Fotbalové mistrovství vydělá operátorům stovky miliard

  • 3
Letošní fotbalový šampionát sponzoruje Deutsche Telekom. Už jen kvůli tomu bude ve znamení rodící se mobilní televize. Jako tradičně bude sportovní svátek žněmi pro operátory.

Podle analytiků by měla operátorům akce vydělat více než šest miliard dolarů. Nejvíce zisků očekávají z multimediálního obsahu pro mobilní telefony.

Operátoři také očekávají, že fanoušci budou hojně využívat roamingových služeb. Za volání z ciziny očekávají více než miliardový příjem. Například Brazilci mohou čerstvé emoce z případného vyřazení českým týmem zavolat domů v přepočtu za sto korun za minutu.

Nově by se mělo mezi výdělečné projekty zařadit i blogování a videoblogování. Vyplývá to ze analýzy společnosti Visiongain. Analytici ale věří i videu. Poslední zprávy z agentury Informa tvrdí, že za stahování videa utratí fanoušci více než 300 milionů dolarů.

Mobilní televizi prosadíme za každou cenu

"Telekomunikační průmysl může na mistrovství významně vydělat," říká autor analýzy Adam Walkden. Dodává ale, že operátoři se budou snažit protlačit především mobilní televizi i na úkor klasických a ověřených služeb jako jsou loga a nebo vyzváněcí tóny.

Analytici jsou však k mobilní televizi skeptičtí. "Turnaj může být vhodný pro prezentaci možností mobilní digitální televize, ale technologie ani uživatelé nejsou ještě na masové nasazení připraveni," dodává Walkden. Mnohem větší šanci dává analytik mobilnímu blogování přes síť třetí generace.

Podle analýzy agentury Informa bude digitální televize v mobilech hitem nejdříve na pekingských olympijských hrách v roce 2008, případně až na dalším fotbalovém mistrovství světa.

Nijak zásadní, ale i tak novinkou bude první virtuální komentátor v síti britského Vodafonu. Ten bude každý den v informačních multimediálních zprávách nabízet uživatelům novinky na portálu live!.

Nebudete ochuzeni ani vy

Čeští operátoři se k mistrovství staví standardně. Zpravodajství přes SMS a MMS, tapety, loga, hry a specializovaný obsah můžete najít na jejich portálech.

T-Mobile, jakožto oficiální sponzor české reprezentace a česká pobočka hlavního sponzora mistrovství ještě přidal videoreportáže a soutěže o lístky a dresy. Ty jsou ale samozřejmě  podmíněny novou aktivací služeb.

Vodafone soustředil nabídku služeb do nového mobilního portálu Live!, který
spustil minulý týden. Ten ale bohužel mohou zatím využívat jen majitelé nových telefonů, které operátor začal prodávat v červnu. - více zde

Eurotel očekává, že služeb spojených s fotbalem využijí desetitisíce zákazníků. Operátor už zkoušel přímé přenosy z nedávného hokejového mistrovství v Lotyšsku. První z přenosů, který operátor nabízel zdarma využilo 1775 zájemců. Poté už ale zájem o hokejisty na displeji mobilů klesal.