Richard Yu se v rozhovoru pro Wall Street Journal svěřil s plány společnosti. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Huawei má velký plán. Do pěti let chce překonat své rivaly

  • 6
Čínská společnost Huawei je v současnosti třetím největším prodejcem smartphonů na světě, s touto pozicí se však nehodlá smířit. Nejpozději do pěti let chce totiž pokořit i společnosti Apple a Samsung, které jsou aktuálně před ní.

V rozhovoru s listem The Wall Street Journal to řekl šéf divize pro spotřební elektroniku Richard Yu. Své odhodlání opírá nejen o prodeje v Číně, které společnosti rostou navzdory zpomalujícímu se růstu místního trhu se smartphony, ale také o velmi rychle rostoucí prodejní čísla v Evropě.

Společnosti se prý daří i na rozvíjejících se trzích. Naopak na trzích v Japonsku a USA její prodeje zaostávají za očekáváním. Yu přiznal, že zde je firma trochu pozadu, ale hodlá to dohánět. Konkrétně na americkém trhu jí hodně pomáhá spojení s Googlem, pro který vyrábí Nexus 6P (více v redakčním testu zde). Díky tomu se čínská značka dostala do povědomí místních uživatelů.

Expandovat mimo Čínu se dosud báli, odvahu jim dodá dohoda s Microsoftem

„Doufám, že za pět let budeme mít více než 20%, možná více než 25% podíl na světovém trhu,“ uvedl v rozhovoru Yu. Je si přitom vědom, že dosažení takového cíle nebude snadné. Huawei má podle něj však velkou výhodu v tom, že může poskytovat lepší inovace. Ať už na poli fotografických snímačů v mobilech, nebo ve spojení s virtuální realitou.

Podle údajů výzkumné skupiny Gartner zvýšila společnost Huawei v letošním prvním čtvrtletí celosvětový prodej chytrých telefonů meziročně o 60 procent na 28,9 milionu přístrojů. Na trhu jí tak patřila třetí příčka za Samsungem a Applem.

Jedničkou na světovém trhu se smartphony v prvním čtvrtletí zůstala jihokorejská společnost Samsung, jejíž prodej však stoupl pouze o necelé procento na 81,2 milionu přístrojů. Odbyt amerického Applu se dokonce propadl o 14 procent na 51,6 milionu přístrojů. Podobná čísla zveřejnila také analytická společnost Strategy Analytics (více zde).

Ne, Huawei P9 nemá foťák od legendární Leicy. Koupíte si jen nálepku

Celkový prodej chytrých telefonů se v prvním čtvrtletí meziročně zvýšil o čtyři procenta na 349 milionů přístrojů. Gartner předpokládá, že v celém letošním roce prodej stoupne o sedm procent na 1,5 miliardy přístrojů. Tempo jeho růstu by tak mělo zpomalit o více než polovinu z loňských 14,4 procenta.

Na český trh s chytrými telefony značka Huawei oficiálně vstoupila v roce 2011. Do té doby tu čínská firma nabízela smartphony jen přes operátory, kteří je prodávali pod vlastními značkami.

Tváří marketingové kampaně Huawei v Česku je hokejista Jaromír Jágr:

18. května 2016

,