na pultech zařízení, která jsou po stránce specifikace téměř totožná. Právě estetický dojem z telefonu sehraje klíčovou roli v okamžiku, kdy se bude rozhodovat o tom, za který z nich si připlatí.
Výrobci proto stále častěji spojují svou značku se jménem některého slavného módního návrháře nebo designera. Posledním případem takové symbiózy je Nokia 7270 v limitované edici od Versace. Svůj mobilní telefon už ale navrhl také Ora-Ito, Porsche, Pininfarina, Anna Sui nebo Zac Posen.