V rozhovoru s listem The Wall Street Journal to řekl šéf divize pro spotřební elektroniku Richard Yu. Své odhodlání opírá nejen o prodeje v Číně, které společnosti rostou navzdory zpomalujícímu se růstu místního trhu se smartphony, ale také o velmi rychle rostoucí prodejní čísla v Evropě.
Společnosti se prý daří i na rozvíjejících se trzích. Naopak na trzích v Japonsku a USA její prodeje zaostávají za očekáváním. Yu přiznal, že zde je firma trochu pozadu, ale hodlá to dohánět. Konkrétně na americkém trhu jí hodně pomáhá spojení s Googlem, pro který vyrábí Nexus 6P (více v redakčním testu zde). Díky tomu se čínská značka dostala do povědomí místních uživatelů.
Expandovat mimo Čínu se dosud báli, odvahu jim dodá dohoda s Microsoftem |
„Doufám, že za pět let budeme mít více než 20%, možná více než 25% podíl na světovém trhu,“ uvedl v rozhovoru Yu. Je si přitom vědom, že dosažení takového cíle nebude snadné. Huawei má podle něj však velkou výhodu v tom, že může poskytovat lepší inovace. Ať už na poli fotografických snímačů v mobilech, nebo ve spojení s virtuální realitou.
Podle údajů výzkumné skupiny Gartner zvýšila společnost Huawei v letošním prvním čtvrtletí celosvětový prodej chytrých telefonů meziročně o 60 procent na 28,9 milionu přístrojů. Na trhu jí tak patřila třetí příčka za Samsungem a Applem.
Jedničkou na světovém trhu se smartphony v prvním čtvrtletí zůstala jihokorejská společnost Samsung, jejíž prodej však stoupl pouze o necelé procento na 81,2 milionu přístrojů. Odbyt amerického Applu se dokonce propadl o 14 procent na 51,6 milionu přístrojů. Podobná čísla zveřejnila také analytická společnost Strategy Analytics (více zde).
Ne, Huawei P9 nemá foťák od legendární Leicy. Koupíte si jen nálepku |
Celkový prodej chytrých telefonů se v prvním čtvrtletí meziročně zvýšil o čtyři procenta na 349 milionů přístrojů. Gartner předpokládá, že v celém letošním roce prodej stoupne o sedm procent na 1,5 miliardy přístrojů. Tempo jeho růstu by tak mělo zpomalit o více než polovinu z loňských 14,4 procenta.
Na český trh s chytrými telefony značka Huawei oficiálně vstoupila v roce 2011. Do té doby tu čínská firma nabízela smartphony jen přes operátory, kteří je prodávali pod vlastními značkami.
Tváří marketingové kampaně Huawei v Česku je hokejista Jaromír Jágr:
18. května 2016 |