Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hudební portál t-music se změnil: je přehlednější a nabízí komunitní služby

  12:13aktualizováno  12:13
T-Mobile dnes přišel s dlouho plánovanou změnou svého on-line obchodu s hudbou. Kromě inovovaného rozhraní je pro uživatele připraven bohatý katalog interpretů, na jehož rozšiřování se navíc mohou sami podílet.

T-Mobile spustil novou verzi svého hudebního portálu t-music | foto: t-music.cz

Mezi další novinky patří například možnost tvorby uživatelských profilů zahrnujících playlisty oblíbených skladeb, videokanály, vlastní blogy a další komunitní funkce. Již dříve bohatá nabídka songů k zakoupení a stažení byla dále rozšířena a nově propojena s ostatním hudebním obsahem. V databázi je tak nyní k dispozici více než 1 milion skladeb a tisíce mobilních zvonění a uvítacích tónů.

"T-music.cz se mění na největší český hudební katalog, který je doplněn komunitními službami a hudebním magazínem. Hudební fanoušci mají možnost doplňovat profily jednotlivých interpretů a tím pomáhat budovat tento hudební server," řekl Michal Němec, ředitel portálů mobilních služeb T-Mobilu.

Přes 80 tisíc interpretů

U vybraných interpretů jsou v katalogu k dispozici profilové informace zahrnující biografické údaje, fotky, videa, zajímavé odkazy, novinky i recenze. Vzhledem k rozsahu katalogu se T-Mobile snaží využít síly uživatelské komunity, která má vyplnit informace k většině interpretů sama. Přihlášení uživatelé mohou v profilech kapel a zpěváků doplňovat všechny informace, jež o svých oblíbených umělcích vědí. Dvacet nejpilnějších v každém měsíci bude odměněno balíčky plnými muziky, lístků na koncerty a tričky či jinými dárkovými předměty. Všichni ostatní se mohou zapojit do pravidelných soutěží o CD, bezplatné stahování nebo lístky na vystoupení světových i domácích hvězd.

t-music: takový malý český last.fm
 
Nový t-music neznamená jen pestrý hudební katalog. Podstatným vylepšením je také integrace tzv. komunitních funkcí, které registrovaným uživatelům umožní vytvořit a sdílet vlastní hudební profily. Každý si zde může doplnit fotografii a podrobnější informace o sobě a svém vkusu, vytvářet seznamy oblíbených skladeb, přidávat odkazy, apod. Uživatelé si mezi sebou mohou posílat soukromé zprávy, případně veřejně komentovat události na svých profilech. Každý zde také může začít vytvářet vlastní blog (nejen) s hudební tematikou. Nejtalentovanější fanoušci navíc mohou v t-music "prorazit" coby oficiální pravidelní přispěvatelé t-music.

Na t-music si své blogy povedou také někteří uznávaní čeští muzikanti a publicisté. Přispívat zde pravidelně budou například Rae (kapela Clou), Joshua (skupina 100°C) či Poeta (Rádio Spin). O pozornost návštěvníků se přihlásí také původní, denně aktualizovaný hudební magazín, který nabídne reflexi aktuálního dění na hudební scéně.

Hodnocení: pokus, který zůstal na půl cesty

Portál t-music má ambici stát se komunitním webem v duchu trendu Web 2.0, který by spolunaplňovali jeho zákazníci. Každý má možnost upravovat informace o svém oblíbeném interpretovi, doplňovat recenze nebo přidávat odkazy na články na jiných webech. Proč ale zůstal pokus na půl cesty? Na stejném webu funguje i webový magazín, který obsahuje články o hudbě z různých zdrojů (bohužel bez odkazu na původní zdrojový článek a bez možnosti diskuse). Pokud se nějaký článek objeví v Hudebním magazínu, automaticky se nezařadí do článků o interpretovi, přitom ve článku odkazy na interpreta jsou.

Navíc jednotlivé kapely nebo jejich alba nejdou opatřovat uživatelskými tagy a nejdou hodnotit jinak než "album se mi líbí", což je možná příznivé pro kapelu, ale nemá to žádnou vypovídací hodnotu; toto hodnocení se pouze zobrazí u uživatelského profilu mezi oblíbenou hudbou.

