Fronty na iPhone: stačilo přijít před půlnocí, byl to spíš piknik

  • 160
O půlnoci ze čtvrtka na pátek se začala v Česku prodávat dvojice nových iPhonů 6 a 6 Plus. Půlnoční prodej poprvé vedle operátorů uspořádali i další prodejci. Žádné dlouhé fronty se netvořily, většina zájemců si telefony zamluvila a přišla si pro ně kolem půlnoci.

Oproti předchozím rokům připomínalo letošní půlnoční zahájení prodeje nových iPhonů v Česku příjemný piknik příznivců značky Apple. Fronty se po celý večer netvořily, v obchodech a před nimi hráli prodavači nad zákazníky přesilovku. Zájemců nakonec přišlo relativně hodně, ale díky rezervacím až těsně před půlnocí. Do jedné hodiny v noci si svůj nový iPhone odnesla většina zájemců. Bez strkanic a dlouhého čekání.  

V Česku prodej iPhonů tradičně zahajovali jen operátoři, ale letos se k nim přidalo hned několik autorizovaných distributorů značky Apple. Důvodem jsou změněné podmínky Applu a také velmi opožděný start prodeje nových iPhonů v Česku. V zahraničí se totiž obě novinky začaly prodávat před více než měsícem, konkrétně 19. září. Letos se nové iPhony začaly dříve než v Česku prodávat i v Rusku, odkud v předchozích letech pocházelo nemálo čekajících. Na cizince jsme tak narazili jen před prodejnou na Můstku, překupníci si letos nakoupili dříve a jinde.

Nejvíce zákazníků čekalo v nákupním centru na Smíchově před prodejnou iSetos a před prodejnou Alza v Holešovicích. Na Smíchově hrál čekajícím DJ, zájemci seděli na židličkách a prohlíželi si internet na iPadech. Krátké fronty se fakticky tvořily jen před prodejnami distributorů, před půlnocí čekaly desítky lidí na Smíchově, v Holešovicích, v Revoluční ulici v prodejně iStyle nebo na Můstku v prodejně iWant.

Naopak před prodejnami operátorů bylo celý večer téměř prázdno, lidé dostávali náramky a ve frontě čekat nemuseli. Oproti minulým rokům to byl organizačně výrazný rozdíl. Celkově odhadujeme, že u všech prodejců v Praze, kteří o půlnoci iPhone prodávali, čekalo podobné množství lidí jako v předchozích letech, kdy se iPhone první noc prodával jen ve dvou prodejnách u T-Mobilu a u Vodafonu. 

Prodejci se snažili na zahájení prodeje nalákat zákazníky různými bonusy, O2 nabídl čekajícím workshop o fotografování s iPhonem a soutěž o jeden iPhone, T-Mobile pro čekající připravil soutěž o dva iPhony, o počítač Mac se pak soutěžilo v prodejně iSetos na Smíchově.

Pro čekající bylo připraveno i občerstvení, někde jablečné koláče nebo štrúdl, u T-Mobilu nasmažili řízky. Občerstvení bylo hodně, a tak je hostesky nabízely i kolemjdoucím.  

Oproti minulým rokům měli prodejci dostatečné zásoby a pravděpodobně se dostalo na všechny půlnoční zájemce o iPhone. Nabídka modelů a jejich variant se u prodejců lišila, kdo se však prošel centrem Prahy, nakonec svůj model sehnal. 

.
, , ,