Automobilka Ford zprvu nedávala najevo, že stojí za návrhem nového emotikonu s modrým pick-upem. V dokumentu s návrhem této ikony, který pečlivě zdůvodňuje její možné zařazení do standardní databáze emotikonů, není nikde vysloveně řečeno, že návrh vymyslela právě známá americká automobilka. Až teď se ke svému dílu přiznala formou reklamního spotu.
Konsorcium Unicode, které má na starost schvalování nových emotikonů, Ford pokáralo se slovy, že se měl k návrhu hlásit už od samého začátku. Jennifer Leeová, která ve schvalovací komisi zasedá, však dodává, že to byl tak či onak „solidní návrh“. Ačkoliv to vypadá, že komise proti tomuto návrhu nic nemá, o osudu zmíněného emotikonu se rozhodne až příští rok.
Právě zapojení automobilky do návrhu emotikonu může ve výsledku spíše situaci zkomplikovat, pokud konsorcium Unicode uzná, že Ford jej využívá zejména jako prostředek marketingové kampaně. Samotný Ford pak v reklamě na závěr tvrdí, že se piktogram objeví i ve vašich klávesnicích, ovšem poté dodává „doufáme“.
Databáze Unicode je jinak poměrně vstřícná k návrhům, které by rozšířily seznam dostupných emotikonů. Loni například Apple zaslal svůj návrh zařadit sadu symbolů pro hendikepované (více v článku Apple bojuje za diverzitu smajlíků, chystá sadu pro hendikepované). Nás také zajímá, kdy budeme moci využívat originální české emotikony, které vytvořila studentka Vysoké školy výtvarných umění v Bratislavě (více v článku Jágr, Becherovka, kobliha. Designérka vytvořila sadu českých smajlíků).