Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hudební magnáty zachraňují miliardy z mobilních vyzvánění

aktualizováno 
Hudební průmysl je v krizi. Oproti loňskému roku poklesl jeho zisk o další tři procenta a producenti tak hledají nový směr, který stagnující trend zastaví. Trh s mobilním obsahem je pro ně podle analytických firem jasnou volbou.

Hudební průmysl upadá a trh s vyzváněcími tóny roste. Své šance se tak snaží využít nahrávací společnosti, jejichž zisky rok od roku klesají.

Podle analytických firem nemají ani jinou možnost. O hudební nosiče již není takový zájem a do popředí se dostávají internetové obchody s hudbou. Zlatým dolem jsou pak stále populárnější hudební telefony.

Producenti se o své místo na trhu doslova perou. Trh s melodiemi obrací naruby. V budoucnu se stane standardem, že budete mít možnost stáhnout zcela nový singl dříve, než jej uslyšíte z rádia.

Naděje vkládají do mobilních telefonů i rozhlasové stanice. Například společnost Sirius Satellite Radio uzavřela smlouvu se třetím největším mobilním operátorem ve Spojených státech, firmou Sprint. - více zde

Mohou za to miliardy

Chování hudebních producentů a potažmo i kapel je ovlivněno finančními výsledky. Vyzváněcí tóny dokázaly za minulý rok vydělat jen na území Spojených států více než 500 milionů amerických dolarů.

Celosvětové zisky sahající na hodnotu 33 miliard amerických dolarů (cca 750 miliard korun) pak mohou pomoci hudebnímu průmyslu k návratu na výsluní.

Podle analytických firem mají zisky v této oblasti i nadále růst. V příštím roce by měla být v USA pokořena hranice 600 milionů dolarů.

Samotní producenti se tak setkávají se stále větším tlakem jak ze stran kapel, tak poskytovatelů mobilního obsahu. Umělci začínají chápat mobilní telefony i jako silnější tahák než rádio. - více zde

V době výrazných poklesů prodejů klasických hudebních nosičů jsou mobilní telefony pro hudební průmysl doslova záchranou. Samozřejmě, že ani operátoři nepřijdou zkrátka. Je potřeba zajistit nejen nové formáty, ale také kvalitní datové služby. - více zde

Coldplay jsou průkopníky, ale i terčem kritiky

O potenciálu mobilního trhu nás již přesvědčila úspěšná britská kapela Coldplay. Svůj nový singl nabídla nejdříve jako vyzváněcí melodii a až poté se k ní dostala rádia. Zisky umělců i nahrávací společnosti tím výrazně posílily. - více zde

K mobilním telefonům nejsou lhostejné ani jiné celebrity. Americká smetánka považuje vlastní vyzvánění v nabídce operátora i za jakousi formu zadostiučinění. Věří, že se tak dostane jejich hudba blíže k uživatelům.

"Možnost dostat svou hudbu mezi lidi prostřednictvím mobilních telefonů je určitě velmi zajímavá i pro mladé, začínající kapely," řekl Miky Wanderer, frontman nezávislé kytarovky Fresh Broccoli.

Vstupu na mobilní trh se nebránila ani britská megastar Robbie Williams. Po podepsání spolupráce s nadnárodním operátorem si své postavení u uživatelů mobilních telefonů nemůže vynachválit. Stát se tváří T-Mobilu se mu skutečně vyplatilo.

"Spolupráce s T-Mobile je skvělá příležitost, jak dostat mou hudbu a videa blíže k uživatelům mobilních telefonů. Hudební telefony jsou k tomuto účelu ideálními prostředníky," nechal se slyšet úspěšný zpěvák při představení speciální edice modelu W300i od Sony Ericssonu. - více zde

Ne všechny kapely ale hledí na spojení s mobilním trhem kladně. Nadějná britská kytarovka Arctic Monkeys ve své písni A Certain Romance nepřímo kritizuje Coldplay za propůjčení se tak podřadnému trhu, za jaký vyzváněcí tóny považuje.

Budoucnost je růžová

Pokud se nahrávacím společnostem podaří úspěšně vstoupit na trh s mobilními telefony, nemusí se o svou budoucnost bát. Hudební modely se těší velké popularitě a uživatelé raději zaplatí jeden dolar za oblíbenou píseň v internetovém obchodě, než patnáct dolarů za celé album na běžném nosiči.

Úspěšnost takového obchodního modelu dokazuje již fungující internetový server americké společnosti Apple. Bez iTunes si dnes nedokáže představit svůj život nejeden majitel iPodu. Tohoto trendu se přitom nezapomněl chytit ani nejznámější americký výrobce mobilních telefonů, Motorola. - více zde

Autor:




Nejčtenější

Fidget spinner mobil pořídíte za asi 350 korun.
Hit letošního roku už můžete mít i jako mobil. Stojí několik stovek

Hračka původně určená k relaxaci, fidget spinner, je hitem letošního roku. Její slávy využil výrobce z Hongkongu, který do ní vtěsnal celý funkční mobil....  celý článek

ZTE Axon M
Výjimečný rozevírací smartphone je tu, ale konstrukce je zvláštní

Na rozkládací smartphony s ohebnými displeji se čeká už nějaký ten pátek. Nové ZTE Axon M sice přináší rozevírací koncepci, ovšem ohebný displej nemá. To...  celý článek

Příchod sítí 5G je plánován na rok 2020
Nástup sítí 5G je zase o něco blíže. První vysílače jsou už postavené

Berlín Příchod sítí 5G je plánován až na rok 2020, ale k důležitým milníkům dochází už teď. Společnost Deutsche Telekom spustila první evropské vysílače umožňující...  celý článek

Funkční 18palcový OLED displej lze nyní srolovat do 3cm ruličky.
Za tři roky budou mít iPhony ohebný displej. Samsung ostrouhá

iPhone se podle zákulisních informací dohodl s LG na vývoji ohebného displeje pro budoucí iPhony. Samsung tak přijde o lukrativní byznys.  celý článek

Fotografické čipy Samsung ISOCELL
Už nebudou vykukovat. Samsung představil mobilní foťáky Isocell

Špičkové chytré telefony mnohým nahradí digitální kompakt. Z fotografických čipů pro smartphony se tak stává zajímavý segment a Samsung patří i v tomto směru...  celý článek

Další z rubriky

Pixel 2 fotoaparát
iPhone 8 už nemá nejlepší foťák. Prvenství mu vydrželo jen několik dnů

Jen několik dní se ohřál Apple iPhone 8 Plus na trůnu nejlepšího fotomobilu podle testů organizace DxO Mark. V žebříčku mobilních telefonů se mu totiž shodným...  celý článek

Americký ministr vnitřní bezpečnosti John Kelly s prezidentem Donaldem Trumpem...
Hackeři mohli odposlouchávat iPhone amerického ministra vnitra

Současný vedoucí prezidentské kanceláře John Kelly má na svědomí poměrně hrubý bezpečnostní přešlap. Jeho iPhone v době, kdy sloužil jako ministr vnitra USA,...  celý článek

Za nový iPhone 8 si nechal na ruku vytetovat logo T-Mobilu
Chtěl iPhone zdarma a tak si nechal vytetoval logo T-Mobilu

Neobvyklý způsob, jak si pořídit nový mobil, zvolil muž z USA. Domluvil se s ředitelem T-Mobilu, že si nechá vytetovat logo tohoto operátora na ruku výměnou za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.