Huawei Mate 9 Porsche Design

Huawei Mate 9 Porsche Design | foto: Huawei

Huawei chce do dvou let předehnat Apple

  • 3
Huawei má velké oči a chce se stát druhým největším výrobcem chytrých telefonů na světě. Na domácím trhu se na něj dotahují konkurenti.

Šéf společnosti Huawei Richard Yu podle agentury Reuters chce, aby se jeho společnost na poli smartphonů do dvou let stala druhým největším světovým výrobcem. Předehnat tak chce současnou dvojku Apple.

Podle slov šéfa Huaweie půjde čínský výrobce v cestě za překonáním Applu krok za krokem. V plánu jsou nové možnosti ohledně umělé inteligence, virtuální reality nebo rozšířené reality.

Huawei je v současnosti třetím největším výrobcem smartphonů na světě. Podle analytické společnosti Strategy Analytics prodala čínská společnost ve třetím čtvrtletí 33,6 milionu smartphonů, druhý Apple 45,5 milionu iPhonů.

Růst prodejů smartphonů Huawei se zpomalil, přesto stále vykazuje velmi slušnou dynamiku. Loni si ve třetím kvartále Huawei meziročně polepšil o 62 procent, letos za stejné období o 26 procent.

Huawei navíc musí na domácím čínském trhu, kde je největším producentem smartphonů, odrážet nápor ještě rychleji rostoucích rivalů. Dotahují se na něj výrobci Oppo a Vivo, kteří meziročně rostli o 136 a 81 procent. Huawei si na čínském trhu připsal jen devítiprocentní růst.

Značky Oppo i Vivo v Číně prodaly téměř stejný počet chytrých telefonů jako Huawei. Oppo prodalo 17 milionů smartphonů, Vivo 16,5 milionu. Huawei na domácím trhu prodal 18 milionů smartphonů.

Pro Huawei jsou tak důležité vyspělé trhy mimo Čínu. Prodal na nich polovinu své produkce. Je tak mezi čínskými výrobci výjimečný, ostatní tamní výrobci se zaměřují především na domácí trh a mimo něj neprodávají vůbec nebo jen omezeně v některých regionech.

Huawei má tedy oproti domácím rivalům výhodu v diverzifikaci trhů, přesto je pro něj čínský trh velmi důležitý. Což ostatně platí pro skoro všechny světové výrobce. Třeba pokles prodejů iPhonů v posledním roce je zapříčiněný především propadem prodejů právě na trhu v Číně.

Čínská jednička a světová trojka si už vybudovala velmi slušné sebevědomí. Z dřívějšího výrobce ekonomických přístrojů za rozumnou cenu se stává značka produkující prémiové přístroje nejvyšší třídy. Třeba nedávno představená novinka Mate 9 dostala velmi sebevědomou cenovku. Základní provedení se bude prodávat za 20 000 korun, vylepšená verze dokonce za 38 000 korun (více zde).