Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Googlu se zalíbil úspěch Applu a začíná ho napodobovat

  0:18aktualizováno  0:18
Nové smartphony Pixel jsou prvním náznakem změny strategie amerického Googlu. Tomu se zalíbilo, jak své prostředí kontroluje Apple a rozhodl se, že to zkusí podobně. Google bude vlastními silami vyvíjet a prodávat hardware. Dokonce to zkusí i s vlastním obchodem, byť dočasným.

Smartphone Google Pixel | foto: Google

Na první pohled jsou nové smartphony Pixel jen dražšími nexusy s novým jménem. Jenže ve skutečnosti je situace trochu jiná. Ačkoli má jejich výrobu na starosti HTC, vývoj probíhal jinak než u nexusů. U nich totiž Google vstupoval až do závěrečné fáze vývoje a vybíral si od dodavatelů ten nejvhodnější stroj, proto se často střídali výrobci těchto modelů. Vývoj Pixelů naproti tomu probíhal od počátku v režii Googlu a je otázkou, nakolik (a zda vůbec) do něj promlouvali lidé od HTC. To je tak jen pouhým OEM výrobcem a vrací se tím ke svým kořenům.

Fotogalerie

Tato zdánlivě drobná změna je znamením nové filozofie. Google telefony vlastními silami nejen vyvinul, ale sám je bude i prodávat. Byť si na to může místně zjednat různé prostředníky, bude to právě Google, kdo bude řešit dodávky partnerům nebo se třeba domlouvat s operátory. Google tedy přebírá stejnou metodu, jakou volí tradiční hráči na trhu s chytrými telefony.

Firma dokonce vyzkouší i vlastní fyzický prodej. V průběhu října otevře firma v New Yorku na Spring Street svůj první obchod. Podle všeho půjde o prodejnu dočasnou, takzvaný popup-store, ale Google si tím nejspíš testuje, jaký potenciál by mohly jeho vlastní kamenné obchody mít. Na dočasné adrese v New Yorku nabídne své produkty, které nově propaguje pod značkou Made by Google.

Kromě smartphonů Pixel sem spadají i další kusy hardwaru od Googlu, jako jsou nový reproduktor-asistent Google Home, tradiční Chromecast, nové brýle pro virtuální realitu Daydream View nebo nový wi-fi router Google Wifi. Navíc může nabízet i některé služby, třeba ty mobilní v rámci Google Project Fi. A přidat k tomu může třeba produkty pro chytrou domácnost své dceřiné firmy Nest. Značka Made by Google není na rozdíl od nexusů žádným experimentem, Google to s ní myslí vážně a nechce, aby jeho výrobky byly okrajovou záležitostí.

Hardwarové novinky by měly být životaschopné samy o sobě, přesto však budou nadále sloužit jako platforma pro prodej dalších služeb Googlu. Firma chce jednoduše mít více pod kontrolou celý svůj ekosystém podobně jako konkurenční Apple.

Google, respektive jeho mateřský koncern Alphabet by ovšem mohl tímto krokem znervóznět své tradiční partnery, především korejský Samsung. Obzvlášť, když firma k telefonům přidá třeba lepší podmínky využívání cloudových služeb, než nabízí ostatním uživatelům Androidu. Firma však slibuje, že vývoj systému a hardwaru budou pečlivě odděleny. To má zaručit, aby se například informace o chystaných novinkách výrobců telefonů nemohly promítnout do přípravy nového hardwaru Made by Google. Firma zdůrazňuje, že výrobci jako Samsung, LG nebo Huawei jsou nadále významnými partnery a že jejich tajemství své hardwarové divizi určitě neprozradí.

Stojí také za připomenutí, že to není poprvé, kdy se Google vrhá do mobilního světa vlastními silami. Firma v závěru roku 2011 koupila slavného výrobce mobilních telefonů Motorola, ale značku se mu nikdy nepodařilo pozdvihnout k někdejší slávě. Proto přišlo zkraje roku 2014 oznámení o prodeji Motoroly čínskému Lenovu.

Mimochodem, šéfem nové hardwarové divize Googlu je Rick Osterloh, bývalý šéf Motorola Mobility. Ten firmu vedl i po převzetí Lenovem, opustil ji letos v březnu.





Nejčtenější

Za nový iPhone 8 si nechal na ruku vytetovat logo T-Mobilu
Vytetoval si logo operátora na tělo a dostal iPhone zdarma

Neobvyklý způsob, jak si pořídit nový mobil, zvolil muž z USA. Domluvil se s ředitelem T-Mobilu, že si nechá vytetovat logo tohoto operátora na ruku výměnou za...  celý článek

IBM Simon
Takový smartphone jsme ještě netestovali. Rarita, která nedává smysl

V roce 1994 se začala psát komerční budoucnost chytrých telefonů. IBM Simon se stal prvním chytrým telefonem na trhu. Z dnešního pohledu je to především...  celý článek

Huawei Mate 10 Pro
Tak nízkou cenu nikdo nečekal. Huawei Mate 10 Pro zatopí konkurenci

Huawei představil v Mnichově nový špičkový smartphone Mate 10. Překvapí hned v několika ohledech. Stejně jako nové iPhony má neuroprocesor, který se sám učí,...  celý článek

Huawei Mate 10 Pro
Má skvělou výbavu a podle výrobce je lepší než iPhone X

Mnichov (od zpravodajů Mobil.iDNES.cz) Huawei v Mnichově představuje nové modely Mate 10. Trojice novinek patří ve svých segmentech na špičku. Ceny jsou překvapivě výhodné.  celý článek

Ilustrační snímek
Dovolená v Egyptě je vyšla draho. Operátor chtěl téměř 80 tisíc

Deset srpnových dní strávených v Egyptě se britskému páru výrazně prodražilo. Důvodem nebyly ovšem neplánované výdaje v místě pobytu, překvapení přišlo až po...  celý článek

Další z rubriky

Za nový iPhone 8 si nechal na ruku vytetovat logo T-Mobilu
Vytetoval si logo operátora na tělo a dostal iPhone zdarma

Neobvyklý způsob, jak si pořídit nový mobil, zvolil muž z USA. Domluvil se s ředitelem T-Mobilu, že si nechá vytetovat logo tohoto operátora na ruku výměnou za...  celý článek

Google koupil Apple za 9 miliard dolarů?
Svět se nestačil divit. Google koupil Apple, psaly burzovní zprávy

O menší šok na burze se postaral známý akciový index světa, Dow Jones. Omylem totiž vydal falešnou zprávu, že firma Google koupila za směšných 9 miliard dolarů...  celý článek

Essential PH-1
Prostě se tam nevejde. Sluchátka se budou připojovat jinak

Některé funkce u nových smartphonů přibývají, ale některé musí zmizet. Do už tak napěchovaných moderních smartphonů se zkrátka všechno nevejde.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.