Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Graham Maher z Vodafone: Snažíme se věci dělat jinak než konkurence

aktualizováno 
Před několika dny spustil Vodafone asi nejkontroverznější část své kampaně – nalepil své parohy na billboardy konkurence. Včera se za to oběma konkurentům omluvil. Byl to žert nebo nepočítali s tak ostrou reakcí?

Graham Mahler - Vodafone byl tentokráte za čerta, omlouváme se | foto: Jan Lodl, Mobil

Jak jsme vás už informovali, na včerejší ráno svolal Vodafone mimořádnou tiskovou konferenci. Generální ředitel Vodafone ČR Graham Maher se na ní konkurentům omluvil za guerillovou kampaň a ohlásil její ukončení. Všechny parohy z reklam konkurence by v tuto chvíli měly už být odstraněny.

Otázkou je, zda Vodafone měl celou akci přesně naplánovánu, nebo jej naopak nemile překvapila ostrá reakce konkurence. Ta se totiž rozhodla jít Vodafonu tvrdě po krku a za jeho "žertík" jej alespoň trochu pokárat. - více zde

Jisté však je, že na netradičním setkání v nezaměnitelné atmosféře vánočního kluziště Vodafonu odpověděl Graham Maher na otázky novinářů:

Jak vás vůbec napadlo pustit se do guerillové kampaně? V Česku není právě obvyklá.

Během naší kampaně jsme se setkali s kolážemi politiků s parohy na hlavě, potkávali jsme lidi na ulici, kteří měli na hlavě naše parohy, a samozřejmě jsme zachytili i spousty narážek na naši kampaň ve stylu "Mohli jsme připravit něco opravdového, ale my řekli ne..."

Když jsme viděli obrovský ohlas naší kampaně, řekli jsme si, že by to mohl být zajímavý žert nasadit naše parohy konkurenci. Našla se řada lidí, kterým se tento způsob kampaně nelíbil, ale velká spousta ho naopak ocenila.

Dnes se veřejně omlouvám všem, kterým se naše kampaň nelíbila. Ale budeme pokračovat v naší čivaví kampani a budeme dělat spoustu věcí, abychom změnili český mobilní průmysl tak, aby co nejvíce vyhovoval potřebám zákazníků.

Jak vůbec hodnotíte letošní Vánoční kampaň? Odrazila se už nějak na přílivu nových zákazníků?

Kampaň je velice úspěšná, už v listopadu zaznamenáváme více než o 24 % nových zákazníků než loňském listopadu. Lidem se kampaň velmi líbí a její atributy jsou mezi lidmi velmi populární.

Už jste parohy z konkurenčních billboardů a telefonních budek odstranili?

Ano, již od včerejška na tom pracujeme, poslední zmizí v několika následujících hodinách.

 Když guerilla, tak je třeba přezbrojit

Když guerilla, tak je třeba přezbrojit Když guerilla, tak je třeba přezbrojit Když guerilla, tak je třeba přezbrojit

Když guerilla, tak je třeba přezbrojit Když guerilla, tak je třeba přezbrojit Když guerilla, tak je třeba přezbrojit

Když gerillová kampaň, pak je nutné posílit jednotky!


Včera na vás podal T-Mobile stížnost Radě pro reklamu. Očekáváte, že po dnešní omluvě pozastaví vaši konkurenti právní kroky, které začali podnikat proti vaší guerillové kampani?

To nedokáži říct, volal jsem svým kolegům z T-Mobile i O2, abych se jim omluvil. A omlouvám se dnes ještě jednou veřejně.

Guerillová kampaň je poměrně obvyklou metodou, zejména v zahraničí. Nicméně, nezdá se vám, že pro firmu by měl být důležitější respekt k právům druhých a její dobrá pověst než zviditelnění v médiích? Jde přece jen o porušení práv jiných firem.

