Google to zkusil a neuspěl. Na ochrannou známku Glass musí zapomenout

aktualizováno 
Žádost o zapsání nové ochranné známky pro chytré brýle podal Google u Amerického patentového úřadu již loni. K jejich oficiálnímu pojmenování chtěl používat jednoslovný název Glass. Žádost však úřad zamítl.
Ochrannou známku Google Glass má společnost již registrovanou. Chytré brýle však chce označovat pouze slovem Glass.

Ochrannou známku Google Glass má společnost již registrovanou. Chytré brýle však chce označovat pouze slovem Glass. | foto: koláž iDNES.cz

Hlavním důvodem, proč referenti patentového úřadu žádost Googlu zamítli, je riziko záměny s již existujícími známkami, které toto slovo používají. Druhou námitkou bylo upozornění, že slovo Glass je popisným pojmem, tedy slovem obecného významu. A na taková slova nelze podle federálního zákonu uplatnit ochrannou známku.

Zatím jen pro vyvolené

Google prodal již přibližně 10 tisíc chytrých brýlí s pořizovací cenou 1 500 dolarů za kus (přibližně 30 tisíc korun). V rámci programu Glass Explorer je získali vývojáři a osoby s pozvánkou.

Blíže neurčené množství pak bylo v úterý 15. dubna k dispozici široké veřejnosti. Opět však pouze osobám s doručovací adresou v USA. Objednat bylo možné i provedení se slunečními skly či obroučky pro dioptrická skla (více čtěte zde).

Datum zahájení volného prodeje Google dosud neoznámil. Podle spekulací by se tak mělo stát již během tohoto roku.

Google se však nehodlá vzdát. Letos v březnu tak právníci společnosti patentovému úřadu odeslali dopis, v němž žádost o ochrannou známku obhajují. Dokument má neuvěřitelných 1 928 stran. Pro zpochybnění obavy úřadu, že by ochranná známka mohla mást spotřebitele, totiž právníci hojně využili dosavadní medializace chytrých brýlí. Na 1 900 stránkách tak úředníkům předkládají pouze úryvky z již publikovaných článků, v nichž sami autoři k pojmenování brýlí často používají jednoslovný název Glass.

Pro Google by nyní bylo mnohem jednodušší, pokud by jako oficiální název chytrých brýlí používal již vlastněnou ochrannou známku Google Glass. Podle washingtonského právníka Joshe Gerbena, který se specializuje na ochranné známky, přitom společnost k jednoslovnému pojmenování produktu registraci nutně nepotřebuje. V takovém případě by však případné soudní spory kvůli zneužití názvu byly pro Google výrazně složitější. Podle Gerbena má jednoslovný název zjevné marketingové výhody.

Autor:

Nejčtenější

Důchodce chodí s 15 mobily ve speciálním držáku. Loví na nich pokémony

70letý důchodce z Tchaj-wanu loví pokémony na 11 mobilech ve speciálním držáku

Senior z Tchaj-wanu pobavil internet svým podomácku sestaveným držákem na celkem patnáct mobilů, se kterým chodí po...

Zase král inovací? Samsung zapnul turbo a ukázal revoluční řešení

Rozkládací smartphone Samsung

Samsung je zpátky ve hře. Tisková konference s představením novinek, kterou uspořádal v San Francisku, byla plná...

Šlápl Apple s levnějším iPhonem vedle? Hit z něj nakonec asi nebude

iPhone XR

Apple svůj iPhone XR do světa vypustil teprve koncem října. Přístroj, kterému známý analytik Ming-Chi Kuo od počátku...

EU nařizuje: do členských zemí budeme volat za šest korun za minutu

Ilustrační snímek

Nový telekomunikační balíček schválený Evropským parlamentem udává maximální cenu za hovor do zahraničí v rámci EU. Je...

Problémy s odbytem iPhonů snížily hodnotu Applu o bilion korun

Apple iPhone XR a XS Max

Poslední týden měl pro americké burzy trpkou pachuť. Akcie Applu se totiž skokově propadly o pět procent a dostaly se k...

Další z rubriky

Rodiče vychovávají mobilní závisláky. Neumí omezit přístup k obsahu

Ilustrační snímek

Do prvního kontaktu s mobilním telefonem či tabletem se dostávají děti už v útlém věku, často po prvních narozeninách....

Narostl jim sám od sebe druhý výřez displeje. Google řeší problém

Pixelu 3 XL narostl omylem druhý výřez displeje

Několik majitelů nových smartphonů Pixel 3 XL s nechvalně velkým výřezem displejů ukázalo na sociálních sítích...

Top huawei pod drobnohledem. Čtečku otisků ukrývá pod displejem

Rozebraný Huawei Mate 20 Pro

Na mobily se dívají jinak než běžný uživatel, nezajímají se o uživatelskou přívětivost, natož o poměr cena/výkon....

Najdete na iDNES.cz