Otevření značkového obchodu Huawei v Praze na Národní třídě

Otevření značkového obchodu Huawei v Praze na Národní třídě | foto: Luděk Vokáč, iDNES.cz

Huawei rozjíždí, co jiní vzdali. Otvírá vlastní prodejnu s mobily

  • 2
Čínskému Huawei se v posledních letech daří a platí to i pro český trh. I proto firma rozšiřuje své aktivity a investuje, což se projevilo i otevřením první značkové prodejny Huawei v České republice. Firma tedy zkouší to, co jiní konkurenti před ní vzdali. A navíc by brzy měly následovat i další prodejny.

V nákupním centru Quadrio na Národní třídě v Praze byl otevřen první značkový obchod Huawei v Česku. Zástupci firmy vyzdvihují jeho snadnou dostupnost a dlouhou otevírací dobu – sedm dní v týdnu, vždy až do devíti hodin do večera.

Zákazníci si sem nemusí jen přijít pro nový telefon, tablet nebo chytré hodinky, ale mohou zde zakoupit i příslušenství a také samozřejmě od obsluhy získají pomoc v případech, kdy si u svého přístroje Huawei nebo Honor nebudou s něčím vědět rady.

Mimochodem, telefony značky Honor prodejna nabízí také, ale krčí se trochu v koutku, hlavní prostor dostává v relativně malém obchůdku na exponovaném místě v přízemí obchodního centra značka Huawei. Podle toho, co naznačují někteří zástupci firmy, by pak nemuselo zůstat jen u tohoto jednoho pražského obchodu, kamenné prodejny by mohla firma otevírat i v dalších větších městech České republiky. Značkovou prodejnu, jak už to tak v těchto formátech bývá, provozuje jeden z distributorů Huawei.

Tyto plány jsou důkazem toho, že je Huawei na českém trhu již dobře etablován. Svou vlastní prodejnu tu totiž moc výrobců nemá. Síť značkových prodejen tu provozuje dlouhodobě Samsung, k dalším zástupcům s oficiálními „flagship story“ můžeme počítat třeba Sony s jeho Sony Centry a LG s prodejnou v Praze v nákupním centru Harfa.

To jsou ale všechno značky, které mají mnohem širší sortiment než jen mobilní telefony a příbuzné produkty. Huawei je tak vlastně jedinou firmou, která se soustředí čistě na prodej mobilních telefonů a má v Česku značkový kamenný obchod.

Dříve takové obchody mívala Nokia, ale ty samozřejmě s jejím přechodem pod Microsoft zmizely, teď se firma postupně vrací na trh a kamenné prodejny určitě alespoň z počátku nepřipadají v úvahu. Značkovou prodejnu mělo i HTC, nejprve se nacházela v ulici Na Poříčí ve slavném Paláci Archa, pak HTC otevřelo jakýsi „hub“, který měl spíše sdružovat komunitu příznivců značky a nabízet další aktivity. Ani ten ale nepřežil.

Značkový butik mimochodem v Česku uzavřel i distributor luxusní značky Vertu, i ta se teď na pražský trh vrací, ale jen formou zákaznického centra, které není klasickou prodejnou s výlohou a vstupem „z ulice“.

Jiné firmy se v Česku ani zatím k otevření svého oficiálního obchodu neodvážily a tak nechávají pole zcela volné pro své distributory. Několik prodejců značky Apple například provozuje své prodejny specializované na produkty výhradně této značky, ale oficiální Apple Store v Česku není.

Jakýsi showroom před časem otevřel také jeden z prodejců značky Xiaomi. A obchod s telefony BlackBerry najdeme v Praze na Vinohradech, ale i to je jen neoficiální prodejna.


Témata: Huawei