Navíc t-music tvrdí, že je hudební katalog, ale toto tvrzení je velice odvážné. Stačí se podívat na iTunes Store nebo MP3 sekci na serveru Amazon.com, kde takové katalogy skutečně fungují. Přehledné seznamy nejstahovanějších skladeb, nejoblíbenějších interpretů a automatické doplňování podobné hudby u zobrazených desek. Ale to je také způsobeno jiným zaměřením. Jak nám řekl Michal Němec, hlavní cílovou skupinou t-music jsou mladí lidé mezi patnácti a dvaceti pěti lety, čemuž odpovídá i grafika a lehká nepřehlednost.

Co ještě chybí novému webu t-music, je skutečná komunitní podoba. Web totiž nemá propojení na další služby, nemůžete zadat například účet na MySpace, Last.fm, Twitter, Skype ani další údaje. Přitom většina těchto služeb umožňuje výměnu informací, takže ke spoustě údajů by t-music mohl přijít naprosto "zdarma".

Předplatné za hudbu možná

T-Mobile také uvažuje o zavedení předplatného na hudbu, které by bylo dostupné na mobilním telefonu i na počítači. "Ale bude to záležet na hudebních vydavatelích. Za ceny, jaké nasadilo i-legálně, nejde o perspektivní službu," řekl iDNES.cz Michal Němec. Akceptovatelná cena uživateli je podle Němce sto korun měsíčně. Nový katalog interpretů vychází z původní nabídky hudebního obchodu t-music PLAY! a zahrnuje rovněž více než 5 tisíc skladeb v plné délce od 1 700 lokálních umělců z partnerského serveru stage.cz a veškerý mobilní obsah, který je nabízen na t-zones.cz. Vznikla tak unikátní hudební databáze s největší nabídkou dostupnou na českém trhu: přes 1 milion skladeb z cca 85 tisíc alb od více než 80 tisíc interpretů, zhruba 20 tisíc mobilních zvonění a 5 tisíc uvítacích tónů.


Nejčtenější

Tak bude vypadat letošní nejlevnější iPhone, zepředu připomíná desítku

Render chystaného LCD iPhonu s 6,1palcovým panelem ve společnosti menšího...

Uvedení nových iPhonů se blíží, jejich oficiální odhalení proběhne už za dva měsíce. Víme, že budou tři a alespoň z...

Blesková krádež. Zloději za 30 sekund vybílili obchod Applu

Blesková krádež v kalifornském Apple Storu

Skupina mužů za méně než minutu vykradla před očima zákazníků i personálu obchod Apple Store v kalifornském Fresnu....



Xiaomi pokračuje v dumpingových akcích. Redmi S2 bude za 300 korun

Nová prodejna mobilů v Olomouci přilákala stovky lidí

Agresivní marketing čínské značky v Česku pokračuje. Xiaomi otevírá třetí obchod a tradičně první den nabízí produkty s...

Recenze: Nokia 8 Sirocco je skutečně luxusní a má skvěle odladěný Android

Nokia 8 Sirocco

Firma HMD Global postupně rozšiřuje svou nabídku smartphonů Nokia i do vyšších pater. Prozatím tou nejlepší nokií,...

Novinka za 975 korun nahradí smartphone a nepotřebuje dotykový displej

JioPhone 2

Obyčejné mobily nejsou mrtvé. Právě naopak. Jestliže prodeje smartphonů stagnují, nebo na některých trzích dokonce...

Další z rubriky

T-Mobile útočí na O2. Přebíjí jeho datové balíčky do ciziny

T-Mobile útočí na roamingové datové balíčky O2

Dosud měl T-Mobile nejdražší roamingová data mimo Evropskou unii. Teď výrazně zlevňuje a navíc se trefuje do...

Za 99 korun si můžete vzít na chatu domácí LTE internet od T-Mobilu

Ilustrační snímek

T-Mobile letos v dubnu zjednodušil instalaci základního tarifu pevného internetu přes LTE. Nová služba vyžaduje pouze...

Vodafone se v Česku pochlubil 5G sítí. Rychlosti jsou závratné

Veřejný test 5G sítí operátora Vodafone během filmového festivalu v Karlových...

Až 1,8 Gbit/s dokázala v prvním veřejném testu přenášet 5G síť Vodafonu. V praxi je však ještě důležitější nízká...

Najdete na iDNES.cz