Google chce udělat z Pixelu hit, do reklamy dal více než Apple

  • 44
Google mění tvář. Z poskytovatele služeb se stává výrobcem hardwaru a na poli chytrých telefonů chce konkurovat těm největším značkám, jako jsou Samsung nebo Apple.

Operační systém Android používá většina smartphonů a tom, že pochází od firmy Google, možná ani mnoho uživatelů neví. Nyní se proto chce Google daleko více zviditelnit, a to jako výrobce hardwaru, tedy produktů pro koncového zákazníka.

Google skončil s modelovou řadou Nexus, která byla jakousi výkladní skříní platformy Android. Vyvíjeli a vyráběli je různí výrobci. Přesná čísla nikdy nebyla zveřejněna, ale prodejními hity v masovém měřítku nikdy nebyly. To nové Pixely, které Nexusy nahradily, si Google navrhl sám a vyrábí je HTC.

A Google chce udělat z Pixelů přímou konkurenci k zavedeným iPhonům nebo těm nejlepším samsungům, proto připravil i masivní reklamní kampaň.

Podle agentury Reuters Google za dva dny po představení novinek utratil 3,2 milionu dolarů za reklamu v televizi. Ve stejném období Apple utratil jen 2,45 milionu dolarů a Samsung dokonce jen 1,4 milionu dolarů.

Utrácení za reklamu je pro Google přitom trochu paradoxní. Reklama je totiž jedním z jeho hlavních příjmů. Na reklamě na internetu tak může ušetřit, ale nové Pixely bude masivně propagovat i v televizi a tištěných médiích.

Vrcholný představitel firmy k částce na propagaci nových smartphonů Pixel pouze uvedl, že se chystá opravdu výrazná marketingová kampaň. Ještě před představením nových Pixelů se objevily informace, že jen ve Velké Británii chce Google za jejich propagaci utratit 50 milionů dolarů.

Co bude znamenat uvedeni Pixelû pro ostatní výrobce, je zatím otázkou. Pozici Applu asi neohrozí, ale ostatním výrobcům smartphonů s Androidem může „jít po krku“. A to pro ně není dobrá zpráva. Už tak s výjimkou Samsungu na smartphonech vydělávají málo, nebo nic a teď jim bude konkurovat dodavatel operačního systému pro jejich chytré telefony.

Google se dokonce chce stát jedním z hlavních hráčů na trhu s chytrými telefony. Podle The Financial Times je jeho současným cílem získat desetiprocentní tržní podíl. Ve druhém letošním čtvrtletí měl přitom Samsung podíl asi 20 procent, Apple 11,9 procenta a třetí Huawei 9,4 procenta.

Smartphony Pixel přitom žádnou velkou revoluci nepřinášejí. Mají sice špičkovou výbavu, ale také hodně sebevědomou cenovku. Ceny by na našem trhu mohly začínat na 19 tisících korun a končit na 25 tisících korun, pokud je zde bude přímo prodávat Google, což zatím není vůbec jisté. Oproti konkurenci se stejným operačním systémem mají nové Pixely navíc jen integrovaného virtuálního pomocníka Google Assistant a možnost ukládat zdarma neomezený počet fotografii a videí v původním rozlišení na cloudové úložiště. Ve Spojených státech bude také k dispozici non-stop asistenční služba.

Stane se Google velkým výrobcem smartphonů?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 pondělí 31. října 2016. Anketa je uzavřena.

Ne
Ne 667
Ano
Ano 347