Ačkoli stojí novinky od Googlu v podobě modelů Pixel 3a a 3a XL pouze 399 amerických dolarů (zhruba devět tisíc korun), tak si firma vybrala za soupeře Apple a jeho prémiové smartphony s cenou okolo tisíce dolarů (asi 23 tisíc korun). Google v reklamní kampani poukazuje na to, že jeho technologie Night Sight umí pořizovat ve tmě lepší fotografie než výrazně dražší iPhony.
Vedle internetových reklam začala společnost ve Spojených státech vylepovat i billboardy, na nichž kvalitu fotografií porovnává. Ačkoliv Apple nejmenuje přímo, je jasné, koho si dobírá. Své pixely sice srovnává s na oko nic neříkajícím telefonem „Phone X“, nicméně v malé poznámce pod reklamou uvádí, že fotky pochází z iPhonu XS.
Novinky představil Google v rámci vývojářské konference Google I/O. Jsou to levnější alternativy ke špičkovým pixelům (3 a 3 XL) a Google se chlubí, že především díky softwaru umí to samé, co drahé smartphony.
Nevýhodou je ovšem omezená dostupnost pixelů (více v článku Skvělé foťáky pixelů od Googlu budou u novinek za poloviční cenu).
Schopnost fotografovat ve zhoršených světelných podmínkách však není jediným předmětem reklamní kampaně. Google vyzdvihuje i fakt, že jeho mapová aplikace dokáže pracovat s rozšířenou realitou a prostřednictvím průhledu fotoaparátem vás umí navádět pomocí virtuálních ukazatelů směru. To v mapách Applu nenajdete.