Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec „falešných“ aplikací zdarma. Google je práskne

aktualizováno 
Do konce srpna se přestanou hry, které nabízejí další nákupy uvnitř aplikace, uvádět v obchodě Play v kategorii zdarma. Majitel operačního systému Android se na tom dohodl s Evropskou komisí. Podobný krok ze strany Apple zatím chybí.

Google si dá pozor na děti, nakupující ve hrách bez svolení rodičů | foto: Reuters

Důvodem pro zavedení těchto opatření je vlna stížností ze strany rodičů, jejichž děti jsou neustále vystaveny nabídkám dodatečných nákupů ve hrách, které hrají. Někteří rodiče totiž mohou mít telefon spárovaný s bankovním účtem a nákup ve hře je potom otázkou zadání hesla či pouze jen potvrzením objednávky.

Fotogalerie

Obsah dohody nabádá jak Google, tak Apple, aby tyto firmy neklamaly zákazníky nálepkou „zdarma“ na hře, která ve skutečnosti obsahuje celou řadu dalších nákupů. Dále by hry neměly explicitně pobízet k takovýmto nákupům. Zákazník, který hru z obchodu stahuje, by měl být předem seznámen s veškerými platebními možnostmi a také mít k dispozici kontakt na výrobce.

„Spotřebitelé, v tomto případě zejména děti, musejí být lépe chráněni při hraní on-line her. Tato akce přinese neocenitelnou zkušenost pro více efektivní organizaci prosazování spotřebitelských práv v Unii. Zde vidíme, že spolupráce se vyplácí a pomáhá při zlepšování ochrany spotřebitelů všech členských států Unie,“ stojí v tiskovém prohlášení Evropské komise. 

Google požadavkům vychází vstříc, Apple mlčí

Firma Google už na těchto opatřeních nějakou dobu pracuje. Nejdříve začala už před stažením aplikace upozorňovat na placený obsah, a nyní se na základě dohody s Evropskou komisí zavázala přestat řadit hry s placeným obsahem do kategorií „zdarma“. Do konce srpna bychom tak mohli očekávat změny v kategorizaci aplikací v obchodě Play.

Dalším typem opatření ze strany Google je požadavek na heslo při každém nákupu. I toto Evropská komise chválí, nicméně realita může být v tomto případě odlišná. Stačí, když rodič sám něco v aplikaci nakoupí, potvrdí možnost „příště se na heslo neptat“ a ochrana je rázem pryč.

Evropská komise však stále čeká na reakci firmy Apple. „Bohužel Apple nenabídl žádné konkrétní řešení problému s autorizací poplatků v aplikacích“, stojí dále v tiskovém prohlášení. Jediným krokem vůči tomuto problému je tak nedávné zavedení limitu 15 minut bez nutnosti opětovného zadání hesla po předchozím nákupu.




Nejčtenější

Berte, dokud je. Mobil pro fajnšmekry po neúspěchu drasticky zlevnil

Essential PH-1

Keramické tělo, jeden z nejmodernějších procesorů, 128 GB vnitřní paměti a velký displej s tenkými rámečky a...

Konkurenci poprvé ukazuje záda, Huawei P20 Pro je nejlepší smartphone

Huawei P20 Pro

Čínský Huawei si dal letos na nových modelech řady P20 opravdu záležet. Model P20 Pro chce být tím nejlepším...



Američtí teenageři se mohou z iPhonů zbláznit. A zájem roste

iPhone 8 Plus v Drážďanech

Ve Spojených státech je mezi mladými uživateli smartphonů enormní zájem o iPhony - v současnosti je vlastní 82 procent...

Drsná metoda autoškoly, žáci museli položit své mobily na silnici

Neobvyklý způsob učení parkování v čínské autoškole

V čínské autoškole vymysleli originální způsob, jak naučit studenty velmi opatrně zaparkovat. Na čáry vyhrazené pro...

Bezplatná služba Spotify u O2 končí. Zatrhl ji ČTÚ

Operátor O2 nabízí zákazníkům prémiový účet Spotify na tři měsíce zdarma

Od června 2016 umožňovalo O2 zákazníkům využívat službu Spotify zcela bezplatně. Podle Českého telekomunikační úřadu...

Další z rubriky

Xiaomi má levné chytré hodinky s obrovskou výdrží

Xiaomi Amazfit Bip

V době, kdy jsou chytré hodinky na ústupu a dominantní postavení má Apple se svými Watch, je těžké se prosadit. Výrobce...

Prodloužení penisu inzerovala reklama v dětských mobilních hrách

Reklama na pomůcku pro prodloužení penisu na stránkách Wish.com (cenzurováno)

Britská reklamní komise upozornila na závadné reklamy americké nákupní služby Wish, které se zobrazovaly v dětských...

Nebude to snadné. Huawei chystá smartphone na 5G, ale řeší problémy

První 5G smartphone od Huawei přijde v roce 2019

Už během druhé půlky příštího roku uvede čínská společnost Huawei na trh svůj první telefon pro 5G sítě. Na konferenci...



Najdete na iDNES.cz