Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Google to zkusil a neuspěl. Na ochrannou známku Glass musí zapomenout

aktualizováno 
Žádost o zapsání nové ochranné známky pro chytré brýle podal Google u Amerického patentového úřadu již loni. K jejich oficiálnímu pojmenování chtěl používat jednoslovný název Glass. Žádost však úřad zamítl.
Ochrannou známku Google Glass má společnost již registrovanou. Chytré brýle však chce označovat pouze slovem Glass.

Ochrannou známku Google Glass má společnost již registrovanou. Chytré brýle však chce označovat pouze slovem Glass. | foto: koláž iDNES.cz

Hlavním důvodem, proč referenti patentového úřadu žádost Googlu zamítli, je riziko záměny s již existujícími známkami, které toto slovo používají. Druhou námitkou bylo upozornění, že slovo Glass je popisným pojmem, tedy slovem obecného významu. A na taková slova nelze podle federálního zákonu uplatnit ochrannou známku.

Zatím jen pro vyvolené

Google prodal již přibližně 10 tisíc chytrých brýlí s pořizovací cenou 1 500 dolarů za kus (přibližně 30 tisíc korun). V rámci programu Glass Explorer je získali vývojáři a osoby s pozvánkou.

Blíže neurčené množství pak bylo v úterý 15. dubna k dispozici široké veřejnosti. Opět však pouze osobám s doručovací adresou v USA. Objednat bylo možné i provedení se slunečními skly či obroučky pro dioptrická skla (více čtěte zde).

Datum zahájení volného prodeje Google dosud neoznámil. Podle spekulací by se tak mělo stát již během tohoto roku.

Google se však nehodlá vzdát. Letos v březnu tak právníci společnosti patentovému úřadu odeslali dopis, v němž žádost o ochrannou známku obhajují. Dokument má neuvěřitelných 1 928 stran. Pro zpochybnění obavy úřadu, že by ochranná známka mohla mást spotřebitele, totiž právníci hojně využili dosavadní medializace chytrých brýlí. Na 1 900 stránkách tak úředníkům předkládají pouze úryvky z již publikovaných článků, v nichž sami autoři k pojmenování brýlí často používají jednoslovný název Glass.

Pro Google by nyní bylo mnohem jednodušší, pokud by jako oficiální název chytrých brýlí používal již vlastněnou ochrannou známku Google Glass. Podle washingtonského právníka Joshe Gerbena, který se specializuje na ochranné známky, přitom společnost k jednoslovnému pojmenování produktu registraci nutně nepotřebuje. V takovém případě by však případné soudní spory kvůli zneužití názvu byly pro Google výrazně složitější. Podle Gerbena má jednoslovný název zjevné marketingové výhody.

Autor:


Nejčtenější

Takto vypadá boj o zákazníky: pětkrát více dat a úhrada smluvní pokuty

Slovenský operátor O2 navýšil základní data u vybraných tarifů

Od revoluce v roce 2013 zažívá český mobilní trh spíše menší otřesy, zákazníci operátorů toužící po neomezeném tarifu s...

Konkurence se trefuje do „předražených“ nových iPhonů

Všechny tyto produkty Xiaomi stojí stejně, jako nový model iPhone XR

Na vysoké ceny novinek od Applu reagovali konkurenti poněkud posměšnými nabídkami. Ukazují v nich, co všechno z jejich...



Feministky kritizují nové iPhony. Jsou moc velké na ženskou ruku

iPhone XS/XS Max

Od doby, kdy Apple upustil od malých smartphonů, úhlopříčka nových modelů prudce narůstá. Nejnovější model ve verzi Max...

Nejnovější hodinky Apple Watch se povedly. Změří i elektrokardiogram

Apple představil Watch Series 4 s většími displeji a senzorem pro měření EKG

Přestože byly hlavními hvězdami tiskové konference Applu nové iPhony, zájem vzbudila i další generace chytrých hodinek....

Prohlédněte si nejlepší a nejdražší iPhone. Máme ho jako první

iPhone XS Max

Stejně jako v předchozích letech jsme se i letos vypravili do Německa, abychom mohli vyzkoušet nejnovější smartphone od...

Další z rubriky

Smartphonová válka přinese bláznivý říjen. Tyto novinky budou stát za to

Podoba Huawei Mate 20 Pro

Na rozdíl od předchozích let bude podzim bohatý na novinky. Na trhu panuje válka, a tak výrobci musí představovat nové...

Úspornější displeje zajistí delší výdrž iPhonů, jsou však ještě ve vývoji

iPhone X se loni stal prvním telefonem Applu s moderním OLED displejem. Letos...

iPhony nikdy nebyly šampiony ve výdrži baterie, v této disciplíně patří mezi průměrné smartphony. Lepší výsledky by...

Další herečka zapomněla zatajit svůj iPhone, když chválila jinou značku

Herečka propagující smartphony od Googlu posílá chválu na ně z iPhonu

Stává se to zas a znovu. Celebrity, které propagují různé značky telefonů, zapomínají, že lze dohledat, z jakých...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz