Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Hudební portál t-music se změnil: je přehlednější a nabízí komunitní služby

  12:13aktualizováno  12:13
T-Mobile dnes přišel s dlouho plánovanou změnou svého on-line obchodu s hudbou. Kromě inovovaného rozhraní je pro uživatele připraven bohatý katalog interpretů, na jehož rozšiřování se navíc mohou sami podílet.

T-Mobile spustil novou verzi svého hudebního portálu t-music | foto: t-music.cz

Mezi další novinky patří například možnost tvorby uživatelských profilů zahrnujících playlisty oblíbených skladeb, videokanály, vlastní blogy a další komunitní funkce. Již dříve bohatá nabídka songů k zakoupení a stažení byla dále rozšířena a nově propojena s ostatním hudebním obsahem. V databázi je tak nyní k dispozici více než 1 milion skladeb a tisíce mobilních zvonění a uvítacích tónů.

"T-music.cz se mění na největší český hudební katalog, který je doplněn komunitními službami a hudebním magazínem. Hudební fanoušci mají možnost doplňovat profily jednotlivých interpretů a tím pomáhat budovat tento hudební server," řekl Michal Němec, ředitel portálů mobilních služeb T-Mobilu.

Přes 80 tisíc interpretů

U vybraných interpretů jsou v katalogu k dispozici profilové informace zahrnující biografické údaje, fotky, videa, zajímavé odkazy, novinky i recenze. Vzhledem k rozsahu katalogu se T-Mobile snaží využít síly uživatelské komunity, která má vyplnit informace k většině interpretů sama. Přihlášení uživatelé mohou v profilech kapel a zpěváků doplňovat všechny informace, jež o svých oblíbených umělcích vědí. Dvacet nejpilnějších v každém měsíci bude odměněno balíčky plnými muziky, lístků na koncerty a tričky či jinými dárkovými předměty. Všichni ostatní se mohou zapojit do pravidelných soutěží o CD, bezplatné stahování nebo lístky na vystoupení světových i domácích hvězd.

t-music: takový malý český last.fm
 
Nový t-music neznamená jen pestrý hudební katalog. Podstatným vylepšením je také integrace tzv. komunitních funkcí, které registrovaným uživatelům umožní vytvořit a sdílet vlastní hudební profily. Každý si zde může doplnit fotografii a podrobnější informace o sobě a svém vkusu, vytvářet seznamy oblíbených skladeb, přidávat odkazy, apod. Uživatelé si mezi sebou mohou posílat soukromé zprávy, případně veřejně komentovat události na svých profilech. Každý zde také může začít vytvářet vlastní blog (nejen) s hudební tematikou. Nejtalentovanější fanoušci navíc mohou v t-music "prorazit" coby oficiální pravidelní přispěvatelé t-music.

Na t-music si své blogy povedou také někteří uznávaní čeští muzikanti a publicisté. Přispívat zde pravidelně budou například Rae (kapela Clou), Joshua (skupina 100°C) či Poeta (Rádio Spin). O pozornost návštěvníků se přihlásí také původní, denně aktualizovaný hudební magazín, který nabídne reflexi aktuálního dění na hudební scéně.

Hodnocení: pokus, který zůstal na půl cesty

Portál t-music má ambici stát se komunitním webem v duchu trendu Web 2.0, který by spolunaplňovali jeho zákazníci. Každý má možnost upravovat informace o svém oblíbeném interpretovi, doplňovat recenze nebo přidávat odkazy na články na jiných webech. Proč ale zůstal pokus na půl cesty? Na stejném webu funguje i webový magazín, který obsahuje články o hudbě z různých zdrojů (bohužel bez odkazu na původní zdrojový článek a bez možnosti diskuse). Pokud se nějaký článek objeví v Hudebním magazínu, automaticky se nezařadí do článků o interpretovi, přitom ve článku odkazy na interpreta jsou.

Navíc jednotlivé kapely nebo jejich alba nejdou opatřovat uživatelskými tagy a nejdou hodnotit jinak než "album se mi líbí", což je možná příznivé pro kapelu, ale nemá to žádnou vypovídací hodnotu; toto hodnocení se pouze zobrazí u uživatelského profilu mezi oblíbenou hudbou.