Vždycky budeme používat marketing, kterému říkám marketing 360 stupňů, integrovaný marketing. Snažíme se věci dělat jinak než konkurence. V každém případě ale musíme respektovat ostatní lidi a naše konkurenty, i ty, kterým se náš způsob marketingu nemusí líbit. My jsme se rozhodli udělat mikulášský žertík, ale připomínky ostatních pochopitelně respektujeme.

Na druhou stranu šlo jen o malou část naší kampaně s parohy a čivavami. A pokud jsme se touto částí někoho dotkli, tak se ještě jednou omlouvám.

Jak vůbec kampaň s čivavami vznikla? Byl to nápad reklamní agentury nebo lidí ve Vodafone?

Kampaň se zrodila v období, kdy jsme měnili reklamní agenturu, takže je na ní velký podíl práce lidí přímo z Vodafone. Na kampani jsme spolupracovali s produkční skupinou Star Productions, ale hodně se na ní podílel „interní talent“ Vodafone.

Graham Maher a Jakub Hrabovský se omlouvají konkurentům

Graham Maher - Omlouváme se, byl to mikulášský žertík Graham Maher - Omlouváme se, byl to mikulášský žertík Graham Maher - Omlouváme se, byl to mikulášský žertík
Graham Maher - Omlouváme se, byl to mikulášský žertík Graham Maher - Omlouváme se, byl to mikulášský žertík Čivavy nemohly chybět, ale líto jim to nebylo

Autor:




Nejčtenější

Vedoucímu hotelové služby explodoval v kapse košile Samsung Galaxy Grand Duos.
V kapse košile ucítil teplo, krátce poté jeho samsung explodoval

Nepříjemné chvilky zažil o poslední zářijové sobotě 47letý hotelový provozní Yulianto, v náprsní kapse jeho košile mu totiž explodoval telefon Samsung Galaxy...  celý článek

Xiaomi Mi A1
Raketové Xiaomi. Superlevné mobily útočí i na Česko

Čínské Xiaomi po loňském oslabení letos očekává rekordní prodeje. Podle odhadů vedení by celkový objem vyexpedovaných smartphonů měl dosáhnout 90 milionů kusů....  celý článek

Navigace testuje majáky v pražskému tunelu
Mobil se neztratí ani v tunelu Blanka. Zkusili jsme testovací majáky Waze

Populární navigační aplikace Waze se v Praze možná dočká příjemného vylepšení. V tunelu, kde není dostupný signál z navigačních satelitů GPS, se bude...  celý článek

Microsoft Lumia 950 XL
Microsoft připravil dárek pro nejvěrnější fanoušky mobilních Windows

Mobilní Windows už nejsou pro Microsoft prioritou, jejich vývoj ukončil. Přesto americký gigant vydal stejně jako pro počítače aktualizaci Fall Creators Update.  celý článek

Nové ovládací centrum umožňuje přidávat další funkce.
Nový Android má extrémně málo smartphonů. U Applu je to úplně jinak

Díky tomu, že Apple si sám vyvíjí software i hardware, je aktualizace iPhonů a iPadů velmi snadná. Naopak Android má roztříštěnou základnu přístrojů od tisíců...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Dovolená v Egyptě je vyšla draho. Operátor chtěl téměř 80 tisíc

Deset srpnových dní strávených v Egyptě se britskému páru výrazně prodražilo. Důvodem nebyly ovšem neplánované výdaje v místě pobytu, překvapení přišlo až po...  celý článek

Vodafone nové logo
Vodafone spouští neomezené balíčky dat. Má k tomu nové logo

Mobilní operátor Vodafone mění na celoevropské úrovni svou tvář, má nové logo i slogan. Aby to česká pobočka řádně oslavila, připravila pro zákazníky i novou...  celý článek

Ilustrační snímek
Blíží se další regulace. Volání do zahraničí je moc drahé

Chcete-li v současnosti ušetřit za volání po EU, pak musíte vycestovat za hranice. Z telefonu přihlášeného do sítě operátora sousedního státu totiž oproti...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.