Navíc t-music tvrdí, že je hudební katalog, ale toto tvrzení je velice odvážné. Stačí se podívat na iTunes Store nebo MP3 sekci na serveru Amazon.com, kde takové katalogy skutečně fungují. Přehledné seznamy nejstahovanějších skladeb, nejoblíbenějších interpretů a automatické doplňování podobné hudby u zobrazených desek. Ale to je také způsobeno jiným zaměřením. Jak nám řekl Michal Němec, hlavní cílovou skupinou t-music jsou mladí lidé mezi patnácti a dvaceti pěti lety, čemuž odpovídá i grafika a lehká nepřehlednost.

Co ještě chybí novému webu t-music, je skutečná komunitní podoba. Web totiž nemá propojení na další služby, nemůžete zadat například účet na MySpace, Last.fm, Twitter, Skype ani další údaje. Přitom většina těchto služeb umožňuje výměnu informací, takže ke spoustě údajů by t-music mohl přijít naprosto "zdarma".

Předplatné za hudbu možná

T-Mobile také uvažuje o zavedení předplatného na hudbu, které by bylo dostupné na mobilním telefonu i na počítači. "Ale bude to záležet na hudebních vydavatelích. Za ceny, jaké nasadilo i-legálně, nejde o perspektivní službu," řekl iDNES.cz Michal Němec. Akceptovatelná cena uživateli je podle Němce sto korun měsíčně. Nový katalog interpretů vychází z původní nabídky hudebního obchodu t-music PLAY! a zahrnuje rovněž více než 5 tisíc skladeb v plné délce od 1 700 lokálních umělců z partnerského serveru stage.cz a veškerý mobilní obsah, který je nabízen na t-zones.cz. Vznikla tak unikátní hudební databáze s největší nabídkou dostupnou na českém trhu: přes 1 milion skladeb z cca 85 tisíc alb od více než 80 tisíc interpretů, zhruba 20 tisíc mobilních zvonění a 5 tisíc uvítacích tónů.



Nejčtenější

Nový „levný“ iPhone má být hit. Prodat se ho má 100 milionů

Trojice iPhonů pro rok 2018

Apple chystá na letošní rok tři nové iPhony. Jedním z nich má být levnější model, který nebude mít OLED displej. A...

Nepoužívejte smartphony Huawei a ZTE, varují Američany FBI, CIA i NSA

Huawei Mate 10 Pro bude v USA k dostání u BestBuy

Huawei chtěl letos vzít útokem Spojené státy, a to s pomocí tamních klíčových operátorů. Z možné dohody však nakonec...



Teď přijde řada na naše peníze. V Číně totiž končí zlaté časy

Xiaomi Mi 6

Čínský trh s chytrými telefony je největší na světě, ale loni se podle všeho dostal do potíží. Po letech růstu přišel...

Lidé si stěžovali na špatný signál. Rušil ho těžař bitcoinů

(Ilustrační snímek)

Newyorští zákazníci amerického operátora T-Mobile si stěžovali na znatelný šum během telefonních hovorů. Ukázalo se, že...

Vše, co od smartphonu očekáváte, jen za 6 000. Test Honor 9 Lite

Honor 9 Lite

Honor 9 Lite je žhavou novinkou na českém trhu a také je potenciálním prodejním hitem. Smartphone s moderními funkcemi...

Další z rubriky

Vodafone bude mít dočasné vedení. Báča opouští post generálního ředitele

Šéf českého Vodafonu Jiří Báča

Vedení českého Vodafonu čeká po necelém roce opět změna. Jiří Báča, který firmu vedl od loňského února, totiž k 15....

Vytrolil T-Mobile, koupil doménu z reklamy a přesměroval ji na konkurenci

T-Mobile Hotel Růženka

Nová reklamní kampaň T-Mobilu se odehrává ve smyšleném horském hotelu Růženka. Ovšem když zkusíte doménu...

To by byl obchod roku. Vodafone potvrdil, že se zajímá o koupi UPC

Vodafone jedná o převzetí operátora UPC

Vodafone oficiálně potvrdil, že začal jednání o části společnosti Liberty Global, jejíž součástí je česká pobočka...

"2018", rok kdy se stanu maminkou!
"2018", rok kdy se stanu maminkou!

Deníček mladé maminky, která popisuje, jaké to je stát se maminkou.



Najdete na iDNES.cz